Ga naar inhoud


Alles over de nieuwe VISIOSAT BIG-BISAT


Tuurtje

Aanbevolen berichten


  • Reacties 328
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: aquasat
Normaalgezien is het een service die je dealer doet bij de aanschaf van de schotel.

Wat heeft die software eigenlijk te bieden dat niet ook al door Satlex geboden wordt?

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: espresso
Ja je moet je registreren om de software te kunnen gebruiken. Je moet dan online de gegevens invullen, je kan geen software downloaden.


Hallo,

Hoe werkt die software dan, je zal de LNB's toch uit moeten richten, of zie ik dat verkeerd confused

Groetjes, BBC
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vlaamse
Wel vreemd koop je een nieuwe schotel moet je misschien 5 dagen wachten op die prutsers daar in frankrijk, vreemde combinatie.


Ben ik het helemaal mee eens. Op de handleiding staat een verwijzing naar de online software voor uitrichten. Als je je daar op aanmeldt krijg je een reply waarin wordt verteld dat die software alleen toegangelijk is voor 'professionals'.

Heb de schotel nu meer dan een week en kan ik nog niks mee; heb m'n leverancier gemaild; die moet het ook weer aan z'n dealer gaan vragen. Wat een flauwekul zeg..
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: PosiXX
Origineel bericht van: vlaamse
Wel vreemd koop je een nieuwe schotel moet je misschien 5 dagen wachten op die prutsers daar in frankrijk, vreemde combinatie.


Ben ik het helemaal mee eens. Op de handleiding staat een verwijzing naar de online software voor uitrichten. Als je je daar op aanmeldt krijg je een reply waarin wordt verteld dat die software alleen toegangelijk is voor 'professionals'.

Heb de schotel nu meer dan een week en kan ik nog niks mee; heb m'n leverancier gemaild; die moet het ook weer aan z'n dealer gaan vragen. Wat een flauwekul zeg..

Wie een dergelijke schotel verkoopt moet gewoon zorgen dat hij een werkende account heeft.
Het is 5 minutjes werk om de installatie sheet op te maken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: BBC
Origineel bericht van: espresso
Ja je moet je registreren om de software te kunnen gebruiken. Je moet dan online de gegevens invullen, je kan geen software downloaden.


Hallo,

Hoe werkt die software dan, je zal de LNB's toch uit moeten richten, of zie ik dat verkeerd confused

Groetjes, BBC
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag lezer,

 

Ik heb vandaag ook de Bigbisat ingesteld, tijdelijk op mijn waspaal :-) zodat ik mijn Bisat G3D volgende weekend kan vervangen door mijn nieuwe bigbisat. Ik heb alsook de Alignment software gebruikt, maar heb gemerkt dat de resultaten hiervan toch niet correct zijn tov de uiteindelijke opstelling (juist tegengestelde). Misschien ben ik verkeerd, en het zou wel handig zijn moesten er nog forumleden enkele foto's posten van hun opstellingen (expresso?). Hier aan verbonden enkele bijlagen zodat je de opstelling kan beoordelen.

Foto1: van links naar rechts Hotbird 13°-Astra1 19,2°-Astra3 23.5°- Astra2 28,2

Dan heb je een printscreen van de Alignment software en daar staat het juist in de tegenovergestelde richting?

Wat doe ik verkeerd?

Tilt staat op -20° en de elevation op 30°.

Ik ben woonachtig te Duffel.

 

Alvast Bedankt voor de reacties.

Groeten Karel

 

 

post-36080-1318259642,9182_thumb.jpg

post-36080-1318259643,3246_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is zoals ik het heb gedaan: Ik wilde op mijn schotel de volgende satellieten ontvangen: Thor, sirius, astra1, astra2 astra3 en hotbird. Ik heb deze satellieten ingevuld en mijn locatie. De sirius kon ik m.b.v. de software niet selecteren. Dus die staat er nu niet bij maar die zit ergens tussen de hotbird en de thor, dat vogel ik m.b.v. mijn meter wel uit, als ik de extra beugels heb.

 

Ik kreeg via de software van visiosat de volgende gegevens:

 

Elevation 29,06 °

Azimut 171,43 °

tilt -5,19

 

 

S 0 ASTRA 2 / 28,2°E 16,51 °

S 1 ASTRA 3 / 23,5°E 11,42 °

S 2 ASTRA 1 / 19,2°E 6,75 °

S 3 Align Hot Bird / 13°E 0 °

S 4 Thor / 0,8°W -15,04 °

 

Omdat ik 4 lnb-houders bij de schotel heb gekregen, heb ik eerst de LNB's voor de astra1, 2, 3 en hotbird op de schotel gemonteerd. De LNB voor de hotbird zit nu in het midden en de andere LNB's rechts daarvan (vanachter de schotel gezien). de eleveatie heb ik zo goed mogelijk op 29,06 graden gezet, de tilt op -5,19 (dwz vanachter de schotel gezien: de schotel 5 graden tegen de klok in draaien).

 

Hierna het geheel op de paal gemonteerd en mbv. mijn meter de centrale LNB op de hotbird gericht. hierna het signaal op de overige LNB's gemeten en dit was zeer goed. LNB's nog een beetje gedraaid in de houder. Ik was in totaal ong. een anderhalf uur incl. montage van de schotel. En heb net zo'n goed signaal als ik voorheen met mijn bisat had.

post-21784-1318259644,1626_thumb.jpg

post-21784-1318259644,599_thumb.jpg

Beter 1 schotel aan de muur dan 10 onder je espresso!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Karel Cornelis

 

Visiosat heeft bijna altijd verkeerde handleidingen was ook al zo bij de G3 houder deze was ook verkeerd om.

 

Het is altijd hoek van inval is hoek van uitval.

wij werken officieel met 19.2°E

Het zuiden is voor ons 0° dus 19.2°E betekend dat je 19.2 graden naar het Oosten (East) moet (dit is dus de kant op waar de zon opkomt)

 

Bij de BIG-SAT volgende doen:

(positie vanaf achter de schotel, je kijkt dus over de arm tegen de koppen aan, zoals jouw afbeelding op vorige pagina).

 

ASTRA 19.2 zetten op positie 0 (vorm van schotel is hierop gebasseerd) en hierop goed uitrichten en goed vastzetten.

 

Alle frequenties lager dan 19.2 komen LINKS aflopend op frequentie

Alle frequenties hoger dan 19.2 komen RECHTS oplopend op frequentie

 

En gewoon lekker met het handje (satmeter) de overige plaatsen.

 

Tuurtje

 

@espresso

Heb jij een reden om hem op de Hotbird 13.0 af te stellen

schotel heeft een range van -20 tot +20 graden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...