Ga naar inhoud


[TF7700HDPVR] Afstandsbediening aanpassen


Marcel62

Aanbevolen berichten

Ik gebruik mijn TF7700HDPVR naast de TF5000PVR. Nu blijkt dat de afstandsbedieningen van beide apparaten op dezelfde frequentie uit zenden. Is er een mogelijkheid om ze weer voor de "eigen" tuner te laten werken?

 

Dank voor de info,

Marcel

DM8000HD OpenPli v2.1

 

TF5000PVR FW: 08-08-07 / Aston Dual 1.07

Taps: Silverline 0.4 / TF5000 Display v1.40a / RecCopy 4.4

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Marcel62
Ik gebruik mijn TF7700HDPVR naast de TF5000PVR. Nu blijkt dat de afstandsbedieningen van beide apparaten op dezelfde frequentie uit zenden. Is er een mogelijkheid om ze weer voor de "eigen" tuner te laten werken?

Dank voor de info,
Marcel


Weer? Hebben ze dat gedaan dan?

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt gelijk, een taalstelfout. Bedankt voor de correctie, het probleem blijft. Er onhandig met zo'n plakkertje voor het oogje van de tuner die je niet wilt gebruiken. Oplossing?

DM8000HD OpenPli v2.1

 

TF5000PVR FW: 08-08-07 / Aston Dual 1.07

Taps: Silverline 0.4 / TF5000 Display v1.40a / RecCopy 4.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Marcel62
Je hebt gelijk, een taalstelfout. Bedankt voor de correctie, het probleem blijft. Er onhandig met zo'n plakkertje voor het oogje van de tuner die je niet wilt gebruiken. Oplossing?


Ehhh.. iedere ontvanger zijn eigen hoek in de kamer...goed afschermen en links op de bank de 5000 rechts op de bank de 7700.....

Ik noem maar wat wink:D

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er bestaat een TAP om de remote uit te zetten. Misschien is dat wat.(zelf nooit gebruikt)

DIT is de homepage en zoek op TF5000Keystopper.

TF5500PVR (Fw aug-07)HD: WD2500AVJB; X-cam Orion. Taps: 3PG, QuickJump, Mediamanager, Nicedisplay, Quicktimer;

2e ontvanger: Sony KDL-26EX555 met Aston 1.07 (Fw 2.26); Schotel: Triax TDS Ø 64cm met CD DUO LNB quad ;

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht iets voor de soldeerbout hoek maar heb wel eens nagedacht over een IR spectrum shifter/converter die je over het oog plakt waardoor de IR freq. ietswat hoger of lager zet, je hebt dan wel een programmeerbare AB erbij nodig maar zo zou je wel 'relatief eenvoudig' de apparaten kunnen scheiden. Je zou ook V vorm met spiegels kunnen proberen zodat je expliciet een richting op moet richten voor de een of ander.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een mogelijke optie:

 

Je koopt een B&O televisie met ingebouwde STB-C controller.

Vanaf deze controller lopen 2 draadjes met een ir-oogje naar iedere ontvanger.

Vervolgens gebruik je de B&O ab en kun je iedere ontvanger apart bedienen.

 

Dure, maar handige oplossing. :D

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zwak, kom ze wel vaker tegen die kennelijk weer eens wat moeten afzeiken. Jammer.

 

Voorlopig kan ik toevallig wel gelijktijdig en onafhankelijk 2 topfields bedienen en bekijken in zowel de woonkamer en bijvoorbeeld de keuken, slaapkamer of badkamer.

 

En daar werd om gevraagd, een mogelijke oplossing.

 

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot nu toe zeer bedankt voor de tips. Ik vraag me af hoe ik de Keystopper tap kan deactiveren. Tot nu toe is een herstart de enige optie. Ik heb de tap in de Program Files map gezet, dus niet in Auto Start. Hij werkt prima, alleen uitzetten gaat dus niet. Verder denk ik nog over de optie om een andere universele afstandsbediening te proberen met een extra oog voor het oog. De electrowinkel lijkt me daarvoor de eerste vraagbaak. De spiegel-optie en de B&O optie laat ik nog even voor wat het is...

