Ga naar inhoud


storingen samsung kpn ontvanger


Gast peter de mooij

Aanbevolen berichten

hoi luitjes

 

ik heb regelmatig stilstaande beelden als bijv mijn koelkast aanslaat of ik

het licht aandoe op mijn samsung single tuner...

bijv ook als er een vliegtuig over vliegt (regio leiden dus genoeg vliegtuigen....)

 

 

volgens kpn ligt dat aan mij en scheept me steeds af met standaard antwoorden

 

volgens mij zijn er meer mensen die daar last van hebben

 

weet iemand of er iets aan te doen is want ik vind het behoorlijk vervelend...

 

ik woon op minder dan 1 km van de oegstgeest zender dus daar kan het niet aan liggen...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik had dit eerst ook. Bij mij is dit voor 98% opgelost.

 

Ten eerst ben ik overgestapt op een buitenantenne. Dat scheelt enorm. Deze heb ik gratis van KPN gekregen, na het geven van dezelfde klachten die jij hebt aan de helpdesk. Daarbij heb ik ze verteld dat als ik de standaard antenne buiten houd wel een goed signaal krijg. Direct na installatie buitenantenne had ik een veel beter signaal en weinig last meer van storingen.

 

Wat later heb ik een KPN Samsung PVR gekocht. Een stuk duurder, maar wilde gemakkelijk kunnen opnemen. Met deze tuner heb ik een veel betere signaal (in combinatie met buitenantenne) als die standaard tuner die ze gratis meeleveren. Daar zit echt een heel groot verschil in.

 

Mijn ontvangst is nu ongeveer 98% en ik heb een kwaliteit varierend van 88% tot 98%. Best goed te doen en weinig storingen meer. Beiden een aanrader!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schakelpulsen zijn een probleem met de samsung ontvangers. Heb hier hetzelfde probleem gehad.Dit opgelost door de binnenantenne naar de zolder te verplaatsen. Je kan er zonder problemen 10 mtr goede coaxkabel tussen zetten.

Ik zelf heb er 20 mtr tussen zitten en er een Hirschmann versterker tussen gezet.WAt de vliegtuigen betreft lijkt dit op reflectie's. Je ontvangt dan 2 dezelfde signalen (die van de paal en die van het vliegtuig) ALs die signalen even hard zijn weet je ontvanger er geen raad mee. Normaal pakt deze het hardste signaal.Je zou wat met antennes kunnen expirimenteren. Je zit niet ver bij een paal vandaan dus de signalen zijn hardt genoeg. Ik zelf zit buiten elk ontvangst gebied volgens KPN. en hier is alles 99% en bijna geen storing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou een netfilter in de voedingsleiding van die Samsung nog wat uitmaken qua storing? Ik heb zelf zo'n twintuner. Nog geen last van vliegtuigen en brommers gehad, maar van schakelpulsen heb ik al vaker last gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf heb ik hier een twintuner en een single tuner beide aangesloten op 1 antenne d.m.v. een splitter die ook spanning doorgeeft.

De antenne staat op zolder bij de wasdroger en deze machine stoort op de tv.

Maar dat komt omdat de antenne er maar een meter bij vandaan staat.

Een netfilter helpt niet tegen de schakelpulsen, deze worden opgevangen door de

antenne. Zelf heb ik als hobby zenden en vorige week een andere zendantenne

opgehangen. Deze hangt een paar meter bij de DVB-T antenne vandaan.ik ga zenden op volvermogen ( 100 Watt op 14 MHz) en de tv van mijn dochter gelijk een zwart beeld.Hier staat de single tuner aangesloten. Beneden in de huiskamer staat de twintuner en hier geen problemen. Nu ben ik aan het expirimenteren gegaan met ferriet clampjes. Dit zijn doorgezaagde ferriet ringen in een behuizing die je zo om een kabel klemt. Een klem om de antennekabel bij de singletuner en het probleem was opgelost, geen storing meer.

Soms moet je wel eens wat rommelen om een beter beeld te krijgen.

Ik heb nog een buitenantenne liggen die wil ik dit jaar nog plaatsen, kijken of dan de storing van de wasdroger ook weg is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond hier toevallig nog zo'n ferriet clamp. Eigenlijk best een simpele oplossing dus. Ik heb er nu 2 dagen mee getest, en het lijkt wel minder te storen op dat ding. Ik heb de kabel met 2 slagen door de clamp gevoerd. Ik zal eens kijken of ik nog meer van die dingen heb liggen, en mijn bevindingen hier weergeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

ik heb inmiddels een buitenantenne weten los te peuteren bij de kpn, ben benieuwt of het nu beter word.....

 

ik kan nu in ieder geval al tv noordholland en at5 beneden ontvangen (zit buiten mijn regio)

 

dus das al mooi mee genomen

 

gr

peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu een paar dagen getest met enkele ferrietclamps, en ik moet zeggen dat de storingen minder vaak voorkomen. Helemaal weg krijg je dit denk ik niet. Ik woon zelf hemelsbreed op ongeveer 1 kilometer van de zendmast. Het signaal dondert hier dus flink naar binnen. Ik heb een single tuner boven staan (ook met binnenantenne) en die stoort nog veel minder. Dus ik denk ook dat een goede plaatsing van zo'n antenne behoorlijk verschil maakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik gedaan heb, is eerst de antenne opengemaakt en de antenne kabel ( het stukje vliegertouw) er afgehaald. Dit is gewoon troep. Daarna met wat knutselen een F-connectorchassisdeel op de plaats waar de antennedraad zat gemonteerd.

Je moet wat vijlen en solderen. 10 mtr dubbelafgeschermde coaxkabel gekocht en een F-connector en aansluitdeeltje voor achter op de ontvanger. Deze kabel ook in elkaar geknutselt het geheel ( antenne kabel en ontvanger) aan elkaar geknoopt. en de antenne op diverse plaatsen neergezet.Buiten en binnen.Binnen in de kamer veel problemen met GSM en andere apparaten. buiten op 4 mtr hoogte

op een campingmastje. Daar last van een parkeerplaats naast mijn huis, GSM en vonkstoring van bougies en verdeelkap en GSM. Maar vanaf daar wel zicht op de waalhaven.

Antenne staat nu op zolder voor een dakraam met zicht op de waalhaven,wel 1 mtr boven een wasdroger en als die het verwarmings element inschakelt heb ik nog storing. Nu zit er wel 20 mtr kabel tussen. Signaal en beeld 80%. Dit weer verhoogd tot 99% door er een Hischmann antenneversterker tussen te zetten. Die had ik nog liggen.Deze versterker geeft ook spanning door om je antenne te voeden. Alleen van de wasdroger heb ik nu nog storing maar die staat s'avonds zelden aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...