Ga naar inhoud


Nederlandse commerciele zenders in het buitenland,mag het nu wél of niet?


Gerard 76

Aanbevolen berichten

Ik denk dat dit de meest voor de hand liggende plek is voor deze vraag van mij,

daarom plaats ik 'm maar hier...

 

 

 

Tot afgelopen weekend was ik altijd in de overtuiging

dat de Nederlandse commerciele zenders

niet in het buitenland bekeken mochten worden.

Nu gebeurt dit natuurlijk wel,via de satelliet,

want hoe zie je anders op Gran Canaria de RTL zenders???

 

Maar dit weekend was ik op een vakantiepark in Belgie

(Erperheide,CenterParcs,vlak over de grens)

en daar hadden ze niet alleen de Belgische (film)zenders en BBC,

en sommige Duitse zenders,maar ook bijna alle

Nederlandse commerciele zenders,behalve NET5.

 

Ik denk dat de ontvangst via Telenet of zo gaat,

want ik zag zo'n Telenet infokanaal.

 

Hoe kan het nou dat wij in Nederland niet de Belgische zenders krijgen

op de soortgelijke parken van CenterParcs?

Ik doel dan op de parken die in Brabant en Limburg (NL ) liggen.

Dat is dan toch een soortgelijke situatie,of zie ik 't verkeerd???


 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb dit ook al gemerkt dat deze zenders beschikbaar zijn in Center Parc in België. Ik vermoed dat er daar toch ergens een overeenkomst is om die kanalen door te geven. De NL commerciëlen zitten ginder niet op de kabel (zie zenderaanbod Telenet op zenders.be, postcode 3990).

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Centerparcs heeft eigen kabelring he wink

 

kans is groot dat ze een deel van Telenet afnemen, en het aanvullen met zenders van de schotel smile

 

maar modulatortjes er bij kan prima wink

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: Gerard 76
Hoe kan het nou dat wij in Nederland niet de Belgische zenders krijgen
op de soortgelijke parken van CenterParcs?
Ik doel dan op de parken die in Brabant en Limburg (NL ) liggen.
Dat is dan toch een soortgelijke situatie,of zie ik 't verkeerd???


In veel kabelnetten in Nederland zijn de belgische zenders toch al standaard aanwezig?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

RTL 4-8, SBS6, net5 en Veronica zitten bij ons niet op de kabel, dus heeft Gerard 76 wel wat gelijk.

soortgelijk denk ik niet dat jullie in nederland naar VTM, 2be, VT4, VijfTV en Vitaya kunnen kijken.

enkel één/canvas en nl1-2-3 zijn zowel in België als nederland te ontvangen.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

eigenlijk is het wel weer wetgeving

Hier dus

 

maar taal en landsgrenzen zijn een beetje wazig geregeld

kijk maar naar de duitstaligen

 

de content (inhoud) van alles wat via de canalDIGITAAL kaart te ontvangen is, mag principieel niet buiten de landsgrenzen bekeken worden (ook al heb je een kaart mee in de reiskoffer)

 

of qua taal nu vlaams gewest wel of niet geannexeerd wordt door koning Balkenende staat nog niet vast...

maar kabelnetten hebben weer andere licenties dan satelliet providers.

 

chiao

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ou-Tannu
Centerparcs heeft eigen kabelring he wink
kans is groot dat ze een deel van Telenet afnemen, en het aanvullen met zenders van de schotel smile
maar modulatortjes er bij kan prima wink



In 1997 stond ik op een camping in Belgie ( Limburg ) waar ze ook een eigen tv-distributie hadden , inclusief de RTL's en andere commerciele nl-zenders . Ze konden geen vlaamse zenders geven die enkel op de kabel zaten omdat er geen kabelaansluiting was ( dus geen VTM of VT4 ) , alles werd via satelliet uit de lucht geplukt ( VRT en Canvas via antenne ) . Ik heb nooit begrepen hoe ze dat - legaal - konden doen want het ging hier om een 100% belgische vennootschap .

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn gedachte hierover is dit: Ik denk dat dit niet een kwestie is van wetgeving, maar van afspraken tussen programmamakers en de satellietoperators.

Indien een programma buiten de landsgrenzen bekeken kan worden, zouden ze voor veel meer kijkers royalties moeten afdragen aan de programmamakers, vandaar een smartcardje waarmee ze de programma's binnen de landsgrenzen houden, het aantal mogelijke kijkers is dan bekend, en de programmamakers zijn dan tevreden.

 

Ik vermoed dat overal waar het dan toch mogelijk is om buiten de landsgrenzen te kijken (volgens jou dus bijv. op campings, Centerparcs en Gran Canaria, doch zelf geen ervaring mee) dat dit dus niet geheel volgens deze regels verloopt. Men zal wel denken: we zien wel waar het schip strandt. Mogelijk dat dit zo weinig gebeurt dat men er geen aandacht aan schenkt (zolang de programmamakers niet klagen). Immers: je krijgt pas zo'n Canal Digitaal kaartje als je een Nederlands adres en bankrekeningnummer hebt (idem voor TVV maar dan voor Belgisch adres en bankrekeningnummer).

 

Verder lijkt het me moeilijk om een persoon of organisatie daarvoor aan te klagen als deze gewoon betaald heeft, en omdat er bij wet bij mijn weten niets over geregeld is. Er is mij althans geen jurisprudentie over bekend, iemand anders misschien?

 

Een andere mogelijkheid is dat deze organisaties bijzondere afspraken hebben en tevens reeds rechten afdragen voor hun Nederlandse gasten in het buitenland?

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het eigenlijk niet veel met afspraken te maken heeft... maar meer met commerciele bedoelingen. Bied je als camping of als hotel een aantal zenders aan die je doelgroep graag wil zien, dan krijg je meer klanten...

Een poos geleden kon je op het kabelnet van Belgrado overigens ook RTL4 en SBS6 zien... en of dit mogelijk was door een afspraak met canal digitaal valt te betwijfelen...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...