Ga naar inhoud


één HD reguliere uitzendingen?


dunhans

Aanbevolen berichten

Wordt één HD vanaf vandaag ook gebruikt voor de reguliere uitzendingen? Zou wel mooi zijn, ziet er superscherp uit. Of is het maar een proef? En hebben de nederlandse smartcards met het HD pakket deze zender nu ook? Groeten dunhans.

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Tegen het einde van 2008 worden de gewone programma's van 1, in HD kwaliteit uitgezonden via hun HD kanaal. Sinds gisteren zijn er af en toe test HDuitzendingen te zien. Zo was ondermeer 'The Bill' in HD te zien maar.... het beeldformat was niet correct: uitgeroken beeld. De VRT gaat trouwens HD camera's aankopen. Meer info kan je hier lezen: http://zdnet.be/news.cfm?id=90158&mxp=101

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nadat CDS eerder bekend maakte dat Eén HD zal blijven, heeft TVV dit ondertussen ook bekend gemaakt.

 

Citaat:
Net als tijdens de voorbije sportzomer, stellen we Eén HD ook nu GRATIS beschikbaar voor AL onze abonnees. Zelfs met een tweede of derde smartcard met daarop een Vlaams pakket kan u Eén HD ontvangen! Een abonnement op het HD-pakket is hier dus niet voor nodig. Natuurlijk moet u wel over de juiste hardware beschikken om HDTV te kunnen ontvangen: een HD-ontvanger, een Duo LNB en een HD-ready of Full HD tv.

 

Bron: TV Vlaanderen website - Zenderaanbod - HD Pakket

Samsung UE55KS8000 - Philips 55PUS8848/12 - VU+ Duo 4K SE - Vantage HD8000S - M7 DSR8141 - M7 SAT801 - SAB Explorer CISC
Multytenne Twin - Triax 64/Triple LNB - TV Vlaanderen Basic+

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Het is me wel opgevallen dat één HD fouten vertoond nml lipsync problemen en stilstaand beeld,dit wel via de digitale kabel,zijn er dergelijke problemen bij TVV of CD te waarnemen?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier niet,

alles werkt perfect wink

heb via sat perfect beeld en geluid,

wss is bij de kabel hun codering niet zo goed meer bezig of krijgt het niet snel genoeg de info binnen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Braintje
te zien maar.... het beeldformat was niet correct: uitgeroken beeld.


het was me al opgevallen dat die uitzendingen van radio donna zo raar opgeblazen zijn. vanmiddag even de ronde van Spanje proberen te kijken via eenHD.. is op dezelfde manier opgeblazen.
ZO heb je er natuurlijk niets aan.Vlamingen, trek eens aan de bel bij TVV.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Amazor
Nadat CDS eerder bekend maakte dat Eén HD zal blijven, heeft TVV dit ondertussen ook bekend gemaakt.

Citaat:
Net als tijdens de voorbije sportzomer, stellen we Eén HD ook nu GRATIS beschikbaar voor AL onze abonnees. Zelfs met een tweede of derde smartcard met daarop een Vlaams pakket kan u Eén HD ontvangen! Een abonnement op het HD-pakket is hier dus niet voor nodig. Natuurlijk moet u wel over de juiste hardware beschikken om HDTV te kunnen ontvangen: een HD-ontvanger, een Duo LNB en een HD-ready of Full HD tv.


Bron: TV Vlaanderen website - Zenderaanbod - HD Pakket


met mijn tvv-kaart met vlaams pakket kan ik niet eenHD ontvangen.
Wie wel of ook niet?

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: youriy
Origineel bericht van: Braintje
te zien maar.... het beeldformat was niet correct: uitgeroken beeld.


het was me al opgevallen dat die uitzendingen van radio donna zo raar opgeblazen zijn. vanmiddag even de ronde van Spanje proberen te kijken via eenHD.. is op dezelfde manier opgeblazen.
ZO heb je er natuurlijk niets aan.Vlamingen, trek eens aan de bel bij TVV.

Wat versta je onder opgeblazen? Het is wel zo dat die uitzendingen nog niet op punt staan bij de VRT zelf. Dus TVV kan die dan ook moeilijk corrigeren.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Deevie
Origineel bericht van: youriy
Origineel bericht van: Braintje
te zien maar.... het beeldformat was niet correct: uitgeroken beeld.


het was me al opgevallen dat die uitzendingen van radio donna zo raar opgeblazen zijn. vanmiddag even de ronde van Spanje proberen te kijken via eenHD.. is op dezelfde manier opgeblazen.
ZO heb je er natuurlijk niets aan.Vlamingen, trek eens aan de bel bij TVV.

Wat versta je onder opgeblazen? Het is wel zo dat die uitzendingen nog niet op punt staan bij de VRT zelf. Dus TVV kan die dan ook moeilijk corrigeren.


precies zoals ik het zeg: opgeblazen ( 4:3 opgeblazen zodanig dat onder en boven een stuk van het beeld wegvalt, rechts en links is er dan nog een klein stukje zwart op mijn tv ) lijkt een beetje op hoe de nederlandse tv van 4:3 breedbeeld maakt.

wat bedoel je met "niet op punt staan bij"?

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij op mijn tweede Vlaams pakket kaart ook géén beeld op één HD.

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...