Ga naar inhoud


[ All ] Projectje: Openemen -> kopiëren naar server -> Deleten..


Spiderman1974

Aanbevolen berichten

Hallo mensen.

 

Ik wil een klein projectje beginnen en ik hoop dat jullie mij hier mee willen helpen. Ik zal even uitleggen wat ik precies wil en wat de reden is:

 

Wat wil ik:

Ik wil mijn opname lokaal op mijn Dreambox 7020 doen. Dan wil ik deze opnamen automatisch laten kopiëren naar mijn Windows Home Server en vervolgens de opname op de DM7020 automatisch laten verwijderen.

 

Vervolgens wil ik dat alle 3 mijn dreamboxen in huis kunnen kijken naar de opname die dan is opgeslagen op mijn Windows Home Server.

 

De reden van deze construktie:

1:Opnemen restreeks naar mijn Windows Home Server gaat niet goed, het beeld gaat dan schokken.

2:Het gemak dat ik via alle 3 mijn dreamboxen de opnamen kan bekijken.

 

Wie kan mij hier in ondersteunen om dit optimaal werkend te krijgen, met name wil ik dat het grotendeels automatisch gebeurt!!

 

Alvast bedankt voor jullie hulp!!

 

 

DM800HD ~ OpenPLi

DM7000 ~ OpenPLi

DM500C ~ OpenPLi

WafeFrontier T55

13* - 19,2* - 23,5* - 28,2*

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


1. is vreemd: opnemen over het netwerk zou toch eigenlijk gewoon goed moeten gaan (bij mij geen probleem, beide dreamboxen nemen op op de hdd van m'n pc, en beide dreamboxen hebben die beide movie directories gemount zodat ik alle opnamen waar dan ook kan kijken. Bij HD opnamen wordt het bij mij wel krapjes (maar daar zijn m'n db7000s ook niet echt op gemaakt, en ik heb meestal ook nog wel ander verkeer op m'n netwerk).

 

Wat automatisch moven van de opgenomen bestanden betreft: ik weet niet of er "post-recording" opties zijn waar je bv een scriptje kunt triggeren op het moment dat een opname klaar is. Dat lijkt mij waarschijnlijk ook nog wel image-afhankelijk. Welk image gebruikt je? Misschien kan iemand met hetzelfde image er iets meer over zeggen.

 

Via een cron jobje dat elke keer kijkt of er opnamen zijn die verplaatst moeten worden lijkt het me wat lastiger, omdat je van de file af moet blijven op het moment dat de opname nog loopt, dus daar moet dan iets speciaals voor gedaan worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

openen naar server zou goed moeten gaan.

 

voordeel is dan ook dat de opnames bij alle dreamboxen in movie map staan.

 

heb zit zelf al jaren draaien enkel met een goedkope nas ipv server (idee mischien kan je de ch3snas aanraden)

 

opnemen met mn 7000 en bekijken op de 7000 of 1 van de 500'tjes zonder problemen.

 

wat voor mount gebruik je?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Ik heb een Dreambox 7020 en ik weet dat er in het verleden problemen bij waren met de netwerk poort. Ik weet niet hoe ik kan testen of mijn Netwerk genoeg verkeer door laat, kan mij dit iemand uitleggen?

 

Verder gebruik ik het laatste Pli image, dit draai ik vanuit de flash.

DM800HD ~ OpenPLi

DM7000 ~ OpenPLi

DM500C ~ OpenPLi

WafeFrontier T55

13* - 19,2* - 23,5* - 28,2*

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er bestaat wel een plugin de deze functie heeft. Weliswaar geschreven voor engima2 maar bestaat die ook voor engima1

 

Plugin: NAS Synchronisation Plugin (zoek eens bij IHAD, weet niet of ik hier de url mag plaatsen...)

Dreambox 8000 HD- 1TB HD - OpenPli Image

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...