Ga naar inhoud


Raar probleem: Kan niet browsen én torrent tegelijk.


Aanbevolen berichten

Ik heb een nieuwe supernelle PC met één raar probleempje.

Als ik een torrent-programma gebruik (zowel Azureus als Utorrent) dan werkt dit op zich prima (up & down), maar ik kan dan helemaal niet meer gelijktijdig browsen op internet (Niet met IE en ook niet met Firefox). Als ik taakbeheer start zie ik dan het apparaat zich kapot verveeld, maar ik kan maar niet achterhalen wat er aan de hand is. Wie heeft er enig idee????

 

AMD Phenon Quad core 9500

MS Vista Home Premium (100% uptodate)

1Gblan tot switch, daarna 100mb/ ADSL 6843/680 mbps.

```````,,,

``````(- o)`````` Niets is helemaal waar,

-oOO--(-)--OOo-- en misschien zelfs dat niet!

Echostar 5020 Samsung SPVR801 VU+ Duo/Enigma2/Openpli

Link naar reactie
Delen op andere sites


Niks, maar ik gebruik nou eenmaal P2P. Altijd gedaan, nooit problemen mee gehad. Nooit begonnen aan Binairies.

```````,,,

``````(- o)`````` Niets is helemaal waar,

-oOO--(-)--OOo-- en misschien zelfs dat niet!

Echostar 5020 Samsung SPVR801 VU+ Duo/Enigma2/Openpli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Harley4
Wauw 6843/680 mbps :D

Nou, zo wow is dat niet hoor, 6843 millibits per seconde.
Volgens mij is dat de traagste internetverbinding ooit.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: PieterB
Origineel bericht van: Harley4
Wauw 6843/680 mbps :D

Nou, zo wow is dat niet hoor, 6843 millibits per seconde.
Volgens mij is dat de traagste internetverbinding ooit.


Ik win met 1000/500.

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zet het aantal connecties (in je torrent progje) eens lager, ik heb hem nu op 55 staan, dan valt er nog te browsen (stond op 200, en kon ook niet meer browsen).

 

Suc6,

 

HCO.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: waterstofcyanide
Zet het aantal connecties (in je torrent progje) eens lager, ik heb hem nu op 55 staan, dan valt er nog te browsen (stond op 200, en kon ook niet meer browsen).

Suc6,

HCO.


Hey THX!
Eindelijk een serieus antwoord. Dit helpt echt! cool Ik ben van 450/100 (max/max.per.torrent) naar 50/25 gegaan en ik kan gewoon weer browsen. Erg vreemd probleem. Ga nog even wat verder stoeien hiermee. Zou het aan AMD en/of QuadCore liggen? Had hiervoor alleen maar Intels en nooit zoiets meegemaakt!

```````,,,

``````(- o)`````` Niets is helemaal waar,

-oOO--(-)--OOo-- en misschien zelfs dat niet!

Echostar 5020 Samsung SPVR801 VU+ Duo/Enigma2/Openpli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal niet aan de cpu liggen van welk merk en type je ook heb ze kunnen het allemaal zonder problemen aan.

 

Je heb toch wel de (totale) upload beperkt van je torrents want als je die voluit heb staan (bv. op 0 wat vaak geen beperking is) dan trek je ook de verbinding dicht!

 

Dus afhankelijk van je upload zal je de boel wat moeten aanpassen en zo kan je ook het aantal connecties aanpassen. Met de max. upload te beperken kom je er ook. Ik zou de download ook niet voluit laten staan zeker als je nog wat andere dingen wil doen op het internet.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: crazymans
Origineel bericht van: waterstofcyanide
Zet het aantal connecties (in je torrent progje) eens lager, ik heb hem nu op 55 staan, dan valt er nog te browsen (stond op 200, en kon ook niet meer browsen).

Suc6,

HCO.


Hey THX!
Eindelijk een serieus antwoord. Dit helpt echt! cool Ik ben van 450/100 (max/max.per.torrent) naar 50/25 gegaan en ik kan gewoon weer browsen. Erg vreemd probleem. Ga nog even wat verder stoeien hiermee. Zou het aan AMD en/of QuadCore liggen? Had hiervoor alleen maar Intels en nooit zoiets meegemaakt!


Wat voor modem heb je?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Routers hebben in het algemeen een beperkte hoeveelheid slots beschikbaar voor zgn. NAT translation. Een PC aangesloten op de router die een aantal processen van Windows XP heeft draaien plus een aantal internetexplorer sessie plus mail etc. gebruikt al snel een stuk of 20 van die slots. De thuismodems/routers hebben standaar zo'n 128 of 256 van die slots beschikbaar. Als je denkt maximaal gebruik te maken van een peer to peer netwerk door veel connecties beschikbaar te stellen ben je snel door die 128 of 256 slots heen met als gevolg dat alle processen die het internet op willen, moeten wachten tot er slots beschikbaar komen. Je kan het probleem afhankelijk van je modem op twee manieren oplossen: 1. Het aantal connections op je router verhogen of 2. Het aantal connecties van je torrent programma drastisch verlagen. Bedenk dat je alle connecties van alle aangesloten PC's bij elkaar moet optellen en dat er ook nog wel eens connecties blijven hangen. Toen ik mijn netwerk nog deelde met anderen zat ik ook geregeld vast als gevolg van dit fenomeen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: NINjak
Zal niet aan de cpu liggen van welk merk en type je ook heb ze kunnen het allemaal zonder problemen aan.

Je heb toch wel de (totale) upload beperkt van je torrents want als je die voluit heb staan (bv. op 0 wat vaak geen beperking is) dan trek je ook de verbinding dicht!



Ja ik heb de totale up & down niet op 0 staan (jarenlang trouwens wel zonder enig probleem)

Origineel bericht van: Appien
Wat voor modem heb je?


ZYXEL P-2602HW-D3A

Ik ben al jarenlang een zware torrent gebruiker waarbij ik zelfs volgens de torrentprogramma's hogere snelheden haal dan ik officieel heb, vaak meer dan 5 torrents tegelijk in up & download zonder ooit browserproblemen te hebben gehad.

Vrij eenvoudige routerinstellingen. 1 poortje voor torrent en 1 poort voor ftp geforward. 1 Netwerkschijfje en 2-4 PCeetjes in netwerkje waarvan simultaan max. 2 voor internet. Eén voor normaal browsen, en één voor browsen + torrent. Zet de max. down standaard op 1/2 bandbreedte en max. up op 3/4 bandbreedte.

Nu heb ik een nieuwe PC met hetzelfde besturingssysteem en overige software en kan ik met de standaardinstellingen nog niet 1 torrent downloaden van 1/10 bandbreedte + browsen. Snap gewoon niet wat er nu anders is als voor heen. Heb naast Azureus ok een Utorrent en een andere browser geprobeerd zonder suc6.

Heb in in Utorrent ook nog net.max_halfopen teruggeschroefd naar 4 en DHT uitgezet. Met mijn nieuwe instelling werkt het redelijk (heb wel het idee dat mijn snelheden wat laag zijn) maar kan heel soms toch niet meer browsen.

```````,,,

``````(- o)`````` Niets is helemaal waar,

-oOO--(-)--OOo-- en misschien zelfs dat niet!

Echostar 5020 Samsung SPVR801 VU+ Duo/Enigma2/Openpli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...