Ga naar inhoud


Verschil tussen goedkope en dure diseqc


Ventura

Aanbevolen berichten


Met Diseqc switch weet ik het niet maar met een goedkope 2 of 4voudige LNB heb ik wel dat het wisselen van satelliet op een van de ontvangers een hikje op de andere ontvanger veroorzaakt.

 

Martin

Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Rekordc
Met Diseqc switch weet ik het niet maar met een goedkope 2 of 4voudige LNB heb ik wel dat het wisselen van satelliet op een van de ontvangers een hikje op de andere ontvanger veroorzaakt.

Martin

Dat heb ik met dure ook, ligt vrijwel zeker aan de LNB's. Dure switches zijn voornamelijk duurder dan goedkope.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dure switches zijn voornamelijk duurder dan goedkope.

 

Lol.

 

Ik heb veel problemen gehad met een goedkope switch. Het omschakelen tussen astra en hotbird duurde heel lang, soms meer dan 10 minuten. nadat ik er een spaun switch had ingezet was het probleem totaal over !

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Frans B
nadat ik er een spaun switch had ingezet was het probleem totaal over !


Klopt wel, maar de Spaun switch is zoveel keer duurder dan andere óók goed werkende switchen

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Frans B
Ik heb veel problemen gehad met een goedkope switch. Het omschakelen tussen astra en hotbird duurde heel lang, soms meer dan 10 minuten. nadat ik er een spaun switch had ingezet was het probleem totaal over !

Heb je toevallig DVB-T en DVB-S op één kabel gezet?

Je kan er natuurlijk problemen mee hebben, maar ik heb met Spaun switches net zo goed problemen gehad. Meer dan met goedkope zelfs. Dan zou ik toch eerst proberen of de goedkope niet gewoon volstaat. En anders kan je altijd nog Axing ofzo kopen, ook goed maar véél goedkoper.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik denk, dat het niets uitmaakt. Immers wordt via de diseqc schakelaar er alleen voedingsspanning gezet op de gekozen lnb.

Dus of er een spanningsloze lnb dichtbij of veraf staat zal niets uitmaken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast FloppyDos

En hoe zit dat dan met de gebruikte componenten? Ik bedoel bv een 4/1 switch waarbij het ontwerp en montage (gebruikte componenten en afwerking) kwalitatief op een hoger plan staat, zal mss beter en mss ook wel langer zijn werk kunnen doen voordat storingen gaan optreden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: ceesv
Ik denk, dat het niets uitmaakt. Immers wordt via de diseqc schakelaar er alleen voedingsspanning gezet op de gekozen lnb.
Dus of er een spanningsloze lnb dichtbij of veraf staat zal niets uitmaken.

Maar wat dacht je dan bij het gebruik van twin of quad lnb´s, dan staan er wel verscheidene LO´s tegelijk aan. shocked

Dan nog zie ik niet in wat het uitmaakt of de LNB's dicht bij elkaar staan of verder van elkaar af.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
@W3ird_N3rd, met goedkope(re) switches kán het soms gebeuren dat als je met één ontvanger overschakeld op een andere ontvangstkop, en het signaal "lekt" dan naar de andere switches. Als gevolg daarvan schakelen alle switches voor alle ontvangers over op die ontvangstkop, waardoor het beeld op de andere ontvangers zwart zal worden. Heb je maar 1 ontvanger, dan maakt dit natuurlijk niet zoveel uit.

Dat kan gebeuren ja maar de afstand tussen de LNB's onderling heeft daar geen invloed op.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Toch wel hoor, als beide lnb's (vlak naast elkaar)"aan" staan, dan kan het signaal "weglekken" naar de andere ontvanger.

Mag je me uitleggen hoe dat kan. Zit er een zendantenne in die LNB om het naar nabij gelegen LNB's te zenden? wink

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...