Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
Sjaak(k)

Witte "kaars" led gezocht..

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, ik heb een tuin buitenlamp, daarin zit een "nepkaars" met daarin een led die defect is. Deze led is wit en geeft als hij het doet een flakkerend licht zoals bij een echte kaars. Op deze lamp zitten solar cellen en een fotocel die de 2 NMH batterijen opladen. Nu ben ik al her en der aan het zoeken maar kan nergens een "losse" kaars led vinden. Wel komplete kaarsen, maar daar heb ik niets aan. Heeft iemand een idee waar ik die kan vinden? Bij de bekende duitse elektronica firma kon ik niets vinden frown

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

im mijn tuinlamp wordt het flikker effect opgewekt door twee leds vlak onder / naast elkaar te solderen en ze at random aan en uit te laten gaan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@mr|repel, goede tip, maar deze led is geel, en ik zoek een witte led.

@JohnO, dit zou een idee zijn, maar dan komt er weer extra elektronica bij. De "elektronica" in een kaarsled zit in de led zelf. En je sluit daar 3 volt op aan en het werkt gelijk.

Toch bedankt voor het meedenken. Ze bestaan wel deze leds want er zijn firma´s zat die ze compleet in een kaars verkopen. En ik vind het toch van de gekke dat ik voor 1 led een nieuwe ledkaars zou moeten kopen crazy

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bij een winkel, nogal aktievoerend, verkopen ze kleine z.g. waxinelichtjes met flakkerend ledje. Batterij CR2032.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ga eens kijken bij goedkope grootgrutters, vaak hebben ze wel een leeslampje, zaklamp oid. met witte leds die bijna niets kosten.

Nieuw zijn ze er ook wel, een leverancier van mij heeft er op dit moment nog 1246 op voorraad. Kosten 1,60 per stuk voor een 5mm led 100mcd

suc6

Gerrit

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bedankt allen voor de tips, ik heb wat gevonden dankzij een PM.

Bij de firma met de B, daar hadden ze 2 elektronische theelichtjes voor 99 euro cent laugh Met witte led, batterij en drukknop, hoe kan het voor het geld whistle

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Kleine chinese handjes en zwaar onderbetaald. Evenals de medewerkers in de nederlandse winkels, die deze dingen verkopen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nou die mevrouw die ze verkocht, heeft geen honger geleden hoor, ze kon met moeite achter de kassa vandaan komen :D

Toch nog bedankt voor de tip alx cool

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het grappige van die "waxinelichtjes" met LED, is dat deze aangestuurd worden dmv een muziekchip, die veelal in wenskaarten gebruikt worden. Dit levert dat willekeurige geknipper op.

Als je dit signaal (via een weerstandnetwerkje) je geluidskaart invoert, hoor je welke partij ze gebruikt hebben.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@JosFop4Sat, deze heeft geen muziek chip, de led zit direct (via een schakelaar)aan de cr2032 lithium (3volt) batterij smirk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen