Ga naar inhoud


Frankrijk: DVB-T blijft hard doorgaan


rolandroland

Aanbevolen berichten

  • 4 weken later...

  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik was een paar weken terug in Pas de Calais aan de kust. Mooi weer, mooi uitzicht op de Britse kust, maar erbarmelijke ontvangst, 5 zenders waarvan 2 gecodeerd en de overige 3 vielen steeds weg als het in de verte onweer was. Dat was op het satellietschoteltje op het dak van het huisje dat we huurden.

 

Plan B: notebook op tafel, DVB-t USB stick aansluiten, antennesprietje op tafel voor het raam, scannen.... niets, noppes, nada, ook niet na het afscannen van de totale band.

Vandaag zie ik op het kaartje http://www.telesatellite.com/images/tnt/carte-couverture-TNT.gif dat we precies in de "schaduw" van Cap Griz-Nez in een stukje lichtblauw zaten temidden van het roze dekkingsgebied van zender Boulogne sur Mer. (flik inzoomen op omgeving Calais/Boulogne om dat te kunnen zien)

 

Nou vraag ik me dus af of het zin heeft naar datzelfde gebied terug te gaan met een actieve buitenantenne plus voeding in de bagage? Of betekent lichtblauw op dit kaartje zoveel als "schrijf ontvangst maar op je buik"?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Dat kaartje dat jij laat zien is achterhaald.... dit was de prognose voor eind 2007, maar heelveel gebieden zijn nu nog niet 'blauw' zoals op dat kaartje staat

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Mijn vrouw en zoon zitten nu aan het meer van Annecy in het plaatsje Angon maar helaas geen DVB-T ontvangst.

 

Zowel de laptop met USB pinnacle DVB-t stick als met met kleine DVB-t TV tje DK-DIGITAL 350 DVB-T TV geen gevonden zenders te zien.

 

Ze zijn daar om enkel ritten van de Tour de France te gaan kijken en wilden via DVB-t het wedstrijdverloop beter kunnen volgen.

 

ik ben nog eens wat verder gaan zoeken en de dekking daar is inderdaad maar mager

 

http://www.telesatellite.com/gateway.asp?s=www.tnttest.org

 

eind 2009 en in 2011 zou het beter moetn worden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dutchandrew
Heb je wel een goede antenne? De bijgeleverde (passieve) antenne bij het usb sticky is vaak de oorzaak dat je geen zenders vindt. Je kunt beter een (actieve) antenne gebruiken (dus met versterking) bv de antenne die ook bij digitenne er bij wordt geleverd.


hier in Nederland (regio Eindhoven) had in met zowel Laptop als TV-tje perfecte ontvangst (ook binnenshuis); ook onlangs in Belgie in de Ardennen geen probleem met ontvangst
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Ik woon het grootste gedeelte van het jaar ook in zuid-west Frankrijk (ca 50 km van Montpellier) en neem mijn topfield 5300k vanuit Nederland mee en heb uitstekende ontvangst van alle TNT kanalen. Waar TNT de "reclamegelden" vandaan moet halen is mij een raadsel, het is namelijk zo dat wel degelijk Kijk-luistergeld wordt geheven via de "Taxe d'habitation" ( een soort OZB belasting) van ca. € 100,-. Personen van 65 jaar en ouder hoeven dit echter niet te betalen.

TNT kan echter ook via de satelliet AB3 , zelfs met HD kanalen, overal, tot nu toe gratis ontvangen worden. Deze ontvangers kosten ca €100,-.

 

..............robdemare...............

Technidsat Digit ISIO STC  4K  UHD

2 stuks Wavefield T55 (NED. en Frankrijk), LNB's : 4 X Twin Inverto. 2 X DiseqC switches.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...