 

Gr.

Marcel

DM8000HD OpenPli v2.1

 

TF5000PVR FW: 08-08-07 / Aston Dual 1.07

Taps: Silverline 0.4 / TF5000 Display v1.40a / RecCopy 4.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens de handleiding is de TV/SAT key de knop om hem aan en uit te zetten. Heb je die al geprobeerd?

Misschien is deze knop al in gebruik door een andere TAP. Volgorde van opstarten kan dan een oplossing zijn.

Je kan hem -las ik- ook gewoon in de Auto Start map zetten; je hebt een TAP die de AB standaard "uit" zet en een die hem standaard "aan" zet. SAT/TV zou de knop zijn die hem (de)activeerd.

TF5500PVR (Fw aug-07)HD: WD2500AVJB; X-cam Orion. Taps: 3PG, QuickJump, Mediamanager, Nicedisplay, Quicktimer;

2e ontvanger: Sony KDL-26EX555 met Aston 1.07 (Fw 2.26); Schotel: Triax TDS Ø 64cm met CD DUO LNB quad ;

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is allemaal een beetje ontstaan omdat ik verwachte dat de TF7700 een soort TF5000 + HD zou zijn. Alle gemakken + HD beeld dus. Dat valt met de huidige firmware op de TF7700 behoorlijk tegen.

 

De TF5000 gaat voorlopig niet op marktplaats en is weer mijn "hoofdontvanger". Gelukkig zijn de meeste zenders die ik kijk horizontaal gepositioneerd en kan ik beide ontvangers dus aan een duo lnb hangen. Er komen 2 kabels mijn huiskamer binnen (Astra 19.2 en 23.5). Als ik de TF5000 op een horizontale zender zet en de Keystopper inschakel, dan kan ik met de TF7700 toch redelijk uit de voeten. Ik ga eens stoeien met de andere taps want die hebben idd de Sat/TV knop in gebruik.

 

Hopelijk laat de firmware voor de TF7700 niet te lang op zich wachten, al blijft het erg jammer dat het taps-verhaal nooit voor deze ontvanger op zal gaan.

 

Alle vergelijkingen gaan mank en ik weet zo goed als niets van auto's, maar als in 2003 een Mercedes met elektrische buitenspiegels en airco had gekocht dan verwacht je van een model uit 2008 dat die opties er ook op zitten en dat de navigatie erbij komt. Helaas is dit niet zo voor de TF7700. Ik zie het apparaat als een soort gouden kooi die je niet naar je hand kunt zetten en je dus afhankelijk bent van de software van de fabrikant.

 

Groet,

Marcel

DM8000HD OpenPli v2.1

 

TF5000PVR FW: 08-08-07 / Aston Dual 1.07

Taps: Silverline 0.4 / TF5000 Display v1.40a / RecCopy 4.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is een mogelijkheid via de remoteswitch-TAP als je een universele afstandbediening gebruikt (of een masterpiece remote).

Bij mij reageerde mijn videoprojector op enkele signalen van de Topfield, hij ging bij het zappen dan uit, heel vervelend.

Nu heb ik via de remoteswitch-TAP mijn TF5000PVR omgeschakeld naar de codes van de Masterpiece.

Ik bedien mijn Topfield met een Logitech Harmony 885, daarvoor zijn de Masterpiece-codes zo te downloaden.

TF 5000PVR fw jan 07, Aston Dual 1.07 fw2.18, Samsung HA250JC

TF SRP2410 fw dec 10, Aston Dual 1.07 fw2.23, Seagate ST3500312CS

Wavefrontier T55, Panasonic TX-P50V10E, Logitech Harmony 900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...