Ga naar inhoud


Help...NSLU2 met CCcam + uNslung 6.8 of Openslug 3.10


Gast

Aanbevolen berichten

ik heb deze handleiding gevolgd en ik moet zeggen, werkt perfect.

ik krijg alleen de smartmouse usb niet aan de praat :

 

Code:
card reader /dev/ttyUSB0no or unknown card inserted

 

zijn er andere packages noodzakelijk voor de smartmouse i.t.t de smargo om het draaiende te krijgen. er gaat ook geen led op de nslu2 branden waarop de smartmouse is aangesloten. hij krijgt wel voeding van de nslu2

 

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites


dat had ik origineel ook

 

Code:
- vi smusbutil.c en pas dit aan naar:Origineel Aangepastf = ftdi_usb_open(&ftdic, 0x104f, 0x0002);if(f < 0 && f != -5) {fprintf(stderr, "can't find any martmouse USB (VID:0x104f/PID:0x0002): %d\n",f);exit(-1);} f = ftdi_usb_open(&ftdic, 0x0403, 0x6001);if(f < 0 && f != -5) {fprintf(stderr, "can't find any Smartmouse USB (VID:0x0403/PID:0x6001): %d\n",f);exit(-1);

 

als het goed is zijn de smartmouses gepatched en hebben een nieuwe VID en PID.

 

chiao

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmmm ... : http://www.newnigma2.to/wbb2/thread.php?postid=12223#post12223

 

als ik dit allemaal volg en doe vervolgens een lsusb, dan krijg ik :

 

Code:
root@Server-2:~$ lsusbBus 1 Device 2: ID 0718:0083 Imation Corp.Bus 1 Device 1: ID 0000:0000Bus 2 Device 1: ID 0000:0000Bus 3 Device 3: ID 0403:6001 Future Technology Devices International, Ltd 8-bit FIFOBus 3 Device 1: ID 0000:0000root@Server-2:~$

 

 

dat lijkt dus allemaal goed echter blijft ie mekkeren dat er geen of unknown card in hangt. er hangt gewoon een s2 kaart in smile

ik vergeet iets, de vraag is alleen, wat ? smile

er brandt btw. ook geen usb-led op de nslu2 waaraan de cardreader hangt...

 

 

 

merDe

 

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

SERIAL READER : /dev/ttyUSB0 smartreader+ #( Smargo USB Reader )

 

moet dat niet bij gebruik van een usb hub zijn:

 

 

SERIAL READER : /dev/ttyUSB3 #( Future Technology Devices International )

 

?

 

het was zo datdeze destijds voor mpCS was geschreven:

Citaat:
Hallo tonskidutch, kein Problem. Hier ne Kurzbeschreibung. Alles andere sollte aus diesm Thread/Board ersichtlich sein.

 

1) Das Modul wird nur bei mehr als einem Reader benötigt! Einer sollte aber schon problemlos funktionieren.

2) alle Programme beenden die ftdi_sio benutzen

3) ftdi_sio.o aus dem Kernel entladen

4) smusbutil (in diesem Thread zu finden) für 2. und evtl 3. Reader aufrufen (um Modus und MHz einzustellen)

5) mit meiner ftdi_sio.o die des NSLUs ersetzen, danach diese laden (oder für Windows-Jünger: rebooten... großes Grinsen ). Die Datei wurde mit dem Patch aus diesem Thread erstellt

6) Konfiguration des Programms anpassen. Die beiden neuen Reader werden als ttyUSB1 und ttyUSB2 erkannt

 

Es werden maximal 3 Reader mit den IDs 0x2, 0x3 und 0x4 unterstützt. Erweiterung auf mehr lässt sich aber leicht bewerkstelligen (siehe .patch-Datei)

 

Viel Spass damit!

 

 

Attachment:

unknown ftdi_sio (IDs 0x2 0x3 0x4) CAM.tar.gz (11.17 KB, 48 downloads)

 

Es werden maximal 3 Reader mit den IDs 0x2, 0x3 und 0x4 unterstützt.

juist daarom kon je evenwel die ftdi_sio pacthen alsook de smartmouse om dat serialmumber te wijzigen maar het serialnumber van de mpCS werkte weer niet op CCcam, daarom 0403:6001.

 

als je echter meerdere samrtmousjes via de usbhub gebruikt moet je wel het device goed toekennen

wat zegt dmesg erover?

 

chiao

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
dat lijkt dus allemaal goed echter blijft ie mekkeren dat er geen of unknown card in hangt. er hangt gewoon een s2 kaart in \:\)

ik vergeet iets, de vraag is alleen, wat ? \:\)

er brandt btw. ook geen usb-led op de nslu2 waaraan de cardreader hangt...

