Ga naar inhoud


[Multytenne] test en ervaring....DEEL 2


Melle

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...

  • Reacties 494
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: easygoerik
Ik heb een topic geopend met de opmerking dat er water in zit. Geen vocht, maar een groot glas water. Het zit er kennelijk al een tijdje gezien de roestvorming in de LNB Bak !

Vraag me echt af of ik de enige ben van al die honderden schoteleigenaars met dit probleem.
Nogmaals, ik was altijd zeer content met de schotel, gewoonweg gaaf om een schotel van 45cm 5 sat´s te zien pakken en in mijn geval geen problemen met regen en sneeuw (ahoewel.. pfff).

Ik zit nu hardop na te denken of ik alsnog een nieuwe of een canaldigitaal variant met alleen astra satellieten zal aanschaffen.. of totaal iets anders. Dit omdat ondanks het een zeer leuke hobby is, elke 2 jaar weer een nieuwe schotel wat in de papieren loopt ! De service van dealer, importeur en fabrikant is ook niet echt bepaald goed te noemen !!!!!



Jij bent echt niet de enige die dit overkomt met een multytenne of tripplesat!!
Lees hier mijn ervaringen maar eens:
http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/1330842/43

Dat schoteltje met een losse lnb is perfect, maar de multytenne-behuizing is gewoon een slecht ontwerp!

groet YOHO
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast easygoerik

Hey Yoho,

Goh.. dat had ik nog niet eens gezien, sorry hoor

 

Bijzonder grappig dan dat op mijn mailtje naar Technisat een reactie terugkwam dat ze de situatie niet konden nabootsen.

(daar proef ik uit dat men voor de 1e keer met dit probleem worden geconfronteerd... )

De schotel wordt vanuit Groningen naar Technisat opgestuurd, ben benieuwd of ze mij uberhaupt tegemoet willen komen. Heb tenslotte de behuizing opengemaakt en de schade geconstanteerd !

 

We wachten af, zal wel enige weken overheen gaan..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik hen een vraag,

 

Als recht onder de multytenne sta, kijkt de multytenne in het verlengde van de arm waar de LNB's aan zitten?

Of is dit alleen voor de 19.2.

De arm staat die onder de hoek van 30 graden.

Ik heb nl op 50 meter afstand hoge bomen staan en door het kijken onder de schotel zien of de bomen in de weg staan.

Als ik kijk bij dishpointer.com en klik op multi lnb's dan zie ik andere waardes dan dat ik alle sat's appart bekijk.

Wat is dus denk is dat de multytenne naar het midden van de 4 sat's kijkt. en niet alles appart. Of heb ik het verkeerd.

 

Anton

VU+ Solo2 OpenPli powered

Triax 78 Triple LNB

Qnap TS-119 NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De elevatie, waar in Nederland de 4 satellieten van de Technisat staan is ongeveer tussen de 26 en 30 graden.

De schotel heeft een vaste hoek, en de LNB's in de behuizing staan op verschillende hoogten.

 

Je moet dus vrij zicht hebben tussen een opstraalhoek van 26 en 30 graden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Gast easygoerik

Goed... het heeft wat tijd gekost maar ik ben toch een tevreden mens. Middels de importeur in Groningen is er vandaag na een kleine 6 weken toch een nieuwe lnb bak binnengekomen. Deze op de schotel gemonteerd en meteen weer strak ontvangst op alle 5 de sats.

 

Ondanks dat dit overduidelijk een nieuwe lnb bak is, zitten er geen rubbertjes bij die in de 4 schroefgaten moeten.. Althans, ik had begrepen dat dat inmiddels er nu standaard bij zit ? ?

 

Maar goed, schroefgaten afgeplakt en weer beeld, dat is tenslotte het belangrijkste.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd met de nieuwe, na 6 weken zonder. Dit had wel sneller gekund, maar Technisat heeft juist gereageerd.

Wederom 2 jaar garantie?

Het zou m.i. beter zijn om het ontwerp van de lnb box te herzien.

De schroefgaatjes aan de onderzijde en de afdichting van het ruitje (zonder randje) ook aan de onderzijde.

 

Van het apparaat dat ik onderhanden gehad heb, herinner ik mij dat het beluchtings gaatje onderin ook dichtgekit was.

