Ga naar inhoud


Moeite met schotel uitrichten op 30°W.


Rekordc

Aanbevolen berichten

Ik heb ontvangst problemen op 30W. Ik kan wel bv wel 11532 Horizontaal ontvangen maar niet 11535 Vertikaal (echt 0% signaal).

Hoe moet ik nu fine tunen? Schotel links, rechts bewegen of moet ik het zoeken in de hellingshoek?

 

(Schotel is 80cm)

 

Rekordc

Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat kan een paar oorzaken hebben:

 

LNB defect ? Neem de proef op de som. Draai de LNB een kwartslag in de houder. En zie dan je ontvangst eens.

als je dan wel 11535V hebt, maar geen 11532H, dan is je LNB defect.

 

Als je een draaibare installatie hebt, dan zou je eventueel de LNB in de houder iets kunnen verdraaien.

 

Maar als de ontvangst van 11532H minimaal is en geen 11535V, dan zul je je je schotel opnieuw af moeten regelen.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Rekordc
Ik kan wel bv wel 11532 Horizontaal ontvangen maar niet 11535 Vertikaal (echt 0% signaal).

Rekordc


Zijn er andere vertikale transponders die je wel ontvangt ??
Dat zou het lnb probleem oplossen.
Staat de Symbole Rate op 24.500 ???

Leo.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: privatos

Zijn er andere vertikale transponders die je wel ontvangt ??
Dat zou het lnb probleem oplossen.
Leo.


Hoezo?
Of bedoel je: "Dat zou het probleem kunnen ondersteunen of
ontkennen?"

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Rekordc
Ik heb ontvangst problemen op 30W. Ik kan wel bv wel 11532 Horizontaal ontvangen maar niet 11535 Vertikaal (echt 0% signaal).
Hoe moet ik nu fine tunen? Schotel links, rechts bewegen of moet ik het zoeken in de hellingshoek?
(Schotel is 80cm)
Rekordc


Ik heb dit probleem ooit gehad en toen bleek dat ik de f-connector aan de lnb even vers moest bevestigen. Door vocht en/of slijtage kwamen niet het volledige frequentiegebied meer door bij de ontvanger.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Andere Vertikale ontvang ik wel goed bv VH-1 @ 12012 V. Op 11577V heb ik wel ontvangst maar minimaal. Heb dit probleem al heel lang, ook met nieuwe kabels en een andere LNB maar aangezien er nu steeds meer dicht gaat word deze frequentie interessanter.

 

Denk echt dat het aan de schotel uitrichting ligt, maar kom er niet achter of ik het in links <-> rechts of in omhoog <-> omlaag bij richten moet zoeken.

 

Rekordc

Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...