Ga naar inhoud


Probleem facturatie TV Vlaanderen


Gast

Aanbevolen berichten

Citaat:
En, op de site van TVL is het enige contact dat ik kan vinden een Formulier dat je moet invullen en dan neemt de "redactie" contact met je op.


Dat had ik eens gedaan vóór ik besloot om TVV te nemen... De website zegt OK, daarna een autom. error-mail gehad met als afzender Concentra dat er een fout gebeurd was.

Het voorstel lijkt mij zeker de moeite waard! Als een regionale omroep als TV Limburg in Nederland zelfstandig via de satelliet kan uitzenden, moet dit toch ook lukken voor onze eigen regionale omroepen (al dan niet met delen van een kanaal).

Mvg,
adupont.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik weet niet of dat in Vlaanderen wel mogelijk is.

 

Als ik mij niet vergis is het de regionale omroepen in Vlaanderen niet toegelaten om buiten hun "zendgebied" programma's aan te bieden en dit om ketenvorming te vermijden.

 

Je zou immers alle regionale omroepen kunnen opkopen en overal hetzelfde programma aanbieden en over een nationale omroep beschikken. (à la Radio Contact)

 

Ik denk dan ook niet dat sat-uitzending van regionale omroepen uit Vlaanderen in de nabije toekomst mogelijk zal zijn (tenzij een decreetswijziging)

 

Het meest contradictorische aan alles is nog dat Tele Bruxelles wel in Vlaanderen mag uitzenden. Dat heeft trouwens al aanleiding gegeven tot heel wat discussies op politiek vlak, doch daar gaan wij ons hier niet aan wagen.

 

Greets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die ketenvorming is er al lang. Kijk bvb maar naar WTV en Focus. Allebei eigendom van Roularta. Maar gezien het geld dat de overheid jaarlijks in de regionale zenders pompt zou het niet onlogisch zijn dat ze gratis via DVB-T verspreid worden. En dan is een beperkte vorm van regionalisatie nog steeds mogelijk, bvb enkel Focus en WTV op de zendmast van Egem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze kunnen je toch laten aangeven waar je woont (welke provincie) of gewoon op je abonnement kijken en dan enkel jouw regionale zender laten decoderen (zal wel wat extra werk meebrengen enzo dus weet niet of het echt goed haalbaar is).

 

het nadeel is dan dat een Nederlander niet kan kiezen want die moet de regionale nemen van de kenissen die hem het kaartje bezorgen :-D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet juist hoeveel regionale zenders er in Vlaanderen zijn, maar ze allemaal uitzenden zal al vlug een volle transponder kosten. Ik weet niet of je er een verdubbeling van je abonnementsgeld voor over hebt ?

 

Anderzijds : de meeste maken een half uurtje TV per dag, en zenden dat in een loop uit samen met een reclameblok. Dus alle regionale zenders in timesharing zetten ? Dat zou wel betaalbaar zijn, maar de regionalen zullen dat dan weer niet willen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet ook niet hoeveel regionale er zijn, maar als we rekenen per provincie :

 

Limburg, Antwerpen, Oost en West Vlaanderen en Vlaams Brabant

 

dus dat zouden er zo'n 5 moeten zijn (maar misschien wat meer voor de grotere provincies ??).

 

Zelf kijk ik zelden naar TVL, maar mijn ouders kijken wel eens graag naar "Studio Lommel" dat ieder maandag uitgezonden wordt (duur maar iets van 5 minuten ofzo hoor). en verder het weer en nieuws ?

 

Denk dus niet dat er iemand is die zo'n 9 euro per maand wil betalen voor deze ene zender.

 

Maar zoals hier elders ook al besproken, toch vreemd dat het bijv. in Duitsland wel kan (en hoe zit het met L1MBURG want die zitten wel FTA op Astra1 ??).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn er in elk geval meer dan één per provincie. In West-Vlaanderen twee (WTV en Focus), en ik weet zeker dat er ook meer dan één in Oost-Vlaanderen zijn.

 

Dit lijstje teruggevonden :

 

ATV

AVS Oost-Vlaamse Televisie

Focus TV

Kanaal 3

Ring-TV

ROB-TV

RTV

TV-Brussel v.z.w.

TV-Limburg

WTV

 

Weet niet of het accuraat is. Zouden er dus 10 zijn. En volgens de website van de raad voor journalistiek zelfs 11 ( zij maken onderscheid tussen RTV Kempen en RTV Mechelen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, ja dan zal het wel een aardig bedrag gaan kosten als ze die allemaal op de sat. willen hebben.

 

maar even egoïstisch zijn en zeggen dat ik enkel interesse heb in TVL en niet in die andere :-P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is de enige redelijke manier om via sat in Vlaanderen regionale zenders te ontvangen inderdaad een soort van kanaaldeling met enkel het nieuwsbericht van de betreffende zenders, zonder al de overvloed van reclame die ze uitzenden.

 

Maar ik denk niet dat de zenders daarin geïnteresseerd zijn, zeker niet voor het voorlopig althans nog beperkt aantal sat-kijkers.

 

Ik zit er persoonlijk niet op te wachten. Ik vermoed dat hun nieuwsbericht wel via de websites in streaming zal beschikbaar komen of reeds al is, in alle geval voor sommigen en ik kijk dan wel via internet.

 

Greets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kanaaldeling is de beste optie. Als je ziet wat een reclame en herhalingen er uitgezonden wordt, dan kan er het een en ander samengevoegd worden. Zo'n beetje het systeem van TVLimburg waar verschillende gemeenten een uitzenduur krijgen, maar dan voor iedere regionale omroep.

Het moet niet noodzakelijk de transponder van TVV zijn; TV Limburg (NL) verzorgt zelf zijn uitzendingen buiten Canal Digitaal om.

 

Mvg,

adupont.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...