Ga naar inhoud


ACamd (voor Windows)


Aanbevolen berichten

Hallo Appie,

 

Bedankt voor je bericht. Ik heb draaien nu werkt prima. Zou jij nog willen aangeven wat de verschillen zijn t.o.v Acamd. 

 

Met vriendelijke groet,

 

Belangrijkste toevoeging is het MDJAPI protocol.

Multi platform, ivm verwijderen GUI scherm.

Meer filter opties.

Meer verschillende client configuratie opties.

Parallelle uitvoering van de connecties.

Minder cardclients aanwezig, en geen smartcard clients meer aanwezig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik ben DVBJCAM v0.0.0.8 aan het test icm DVBLink / OSCam r11384. Maar daar krijg ik bij User -> Protocol de volgende melding "newcamd (unknown - please report)"

 

Mijn huidige setup met DVBLink / OSCam r11384 / ACamd v0.6.2.0 werkt al tijden perfect. Ik heb de reader config regel 1:1 uit ACamd gekopieerd in DVBJCAM:

 

newcamd:192.168.23.58:34000:1/0000/0000:Tuner_2:DVBLink:4534645805684633336223457879

 

Iemand iedeën ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar daar krijg ik bij User -> Protocol de volgende melding "newcamd (unknown - please report)"

 

Ik had iets verder moeten kijken dan m'n neus lang is ;-)

 

Bij gebruik van ACamd komt er bij prototcol "newcamd (ACamd)" te staan

Bij gebruik van DVBJCAM komt er bij protocol "newcamd (unknown - please report)" te staan

Ik neem aan dat dit in de toekomst vanzelf goed komt...

 

Maar als ik DVBJCAM gebruik werkt het decoderen niet. Bij last channel komt ook niet de actuele zender te staan die actief is in DVBLink. Terwijl dit bij ACamd wel het geval is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had iets verder moeten kijken dan m'n neus lang is ;-)

 

Bij gebruik van ACamd komt er bij prototcol "newcamd (ACamd)" te staan

Bij gebruik van DVBJCAM komt er bij protocol "newcamd (unknown - please report)" te staan

Ik neem aan dat dit in de toekomst vanzelf goed komt...

 

Maar als ik DVBJCAM gebruik werkt het decoderen niet. Bij last channel komt ook niet de actuele zender te staan die actief is in DVBLink. Terwijl dit bij ACamd wel het geval is.

DVBJCAM ondersteund niet het MDAPI-184 protocol. (alleen MDAPI-188, DVBLink heeft deze niet)

Maar DVBLink ondersteund wel het nieuwe MDJAPI protocol, maar dan andere plugin map gebruiken.

\mirror\sources\...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 1 maand later...

[reader]
label = server1
enable = 1
protocol = newcamd
device = *******
key = 0*********************************4
user = pter
password = ****
fallback = 1
group = 1
cccmaxhops = 2
ccckeepalive = 1
audisabled = 1
disablecrccws_only_for = 0500:0042820,032830,030B00,0100:000000,0B01:000000
emmcache = 1,1,2,1


[reader]
name = Server2
account = *******
type = newcamd525
caid = 0500,0100,1813,0B01
chid = 0100:000068,1813:000000,0B01:000000,0500:0042820,032830,030B00
active = 1
blockemm-g = 1


[reader]
N: *****
chid =0100,0B01,1813,1861,1803,1861,0500 
audisabled = 1
 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

@appiemulder, super bedankt voor je werk! Enig idee of het met DVBJCAM i.c.m. DVBLink ook mogelijk moet zijn om meerdere encrypted zenders uit dezelfde transponder tegelijk te decoden? Dat krijg ik momenteel nog niet werkend. Weet niet of dat een DVBLink of DVBJCAM probleem is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uur geleden zei DVB-C-Koen:

@appiemulder, super bedankt voor je werk! Enig idee of het met DVBJCAM i.c.m. DVBLink ook mogelijk moet zijn om meerdere encrypted zenders uit dezelfde transponder tegelijk te decoden? Dat krijg ik momenteel nog niet werkend. Weet niet of dat een DVBLink of DVBJCAM probleem is.

Zonet even getest, en dit werkt.

Wel moet je bij de [DVBLink Configuratie - Bronnen] per kaart bij de optie [Geavanceerde Instellingen aanpassen] [Versleutelde zenders:] van 1 naar bv 4 zetten

En ipv 1 Plugins map heb ik 4 mappen aangemaakt (per kaart) Plugins1 tm Plugins4 hier staan bij mij dezelfde bestanden in op de DVBJCAM.conf na.

