Ga naar inhoud


Epg op tv-vlaanderen


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb vandaag een antwoord gekregen van de VRT. Ik had bij hen navraag gedaan m.b.t. de EPG van de twee VRT-zenders.

 

Mijn vraag:

Mijnheer, mevrouw,

 

Sinds enige maanden ben ik abonnee van TV Vlaanderen. Ik ben er bijzonder tevreden over. Het is mij bij het raadplegen van de EPG opgevallen dat voor de zenders één en ketnet/canvas beperkte EPG data kan bekeken worden.

 

Momenteel kijk ik naar The Guardian op één. Als ik op de info-knop van mijn sat-ontvanger klik, krijg ik volgende info:

 

"The Guardian -- Amerikaanse dramareeks over een jonge snobistische advocaat die veroordeeld wordt tot 1500 uur gemeenschapswerk wegens drugsmisbruik.".

 

Op ditzelfde ogenblik is op VT4 Seinfeld. De info-knop levert het volgende op:

 

"Seinfeld -- inhoud aflevering: Tijdens een shoppinguitstapje met Elaine, laat Jerry zich overtuigen om een dure suêde jas te kopen. Elaine heeft een dinderafspraak met haar vader, de beroemde acteur Alton Benes. Ze heeft hem al jaren niet meer gezien. (...ENZ...)".

 

Dit tweede voorbeeld wil ik gebruiken om het verschil aan te geven tussen de VRT-zenders en de andere zenders in het TV-Vlaanderen pakket.

 

Waarom levert de VRT bij zijn EPG-data niet de specifieke inhoud van het programma, in plaats van een beknopte omschrijving die bij een serie steeds hetzelfde is?

 

Bedankt voor uw medewerking,

 

Hun antwoord:

Beste,

 

Uit navraag blijkt dat deze gegevens worden verzorgd door een externe leverancier, wij kijken na of we dit aanbod kunnen verbeteren.

 

Vriendelijke groeten,

 

webredactie Eén

 

info@een.be

www.een.be/vragen

 

Mvg,

adupont.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Over EPG gesproken ik merk op dat mijn Aston soms geen EPG informatie kan weergeven als ik op de EPG knop druk maar als ik met de tv zap naar de Aston krijg ik soms WEL de naam van het programma in het infobalkje van mijn Philips TV (als ik op de info knop van de AB druk komt die info dan weer niet in dat balkje).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...