Ga naar inhoud


geen nummermelding bij budgetphone (voip) ?


Gast

Aanbevolen berichten

Gast Henri Aalten

Nee, ik heb geen KPN, alleen een VOIP nummer,

en bij mij krijg ik gewoon bij BudgetPhone nummerweergaven.

 

Of je telefoon kan het niet aan, of een instelling in de VOIP adapter.

 

Neem eens contact op met BudgetPhone, heb ik eerder gezegt, zij kunnen je verder helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
Nee, ik heb geen KPN, alleen een VOIP nummer,
en bij mij krijg ik gewoon bij BudgetPhone nummerweergaven.

Of je telefoon kan het niet aan, of een instelling in de VOIP adapter.

Neem eens contact op met BudgetPhone, heb ik eerder gezegt, zij kunnen je verder helpen.


Nee dus jij hebt dat probleem niet want jij kan alleen gebeld worden via Voip en dan hoeft hij niet eerst te schakelen. Als ik via Voip gebelt word zie ik ook gewoon het nummer maar niet bij telefoontjes van de KPN lijn.

VU+ DUO (VTi 5.1.0)
DM500HD (Openpli)
Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

KPN gebruikt een andere codering dan Budgetphone voor nummerweergaven.

sommige telefoons kunnen dit aan, maar helaas niet alle.

 

Volgens mij moet je kiezen, van welke je nummerweergaven wild hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
KPN gebruikt een andere codering dan Budgetphone voor nummerweergaven.
sommige telefoons kunnen dit aan, maar helaas niet alle.

Volgens mij moet je kiezen, van welke je nummerweergaven wild hebben.


Ben ik het niet mee eeens want de telefoons in Nederland reageren op nummerweergave van het KPN net en bij de VOIP modems (of ATA's) reageren ze op de nummerweergave van VOIP zonder een keuze te maken. Het zit echt in het wegvallen van het eerste deel van het oproep signaal!

VU+ DUO (VTi 5.1.0)
DM500HD (Openpli)
Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Waarom heb ik dan met mijn Malbu 630 van KPN geen problemen?

kan je nergens eens een andere instelling proberen in de VOIP adapter?

 

Heb je al eens bij Budgetphone nagevraagd.

 

Heb ik ook eerder gedaan, en zij hebben mij goed geholpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij zegt zelf dat je alleen Voip hebt en geen KPN telefonie.

Wat ik probeer te zeggen is dat ATA's en VOIP modems met 2 aansluitingen n.l. Voip en PSTN (PSTN is de analoge KPN lijn) standaard meestal naar de VOIP lijn kijken. Wanneer je dus alleen VOIP hebt zal de nummerweergave gewoon werken.

Wanneer je dus de keuze hebt om via de KPN of over VOIP te bellen met je toestel gebruik je dus beide aansluitingen en zal de nummerweergave van de KPN niet werken omdat hij eerst moet omschakelen van VOIP naar PSTN, op het moment dat hij is omgeschakeld naar de PSTN ingang (lees de aangesloten telefoon staat verbonden met de KPN lijn) is het nummerweergavesignaal al voorbij en zal de telefoon het nummer niet kunnen tonen.

 

 

interconn_486.gif

VU+ DUO (VTi 5.1.0)
DM500HD (Openpli)
Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Ik heb zojuist mijn kpn abo laten downgraden van belbasis naar belbudget en de dame aan de lijn vertelde mij dat nummerweergave niet mogelijk is bij een belbudgetabo.(wel jammer eigenlijk).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik heb zojuist mijn kpn abo laten downgraden van belbasis naar belbudget en de dame aan de lijn vertelde mij dat nummerweergave niet mogelijk is bij een belbudgetabo.(wel jammer eigenlijk).

Sinds wanneer? Ik heb tot maart dit jaar NummerWeergave gehad op een BelBudgetlijn van KPN. Kun je zelf regelen via 0800-0429 via het IVR.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Hoi,

Heb je via Voip (budgetphone) geen nummer melding als iemand je belt?
Ik had al bij hen op de site gezocht maar echter niets kunnen vinden.

Gr Ronald


Een van de volgende zou moeten werken met de 716

Eerst nummerweergave 'aanzetten':

:voice services provision type clip
:voice services activate type clip

Daarna zijn er 2 mogelijkheden, afhankelijk of het toestel via DTMF of FSK werkt:

:voice country config country netherlands
of
:voice country config country etsi
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Citaat:
Citaat:
Ik heb zojuist mijn kpn abo laten downgraden van belbasis naar belbudget en de dame aan de lijn vertelde mij dat nummerweergave niet mogelijk is bij een belbudgetabo.(wel jammer eigenlijk).

Sinds wanneer? Ik heb tot maart dit jaar NummerWeergave gehad op een BelBudgetlijn van KPN. Kun je zelf regelen via 0800-0429 via het IVR.


Beetje late reactie maar wat die nummerweergave betreft dat vertelde die doos van de kpn mij.Nu blijkt al dat die meiden soms echt niet weten waar ze over praten want afgelopen week had ik in ene weer nummerweergave.Nog ff een ander voorbeeld van de deskundigheid van een kpn doos:Een kennis had internetplusbellen besteld en ik hem vervolgens helpen met installeren en dat ging niet al te vlot.Maar eens naar de kpn gebeld en daar werd mij verteld dat internetplusbellen niet samen ging met een apple. Ik die dame verteld dat dat gewoon wel mogelijk is en zij maar stug volhouden van niet .Toch maar een monteur laten komen want dat was immers toch gratis,monteur langs geweest en heeft de boel aan de praat gekregen na zo een 1,2 uur. Er ging nogal wat tijd overheen eer dat de firmware in de experiabox was geladen.Al met al draait alles nu prima daar met die Mac.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb geen illusie over KPN dozen.

Ik ben al een half jaar bezig

zonder één steek vooruit te komen.

Het is een verschrikking.

Moet jij is zoveel fouten op je werk maken,

daar krijg je de kans niet eens voor, je was

al 30 keer ontslagen.

 

Er zijn enkele buitendienstmedewerkers waar

ik goede ervaring mee heb, maar zodra je

"klantenservice" gaat bellen ben je aan de

Goden (met een grote G) overgeleverd.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...