 

uh nu maak ik zelf een fout,

(probleem is mijn bestandjes op de oude PC heb ik niet allemaal overgezet op nieuwe PC)

hij ziet wel de smartmouse maar die wordt niet/verkeerd aangeroepen door CCcam in de CCcam.cfg...

ook in Dolph's briljante uitleg staat

 

SERIAL READER : /dev/ttyUSB1 smartmouse

en in mijn vorige reactie was ik nog even onzeker over het lsusb

device nummer.

USB0 is er namelijk altijd al... maar dat is niet ook meteen de smartmouse.

 

chiao

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dmesg :

 

Code:
<6>usbcore: registered new interface driver usbserial<6>drivers/usb/serial/usb-serial.c: USB Serial support registered for generic<6>IXP4XX Q Manager 0.2.1 initialized.<6>usbcore: registered new interface driver usbserial_generic<6>drivers/usb/serial/usb-serial.c: USB Serial Driver core<6>ixp4xx_mac driver 0.3.1: eth0 on NPE-B with PHY[1] initialized<6>drivers/usb/serial/usb-serial.c: USB Serial support registered for FTDI USB Serial Device<6>ftdi_sio 3-1:1.0: FTDI USB Serial Device converter detected<6>drivers/usb/serial/ftdi_sio.c: Detected FT232BM<6>usb 3-1: FTDI USB Serial Device converter now attached to ttyUSB0<6>usbcore: registered new interface driver ftdi_sio<6>drivers/usb/serial/ftdi_sio.c: v1.4.3:USB FTDI Serial Converters Driver<7>init_special_inode: bogus i_mode (177777)

 

 

met cccam.cfg aangepast naar ttyUSB1, hetzelfde resultaat ....

 

even voor de duidelijkheid, chip naar boven he ? smile

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
even voor de duidelijkheid, chip naar boven he ?

 

Hoi Ome Merde,

oef, weet ik niet meer.

 

kan ook niks anders meer bedenken wat anders zou moeten als de juiste bestanden erop staan volgens eerdere antwoorden en berichten (+howtodo).

 

chiao

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze week ook eens een nslu aangeschaft als kleine cs server :D

Mooi klein ding, wat weinig stroom vreet.

 

Gister geprobeerd om debian draaiende te krijgen, ging prima.

Alleen kreeg ik voor geen mogelijkheid cccam draaiende.

Na enig gegoogle kwam ik er achter dat dit zit met liitle / big endian .... grr.

 

Voordeel van de debian install is dat hier veel pakages voor handen zijn .... jammer.

Nu openslu er op draait verder prima... elleen is het wat beperkt ...

 

De slugos/Le heeft deze versie ook de mogelijkheid om debian packages te laden ?

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Dbox2_boy :

 

Code:
root@Server-2:~$ lsmodModule                  Size  Used byftdi_sio               23464  1ixp4xx_mac             14612  0ixp4xx_qmgr             5388  5 ixp4xx_macusbserial              25392  3 ftdi_siomii                     3424  1 ixp4xx_macext3                  110504  1jbd                    47784  1 ext3mbcache                 5604  1 ext3ohci_hcd               16804  0ehci_hcd               30252  0

 

zoals je ziet worden beide geladen ...

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom er ff niet meer uit ik wil zie het volgende

 

NSLU2 klaarmaken voor eerste gebruik

• Open een SSH sessie (met putty) en log in met root en opeNSLUg naar IP 192.168.1.77

• Doe de USB stick in port 1 of 2, zodat ze kan worden geformatteerd (EXT3), run dmesg, afhankelijk welke port de USB stick zich bevint zal sda1 of sdb1 veschijnen, in dit voorbeeld sda1

• Partitioneer door fdisk /dev/sda, in dit voorbeeld een USB stick van 512Mb, het is niet nodig om een swap partitie te maken! Dit om de USB stick zo min mogelijk te belasten en het leven te verlengen.

- p: laat eventueel beschikbare partities zien op usb stick

- d: delete eventueel aanwezige partitie(s) op usb stick

- n: maak EXT3 partitie aan op USB stick, p: maak primaire partitie aan, 1 voor partition number en default 1 First cylinder (enter), default 10112 last cylinder (enter)

 

Wat moet ik invoeren om EXT3 aan te maken, ik zit al de hele dag te zoeken maar ik ben niet zo goed in linux. en daar na moet de usb stick geformateerd worden ???

Wie kan me zeggen wat te doen ,

 

Alvast Bedankt voor de hulp

Maar ik krijg het klaar

 

Groetjes Tolwan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...