Ga naar inhoud


1Gbit netwerk via cat5


Tonskidutch
Ga naar oplossing Opgelost door Big fellow,

Aanbevolen berichten


Levenslang betekend in sommige gevallen letterlijk levenslang voor de eigenaar. HP levert levenslange garantie op hun ProCurve netwerk apparatuur. Ze geven impliciet aan (als je met een verkoop medewerker praat, en ergens op internet) dat als de apparatuur kapot gaat dat het altijd gerepareert wordt of wordt vervangen door een apparaat uit dezelfde klasse met minimaal dezelfde specifikaties die op dat moment beschikbaar is. Stel nou dat je een apparaat koopt uit de middenklasse, dan wordt het vervangen door een middenklasse apparaat.

Dus dat is in het geval van HP echt levenslang. Echter alleen maar voor de eerste eigenaar!

 

Bij Netgear verwacht ik minimaal 10 jaar. Vergeet niet, het is een Amerikaans bedrijf wat niet weg komt met 2 jaar garantie geven onder het mom van "levenslang". Als ik een netgear apparaat heb wat kapot gaat, en waar levenslange garantie op zit, dan zou ik dat gewoon terugsturen met een kopie van het aankoopbewijs! Dikke kans dat zelfs na 5-10jaar het gewoon wordt gerepareert of wordt vervangen!

 

Economische levensduur van computer en netwerk apparatuur wordt over het algemeen gesteld op 3 tot 5 jaar, met een restwaarde van 10%. Ik ken eigenlijk geen apparatuur welke een economische levensduur heeft van 2 jaar?

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Big fellow
Economische levensduur van computer en netwerk apparatuur wordt over het algemeen gesteld op 3 tot 5 jaar, met een restwaarde van 10%. Ik ken eigenlijk geen apparatuur welke een economische levensduur heeft van 2 jaar?


Beetje offtopic maar .....
Dit antwoord ontving ik op mijn vraag:

Geachte Heer/mevrouw,

Ik ben voornemens een laptop te kopen.
Kunt u mij zeggen wat de verwachte levensduur is van uw Laptops?
Ik heb begrepen u verschillende productlijnen heeft en ben geinteresseerd in die van as#### en tr########.

Tweede vraag betreft eventuele garantie aanspraak indien via een webwinkel gekochte A### laptop.
Doe ik dan direct zaken met U of met de webwinkel?

Zou u mij over beide vragen kunnen informeren?

B.v.d.

Satdorus

ANTWOORD:

Geachte heer / mevrouw,

in antwoord op uw vragen:
-economische levensduur is twee jaar.
-voor garantieafhandelingen kunt u rechtstreeks met de A### helpdesk contact opnemen (telefoonnummer 0900-20xxxxx)

In de hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,

Met vriendelijke groet,
Meilleures salutations,
With kind regards,

Benelux Info
Customer Care Presales

A##r Computer BV
Adres gegevens
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is wel erg kort! Ik zou nooit dus een laptop van hun kopen. (Doe ik zowiezo niet van Acer aangezien ik niet onder de indruk was van hun in het verleden, en dat ik nu alleen nog maar Macs koop wink )

Volgens de belastingdienst dien je computer aparatuur af te schrijven over 3 jaar met 10% restwaarde. (Althans de laatste keer dat ik dat heb opgezocht...) Dus daaruit concludeer ik dat de belastingdienst uitgaat van een economische levensduur van 3 jaar. Over het algemeen wordt netwerk infra afgeschreven over 3-5 jaar...

 

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ton,

 

Ik kan al dagen niet slapen tired omdat er misschien een gepeperde PM van jou aankomt.... Kan je mij weer lekker laten slapen sleep door te vertellen of alles werkt naar verwachting? smile

 

Dank je wel! smile

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou,

dan moet je nog een dag wachten... (niet slapen) :D

 

ik heb thuis alles netjes getest en ben tevreden (dat is echter niet een groot LAN)

ik heb op bureau waar het dus echt spannend wordt 4 besteld en enkel heden ontvangen 01-09

 

morgen ga ik ze laten aansluiten (ik kan zelf niet meer op handen en voeten onder die tafels met mijn bijna chronische rug problemen) en zal hopelijk even tevreden zijn als thuis

 

als het werkt en ik heb er het volste vertrouwen in (anders hadden we geen 4 stuks besteld) bericht ik dat in deze thread.

 

maar dat alleen al mag ook al een slaapmutsje zijn (dat ik het vertrouw en besteld heb voor bureau)

 

als ik geweten had dat jij er niet van kon slapen, had ik je eerder bericht gegeven. wink

 

cheers

 

 

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De garantie van netgear is perfect hoor.

Ik heb ze 1x nodig gehad voor een Netgear RT314 die in rook op ging.

Ik had die netgear in de u.s.a gekocht en ik kreeg hier in NL netjes de garantie.

Voor dat ik de kapotte Netgear RT314 op gestuurd had werd mij al een nieuwe gebracht door ups, dus een prima service..

Dus nu heb ik ook niets anders meer dan netgear een router en een printerserver.. ik vind het prima spul..

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Origineel bericht van: Tonskidutch
Nou,
dan moet je nog een dag wachten... (niet slapen) :D


Nou ik begin er al aan te wennen, zie een beetje bleekjes, maar ach niet slapen maakt de dag wel langer, dus meer tijd om iets "nuttigs" te doen!

Maar vertel Ton, hoe bevalt het? smile

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 jaren later...

De Netgear GS105 en GS108 gaan beina alllemaal na een jaar stuk. (sla google er ook maar eens op na, heel veel mensen hebben dit)

 

Heb ze ook gehad en ook na een jaar zijn ze ook beide stukgegaan.

Eerst vallen er poorten uit en daarna gaan alle leds tegelijk knipperen en doen ze niet meer.

 

Vriend van mij had ook precies het zelfde.

 

Voor het zelfde geld heb je ook 3com switches.

Dus als het betrouwbaar moet zijn ga dan niet voor die Netgears.

Zo dan...

 na 6 jaar is m'n GS105 op twee poorten stuk

dag en nacht aangesloten geweest.

 

Nu vraag ik me af of die GS108 (heb meer poortjes nodig) kwalitatief nog steeds zo gemaakt wordt als in 2008.

Maar verre van retorisch, deze vraag ook is er de prosafe 108 van netgear (de helft qua prijs tov GS108)

 

ik zie niet direct een kenmerkend verschil prosafe 108 of gs108???

 

thank you

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vorig jaar de GS108T gekocht, en die is gewoon goed van kwaliteit...  

Heb je al eens geprobeert Netgear te bellen om te kijken of "levenslang" meer dan 6 jaar is? :)

Ik kan geen "Prosafe 108" vinden... Maar wel de "GS108" (gigabit) en "FS108" (100 Mbit)... De "T" versie die ik heb, heeft een paar management opties die jij niet nodig hebt ;) ...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okidoki Big fellow,

duidelijk gigabit wordt hem (T managable hoeft niet)

prosafe zal wel iets zijn wat de winkels er bij verzinnen

Dank je

De ProSafe Plus Switch Utility User Guide_21Dec2012.pdf is zo wel te vinden.

 

Zelf heb ik deze dus boven staan, hier beneden heb ik een 16 port HP1410-16G J 9560A.

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...