Misschien was dit de reden dat de afdichting van het ruitje lek werd door warmte en koude.

In ieder geval plezier ermee

 

groet YOHO

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Vandaag in Midden-Nederland met behulp van een Philips DSR2015 een Multytenne uitgericht.

 

De ontvangstmogelijkheden van deze schotel hebben mij in positieve zin verrast. De signaalsterkte en de ontvangstKWALITEIT van de vier satellietposities is zondermeer goed te noemen, zeker gezien de geringe afmetingen van de schotel. Van de Hotbird, gebaseerd op Rai Due en Rete4, is de ontvangstkwaliteit het laagste maar nog immer ruim voldoende om bijvoorbeeld de scpc transponder op 10.830 MHz met een symbolrate van 3.333 probleemloos te kunnen ontvangen.

 

Het optimaal uitrichten op 13° oost resulteerde in een kwaliteitsverlies op de 3 Astra posities. De maximale kwaliteit van de Hotbird transponders blijft overigens, ook indien hierop precies wordt uitgericht, een stuk lager dan die van de 3 Astra satellieten.

 

Het verzoek was om de antenne op het balkon aan de voorzijde van het huis "onzichtbaar" te monteren zonder dat dit ten koste zou gaan van de ontvangst. Ik kan melden dat dit gelukt is, zie foto. De kanalen van de 4 satellieten 'stroomden binnen'.

 

Al met al een zeer geslaagde operatie van een zeer goede, degelijke en mooi afgewerkte schotelantenne.

post-34977-1318260335,1414_thumb.jpg

LG 42LM620S met Fransat CAM, MaxDigital 225S, Strong SRT 7805 (HD+), Next MiniX HD Punto

Triax 88cm (draaibaar), Triax 78cm (6 lnb's), Triax 64cm (5gr west)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Mr DVB
Het verzoek was om de antenne op het balkon aan de voorzijde van het huis "onzichtbaar" te monteren zonder dat dit ten koste zou gaan van de ontvangst. Ik kan melden dat dit gelukt is, zie foto. De kanalen van de 4 satellieten 'stroomden binnen'.

Al met al een zeer geslaagde operatie van een zeer goede, degelijke en mooi afgewerkte schotelantenne.

28062009032.jpg




@Mr DVB,

Heel mooi smile


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Origineel bericht van: Mr DVB

De ontvangstmogelijkheden van deze schotel hebben mij in positieve zin verrast. De signaalsterkte en de ontvangstKWALITEIT van de vier satellietposities is zondermeer goed te noemen, zeker gezien de geringe afmetingen van de schotel.


Dit kan ik alleen maar bevestigen.

Laatst was er hevig onweer met heftige neerslag.
Op BVN viel bij zowel mijn 120 cm. schotel alsook mijn 45 cm. Multytenne het signaal weg.
Toen het signaal weer terug kwam op mijn 120 cm. schotel ging ik kijken
of er ook signaal terug was op mijn Multytenne single schotel.
Hoewel het overschakelen van ontvangst via mijn 120 cm. schotel naar mijn Multytenne
(al) binnen 8 seconden gebeurd was bleek er ook alweer beeld te zijn via mijn Multytenne.

Met andere woorden, het terugkomen van voldoende signaal na een heftige regenbui neemt bij
mijn kleine Multytenne slechts HOOGUIT 8 seconden meer in beslag dan bij mijn relatief grote 120 cm. schotel.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattaz

Met andere woorden, het terugkomen van voldoende signaal na een heftige regenbui neemt bij
mijn kleine Multytenne slechts HOOGUIT 8 seconden meer in beslag dan bij mijn relatief grote 120 cm. schotel.

sattaz


Zullen we dit nu maar eens in het groot aan de muur hangen , dan is eindelijk die discusie over regenreserve van de baan . Het is ook mijn ervaring dat de multytenne een volwaardig alternatief is .

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Effe OFF-Topic , in herhaling blush ,

de eerste multytennethread in 1 klik ALLE 54 blz. smile

http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/1035080/all/[Multytenne]_test_en_ervaring

http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/1035080/all/[Multytenne]_test_en_ervaring_

Want soms vind nietalle info meer terug in databank via zoekfunctiesad-smiley-046.gif

 

Hoewel ikzelf geen Multytennebezit , lees toch positieve ervaringen smile

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...