Ga naar inhoud


[TF4000PVR] Harde schijf probleem.


lennie

Aanbevolen berichten

TF4000PVR. Er zit reeds lang een andere harde schijf in, die altijd prima gewerkt heeft.

De laatste tijd start die harde schijf vaak niet op als de tuner aangezet wordt.(Schijf is niet vol, en time-shift uitgeschakeld).

Opnemen en afspelen van opgenomen progs dan niet mogelijk.

Vreemd is dat de ene keer wel, de andere keer de HD niet opstart.

Ligt aan HD of is er iets met de Topfield?

 

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites


@ Sjaak;

Bedankt voor de goede bedoeling, maar met zo'n antwoord komt men niet veel verder.

Het suggereert misschien dat het natuurlijk aan de HD ligt, maar van de topfield zelf komt de aansturing en de voeding.

Juist via het forum hoop je dan gebruik te kunnen maken van de ervaringen van anderen die wellicht een niet voor de hand liggende maar toch veel voorkomende oorzaak aanwijzen.

 

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nadere informatie; dat er met de Topfield zélf wat aan de hand is vermoed ik omdat de laatste tijd ook andere storingen optreden.

Soms reageert het apparaat niet op de AB (jaja, nieuwe batterijen erin). Zelfs uitzetten gaat dan alleen nog maar door de stekker te trekken.

Ook heb ik vaak, onterecht, de bekende rode balk met melding van codering van het betreffende programma, meestal slechts bij een deel van de gecodeerde CanDig-progs. Wat rommelen met de CAM en smartcard, of uit-en aanzetten wil dan wel helpen.

Is er samenhang tussen al deze storingen?

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk vond ik de HD medeverdacht, en had inmiddels een andere geplaatst. Werkt voorlopig OK. Zal die andere op mijn PC, waar hij al herkend wordt maar niet benaderbaar is wegens het andere format. Er moet een prog zijn om dat alsnog uit te lezen.

 

Wat die bedieningsstoring betreft is het een kwestie van afwachten.

 

Die coderingsproblemen zijn er nog steeds. CAM in onderste interface plaatsen werkt niet; zelfs helemaal geen decodering, zelfs niet na af/aanzetten, heractivering etc.

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb intussen die HD op mijn PC angesloten. Wordt wegens fomat (FAT16?) niet gelezen, maar met DVR-TopA (v1,11 probeerversie) kan ik hem uitlezen.

Twee progs heb ik middels dat programma gedemultiplext; geeft separate video in .m2v-format en audio in mp2-format. Hoe krijg ik die gecombineerd afgespeeld en evt. op DVD geschreven?

Daarnaast ook "Stream als Raw Data naar PC" uitgevoerd; geeft dat item weer in .tts-format, dat na enig tegenstrubbelen door een player wordt afgespeeld. Moet nog kijken of Nero daar iets mee kan op DVD.

In ieder geval draait die HD dus wél op mijn PC, en is daar goed afleesbaar. Tóch aansturingsprobleem van Topfield, of intermitterende storing van die HD?

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...
Origineel bericht van: lennie
Ik heb intussen die HD op mijn PC angesloten.
In ieder geval draait die HD dus wél op mijn PC, en is daar goed afleesbaar. Tóch aansturingsprobleem van Topfield, of intermitterende storing van die HD?



Zoals WPW al schrijft is de Topfield 400 pvr heel kritisch voor wat betreft HD's, heb ik ook al eens last van gehad.
HD probleem met TF en niet in PC, andere(nieuwe) HD geplaatst en het probleem was over.(ongeveer de zelfde problemen als wat jij schrijft)

VU+ Solo2 HD, XTrend ET 9200 , XTrend ET 4000, TF 7700hsci
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Heeft wat lang geduurd, maar ik kan nu wel zeggen dat die andere HD niet geholpen heeft, hoewel de storingen verschillen. Deze HDD start wél altijd op, dus dat is OK.

De rode coderingsbalken hebben deels met de maandwisseling te maken en naar ik aanneem deels met de Aston 1,05 CAM.

Andere storingen zijn er noch steeds, zoals;

- vroeger (ook met de vorige HD) regelmatig alléén bij Mezzo, maar nu ook al onlangs bij de opname van een andere zender; bij weergave worden beeld en geluid schoksgewijs doorgegeven, soms niet over de gehéle opname. Opname dus waardeloos,

- regelmatig onbruikbare opnamen, die dan ook als 0 MB wordt weergegeven. Ook waardeloos dus,

- regelmatig wordt geprogrammeerde opname niet uitgevoerd,

- soms komt het bij voorgaande voor dat de display dan rare zken vertoont. Afzetten liukt dan vaak niet; er verschijnen dan alleen puntjes van links naar rechts; stekker trekken dus.

 

Ik blijf het maar een vreemde zaak vinden, en heb intussen niet veel vertrouwen meer in die zes jaar oude Topfield. Als ik hem vervang wil ik hem toch ergens anders in huis gebruiken; blijf dus geïnteresseerd in een oplossing.

 

 

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@PeHa: Mijn TF4000 heb ik driemaal open gehad zonder föhn, en ik heb er driemaal een andere schijf ingezet. No problemo. De spinpoint 5200 van Sa+msung doet het ook geweldig in deze ontvanger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook al krijg ik met hulp van dit forum die problemen met de TF4000PVR opgelost, ik denk toch dat ik sowieso ga uitkijken naar een opvolger, die aan de volgende eisen voldoet:

- HDTV (MPEG4)

- CI

- Twin tuner

- Harde schijf

- USB en LAN

Voor de CI lijkt me een Astoncrypt 1.07 Dual CAM handig.

Huidige ontvangst via 80cm schotel met Astra Duo LNB (19,2 & 23,5) met 4 uitgangen, waarvan twee separate kabels naar de twin tuner. Seca2 kaart CD-abo op Astoncrypt 1,05 CAM.

Ik heb al wat uitgezocht, ook op dit forum, en sta voor de keuze Topfield 7700/7710 (wat is het verschil?), Technisat HD S2, en Homecast 8100 CI HD PVR. Wat is wijsheid?

 

 

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Mooier dan de 4000 gaat het niet worden.

Wat bedoel je daar mee? Lijkt me toch dat er wel meer vooruitgang is geboekt in zo'n 6 jaar naast HD.

 

Wat is trouwens het verschil tussen 7700 en 7710?

 

Wat oppeppen van die 4000 betreft, Samsung 5200RPM schijven, waarmee de 4000 het minste problemen zou hebben, schijven zijn niet meer te krijgen, neem ik aan.

En is er niet een GB-limiet aan het FAT-24 systeem en het OS van de 4000?

 

 

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...