Ga naar inhoud


sneeuwbanden in duitsland


Gast jeanpaul1

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Ik zie alleen een paar praktische problemen bij -20 graden Celsius.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Sprietje, je hebt het helemaal begrepen....

Ceesv, -20 is het bijna nooit schommelt meestal tussen de 0 en de-10 (november/maart)

Bij -20 merk je trouwens erg goed dat je bandjes harder worden en je spikes niet zo veel grip hebben op het ijs

Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het niet fantastisch dat er altijd een enorme discussie losbarst als het hoofdstuk "winterbanden" wordt aangesneden?

Meteen na het "Islam hangijzer" is dit waarschijnlijk het populairste onderwerp dat besproken wordt door Nederlandse mannen.

Ikzelf heb natuurlijk ook een visie op dit onderwerp: Jarenlang heb ik rondgereden op zomerbandjes, maar toen ik gedwongen mijn werk vond op 100 km. afstand van mijn woonplaats vond ik het hoog tijd om een set winterwielen aan te schaffen.

In de afgelopen winter had ik prima kunnen volstaan met zomerbandjes, want voor het eerst in mijn leven heb ik geen sneeuwvlok gezien in een winter.

In de winters daarvoor heb ik regelmatig plezier gehad van mijn winterbanden, maar eigenlijk alleen wanneer het sneeuwde. Wat mij betreft mogen winterbanden daarom sneeuwbanden genoemd worden, want onder bijna alle andere omstandigheden kan je prima uit de voeten met zomerbanden, mits je de snelheid aanpast aan de omstandigheden.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

die mannenpraat is gewoon hobby, die hotpants van sprietjes Zus aan de BMW ook

:grin:

maar de sneeuw in plaatst van die lage temperatuur als drempelwaarde te zien is ronduit verkeerd inzake de grip van een zomerband ten opzichte van een winterband

(volgens StVO dien je dus aan het weer en de weg situatie aangepast autoschoeisel / banden te hebben)

 

het zeeklimaat met die invloed op de temperatuur hier in de Randstad is anders dan in Duitsland met een Landklimaat

je kunt ook die gegevens ophalen bij de metereologische diensten... (hoe lang zijn de temperaturen onder 7 graden gemiddeld)

 

we hebben gewoon met elkaars veiligheid te maken, want door iemand anders aangereden te worden terwijl jij wel winterbanden draagt is ook zonde van de moeite

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Goede winterbanden hebben vanaf temperaturen lager als +7 graden C. een beter grip op het wegdek.

Dus ook zonder sneeuw heb je net die ene meter minder remweg nodig, die je met zomerbanden met tekort kwam.

 

Er circuleren genoeg filmpjes op het internet die dat aanschouwelijk maken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad het hoeft niet alleen sneeuw te zijn, opgevroren wegen, natte wegen, modder op de weg, bladeren op de weg noem maar op alles waardoor het glad kan zijn is met winterbanden beter en veiliger om op te rijden.

Dus dit weekend schroef ik onder de privé auto alvast de winterbanden want daar wordt toch niet zo veel mee gereden, de zakelijke auto moet nog even wachten want voor volgende week wordt er weer voorspelt alsof het lente is.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

zo eindelijk eerste praktijktest

wennen qua wegligging en wat oefenen met stuur...

over dikke sneeuw ijs lagen en de varianten tot 10 à 15 centimeter sneeuw

eerste winter prikje

en allemaal karren ze met zomerbandjes door

de glijpartijen allemaal voorgeprogrammeerd zodra ze de rem gebruiken

 

niet enkel dat maar anticiperen is er ook niet meer bij, zowaar rechts ingehaalde automobilisten worden extreem boos en doen heel HEEL rare dingen (levensgevaarlijke dingen voor jou en henzelf)

 

een salut aan alle jongens en meisjes met stalen velgen (zichtbaar) en met winterbanden

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

een salut aan alle jongens en meisjes met stalen velgen (zichtbaar) en met winterbanden

Ik heb ze stiekem op een 2e set lichtmetaal velgen . :P

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

een salut aan alle jongens en meisjes met stalen velgen (zichtbaar) en met winterbanden

 

Hier ook lichtmetaal velgen met winterbanden.

Wezels die "keep your lane" aanhouden met aangepaste snelheid (dus alle strookjes behalve de rechtse)  ga ik ook rechts voorbij.

Er zit altijd nog een (vlucht)strookje rechts naast waar ik naar kan uitwijken.

 

Wat je ook doet... remmen is vragen om problemen, ook scherp sturen absoluut vermijden.

Maar goed, eerste tijd als de vlokjes dwarrelen schiet het gewoon niet op: men moet eerst weer "wennen"

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En de eerste slachtoffers zijn al weer gevallen.

Een 22 jarige vrouw is geslipt op de uitvoegstrook op de A7 waarna de wagen met de neus in de verkeerde richting tegen de vangrails tot stilstand kwam.

 

Daarna is ze uitgestapt en het verkeer tegemoet gelopen om te waarschuwen.

Een automobilist is daarop in de remmen gegaan, ging slippen en schepte de vrouw, met zware verwondingen tot gevolg.

 

Altijd bij calamiteiten achter de vangrails gaan staan!

 

Wanneer je met dit weer geen winterbanden onder je wagen hebt zitten heb je niets op de weg te zoeken!

En winterbanden hebben vanaf +7 graden en lager al een toegevoegde waarde aan de grip op het wegdek!

 

En mijn winterbanden zitten ook op een mooie set lichtmetalen velgen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet iedereen kan het zich veroorloven om de extra uitgave voor winterbanden te doen , ik heb er wel begrip voor , probeer me dan ook in te houden als het voor me niet zo vlot gaat .

aangepast door trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Niet iedereen kan het zich veroorloven om de extra uitgave voor winterbanden te doen , ik heb er wel begrip voor , probeer me dan ook in te houden als het voor me niet zo vlot gaat .

Daartoe wordt ook niemand verplicht, in tegenstelling tot wat velen denken zijn winterbanden in Duitsland niet verplicht, echter...

Wanneer de banden van je wagen niet aangepast zijn aan de weersomstandigheden wordt je geacht niet met je wagen aan het verkeer deel te nemen.In andere woorden, niet de weg op gaan!

 

In Duitsland met de verkeerde banden onder je wagen toch de weg op gaan betekent een boete, bij een ongeval de (volledige) schuld in je schoenen geschoven te krijgen, jou verzekering die omdat jij willens en wetens nalatig bent geweest, de tegenpartij uitbetaalt en dat geld tot op de laatste cent op jou gaat verhalen,en bij letsel je voor het gerecht te moeten verantwoorden.

Schoffelen kent men niet in Duitsland, hechtenis wel!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...