Ik gebruik de tag om aan te geven welke sessie dit is, [1,1] kaart 1 en opname 1, in de Plugins4 map van kaart 3 staat als tag bij mij dus [3,4]

Dit is puur ter info, en om 1 log bestand te krijgen die toch nog een beetje leesbaar is, maar deze is ook mogelijk: tag = TVSource-3 Plugins4

 

[DVBJCAM.conf]

tag = [1,1]
log = on
logfile = c:\Program Files (x86)\DVBLogic\DVBLink\share\mirror\sources\dvbjcam.txt

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 3 maanden later...

DVBJCAM werkt hier heel goed via DVBviewer en Kodi in combinatie met de DVBviewer Media Server op Windows 10 64bit (laatste insider preview build).

 

Onlangs stelde ik vast dat de maker van het veelbelovende programma SichboPVR na een lange periode van stilte terug heel actief is met regelmatige updates de laatste weken.

SichboPVR verliep in het verleden redelijk onstabiel, maar lijkt nu wel heel behoorlijk te functioneren. De GUI is wel heel bijzonder en het programma biedt heel veel mogelijkheden en instellingen. Het programma ondersteunt MDapi plugins en in het verleden werkte dan ook Acamd of Mdvbapi zonder problemen.

 

Sinds de recente versies vanaf 3.1.0. echter wordt de app automatisch op een Windows 64bit OS ook volledig als 64 bit app geïnstalleerd.

Hierdoor werkt ACAMD of  DVBJCAM of andere MDapi plugins niet meer omdat deze 32 bit zijn in een 64 bit app. Er moet dan gebruik gemaakt worden van een 64 bit plugin.

 

Iemand weet van een 64 bit versie van DVBJCAM of ACAMD of een andere MDapi plugin?

 

Hulp hierbij zou ik heel erg appreciëren.

TechniSat parabool + 4 LNB + Diseqc switch / Digital Devices Cine S2 v6.5 twin tuner / Windows 10 Pro x64 / Mediaportal / OSCAM / ACAMD / Denon AVR-3803 receiver / LG 60UF675V UHD-beeldscherm

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 5 maanden later...
Op 14-5-2018 om 13:25 zei vmiwouter:

Heeft iemand al ervaring met DVBJCAM met de 'nieuwe' tv-mosaic?

 

Krijg het niet stabiel bij meer dan 2 encrypted kanalen klapt de windows service eruit.

 

Voorheen met dvblink en acamd geen problemen gehad.

 

Hier had ik ook last van maar het lijkt er op dat ik het gevonden heb op het TV-Mosaic forum:

https://forum.tv-mosaic.com/viewtopic.php?t=40

 

You have to create a plugins subfolder for every tuner and place the .conf .dll .readers files from dvbjcam in it.
The readers file can contain the excact same line you used for acamd so it looks like this:

Code: Select all

[reader]
newcamd:192.168.1.27:13000:1/0604/0000:tuner:dreambox:0102030405060708090A0B0C0D0E

If you have a quad tuner HDHomeRun I advise you to replace 01/0604 to 0/0604 for tuners 2,3,4 in the dvbjcam readers file.

 

Sinds ik dit gedaan heb kan ik 4 tegelijk gebruiken. Er is nu ook maar één tuner die naar de Ziggo kaart de EMM's weg schrijft. Probeer het ook eens uit zou ik zeggen en hoor graag je ervaringen!

aangepast door Krk
Even duidelijker aangeven wat er veranderd moet worden
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2-11-2018 om 13:43 zei Krk:

 

Hier had ik ook last van maar het lijkt er op dat ik het gevonden heb op het TV-Mosaic forum:

https://forum.tv-mosaic.com/viewtopic.php?t=40

 

You have to create a plugins subfolder for every tuner and place the .conf .dll .readers files from dvbjcam in it.
The readers file can contain the excact same line you used for acamd so it looks like this:

Code: Select all


[reader]
newcamd:192.168.1.27:13000:1/0604/0000:tuner:dreambox:0102030405060708090A0B0C0D0E

If you have a quad tuner HDHomeRun I advise you to replace 01/0604 to 0/0604 for tuners 2,3,4 in the dvbjcam readers file.

 

Sinds ik dit gedaan heb kan ik 4 tegelijk gebruiken. Er is nu ook maar één tuner die naar de Ziggo kaart de EMM's weg schrijft. Probeer het ook eens uit zou ik zeggen en hoor graag je ervaringen!

Heb het inmiddels al paar maanden stabiel draaien met een tbs 6209 het zat hem destijds ook in de dvbjcam reader file.

Er zijn verschillende oplossingen mogelijk en heb het destijds zo opgelost:

 

Per tuner:

 

[reader]
label      = newcamd
protocol   = newcamd
key        = 0000000000000000000000000000
device     = 192.168.xx.xx, 15002
user       = xxxx
password   =xxxx
blockemm-g = 1
audisabled = 1 deze was de oplossing.
enable     = 1

 

Op hun forum heeft iemand ook een guide gepost:

 

https://forum.tv-mosaic.com/viewtopic.php?f=12&t=486

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...