Ga naar inhoud


De juiste decorder - pvr kiezen voor wat ik wil…


Barten

Aanbevolen berichten

Hoi all, ik ben hier een newbie en sta op punt over te schakelen naar satelliet-tv. En ik wil even polsen naar de ervaring van bestaande satellietgebruikers. Ik heb links en rechts wat rond gesurft, en wil bvb graag kunnen opnemen van één zender en tegelijkertijd kijken naar een andere zender. Ik heb begrepen dat je daarvoor dus sowieso een decorder-pvr moet nemen met min. 2 tuners (en dat je bij sommige decorders ook meerdere programma’s tegelijk zou kunnen opnemen??)

Ik moet verder uitkijken naar een decorder met ethernet-poort (gemakkelijk voor upgrades ed. denk ik, of om te benaderen via mijn pc) en ik vermoed ook best met USB-2 aansluiting om eventueel nog externe harde schijf aan te sluiten om op te nemen?

Bovendien moet ik vlekkeloos met TV Vlaanderen kunnen werken, vlot kunnen programmeren (timeshifting) om op te nemen, zuivere audio en video bekomen(ook bij moeilijker weersomstandigheden), gebruiksvriendelijk zijn…. zoals ik reeds vermelde, heb van satelliet-tv nog helemaal geen kaas gegeten, maar kan ik redelijk overweg met pc’s… dus weet eigenlijk niet wat me te wachten staat, maar wil graag kwaliteit in huis halen en denk daarom aan één van volgende toestellen:

- Technomate TM9100 Super

- Technomate TM-6900 HD COMBO Super

- Dreambox DM 800 HD PVR

- Topfield TF 7710 HDPVR 320GB

Of is er nog een ander toestel dat echt goed aan die voorwaarden voldoet?

Wat kan ik nu eigenlijk best gaan nemen en om welke reden voor degene die reeds ervaring heeft met één van deze toestellen? Want uiteindelijk is de juiste decorder kiezen wellicht één van de belangrijkste zaken in het ‘satelliet-tv-gebeuren’….

thnkssss voor de goeie raad

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
ook bij moeilijker weersomstandigheden

dat ligt uiteindelijk aan de weers reserve van de schotel, dus niet te klein bemeten aanschaffen
alhoewel ik met T55 van wavefrontier maar 3 a 4 maal per jaar eens uitval heb INDIEN het echt spookt; zware sneeuw - onweer - vette cumulus (take your pick)

de receivers die je noemt zullen allen ongetwijfeld leuk beeld toveren
maar hoe en wat heb je er nog bij nodig. (retorisch)

de dm 800, heb hem zelf 6 mnd gebruikt is voor dat wat ie allemaal kan zijn geld echt waard
maar je zult het een en ander moeten lezen over
image flashen
instellingen afstemmen op je wensen
emu's installeren
plugins installeren

met daarachter een TV buis of plat, is het wel zaak dat je de juiste aansluitingen kiest opdat je keuze van een HDtv receiver ook ten volle tot zijn recht komt...

chiao

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

thnkssss for the snelle reactie. Ik had eigenlijk al gedacht aan een schotel van 80 à 90 cm; dat zit dus wel goed.

 

en als het een DM wordt, hoop ik wat goeie achtergrondinformatie te kunnen vinden, want die lijken soms complex te zijn heb ik de indruk... ik ga alvast eens kijken wat emu's zijn... ik vermoed dat hier 'emulator' wordt bedoeld... crazy

Link naar reactie
Delen op andere sites

emulator en/of cardserver bij specifieke toepassingen

dus twee in een

zoals CCcam 2.011 (versie nu)

zoals NewCs 1.65 (versie nu) met emu client

zoals MPCS 1.0 (nieuwe beta nu) met emu client

indien je echter maar een dreambox hebt is CCcam 2.011 gewoonweg favoriet bij de dreambox gebruikers.

 

echter heeft dat alles helemaal geen nut je daarover te informeren als het toch geen dreambox wordt.

chiao

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Advies vragen over welke ontvanger te nemen is altijd moeilijk omdat vele de ontvanger adviseren die ze zelf hebben. Ik zal je daarom zeggen dat een reelbox echt een top ontvanger is, waar je (bijna) alles op home entertainment gebied mee kunt doen. (verder is het een volwaardige linux PC) Is echter wel prijzig en misschien niet echt voor een beginner geschikt. Vraag me trouwens af of een dreambox dat ook is.

Ten aanzien van de schotel, ik ben ook zeer positief over de Visiosat BIsat die je met speciale houders, zonder signaal verlies, met 4 lnb's kan voorzien. Ook bijna nooit uitval, mist er geen enorme regenstorm is of er sneeuw op de schotel ligt. of anders de visiosat bigsat maar wederom prijzig vergeleken met andere schotels....

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees dat je wil opnemen en kijken naar een andere zender.

De enige uit je genoemde rijtje is vlgs mij de Topfield 7710 die dat kan. En ook HD.

Maar goed, zoals de vorige poster al zei: De meeste zullen hun eigen decoder als favoriet noemen.

Zo is de mijne de Dream. Helaas heeft de dm800 maar een tuner (wel HD). Voor een dubbele of meer tuner decoder moet je bij dream naar een dm8000. Helemaal top maar wel een andere prijsklasse.

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...