Ga naar inhoud


Dubai sport 2 op Badr 26° beeld met blokken.


Gast flipper61

Aanbevolen berichten

Gast flipper61

He Ik mis het voetbal van Bayern nu premiere dicht is nu zie ik dat dubai sport 2 op Badr 26° deze wedstrijden live uitzenden.

Dus even schotel afstellen en kijken maar het lukt niet veel zenders zijn goed te zien maar dubia sport2 niet is hier een reden voor?

Ik heb een dreambox met pli en een master schotel van 1.2 meter op het dak staan.

De schotel is nieuw afgeregeld en werkt goed van 13°oost tot 28° oost.

grt Bayern fan

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: flipper61
Dus even schotel afstellen en kijken maar het lukt niet veel zenders zijn goed te zien maar dubia sport2 niet is hier een reden voor?


De reden moet toch haast de schotel zijn Dubai Sport2 komt hier echt perfekt binnen op een 88 cm Triax schotel op de freqentie 12111 H 27500. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Je kunt het ook op Nilesat 7° west proberen. Daar zit dezelfde zender.

12.341 V, 27k5, 3/4

 

Op BADR ontvang ik Dubai Sport 2 ook, maar is wat zwakker dan op Nilesat. Toch nog geheel nlokvrij, ook bij slecht weer.

 

Ik heb een schotel van 1,2 mtr, Technisat, PrimeFocus met een 0,3 dB quattro LNC. Locatie, ca. 60 km ten zuiden van Frankfurt/M.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Je kunt het ook op Nilesat 7° west proberen. Daar zit dezelfde zender.
12.341 V, 27k5, 3/4

Op BADR ontvang ik Dubai Sport 2 ook, maar is wat zwakker dan op Nilesat. Toch nog geheel nlokvrij, ook bij slecht weer.

Ik heb een schotel van 1,2 mtr, Technisat, PrimeFocus met een 0,3 dB quattro LNC. Locatie, ca. 60 km ten zuiden van Frankfurt/M.


@Drs. Ijzerbout,

Transponder 12341 V zit op Atlantic Bird 4 op 7,2 West.
Met een 120 cm. schotel is die dan wel 60 kilometer zuidelijk van Frankfurt/M
te ontvangen maar in Nederland, waar naar ik veronderstel flipper 61 woont,
is een (veel) grotere schotel nodig voor ontvangst van die transponder.

Zoals aart44 al eerder schreef moet Dubai Sports 2 via BADR 4 op 26 Oost
in Nederland gemakkelijk te ontvangen zijn met een 120 cm. schotel.
Lukt dat niet dan is er iets mis met de installatie of is er iets anders
aan de hand zoals bijvoorbeeld storing door een DECT telefoon.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Je hebt gelijk. Persoonlijk geef ik de positie altijd een naam. 7° West is voor mij de Nilesat positie.

 

Maar afgezien daarvan is het heel vreemd dat de Nilesat positie duidelijk sterker doorkomt dan de BADR positie. Geldt eigenlijk voor alle transponders.

 

Ik ontvang alle Nilesat transponders zonder blokken met een zeer goede slecht-weer reserve.

De BADR transponders zijn minder sterk, blokvrij met een redelijke tot goede slecht-weer reserve.

 

Ik lees iedere keer weer dat de BADR transponders in NL beterte ontvangen zijn dan die van Nilesat, terwijl dat bij mij juist andersom is.

 

Mij valt wel op dat de ontvangststerkte varieerd met de tijd van de dag of nacht. Heb echter nog nooit een transponder uitval kunnen constateren.

 

Omdat ik de afgelopen zondag wat tijd had en zin in een beetje hobby-en, ben ik nog eens op het dak geklautert en heb de afstelling van mijn schotel nagelopen.

Het was op dat moment zwaar bewolkt weer met miezerige regen. Schotel op BADR, 26° oost. De transpondersterkte was matig. Ontvangstkwaliteit 22%. (bij minder dan 17-18% gaat de ontvangst blokken vertonen) Ik heb toen nogmaals heel voorzichtig geprobeerd de skew wat te optimeren...maar er was geen %-tje meer uit te toveren. Daarna heb ik de schroefjes in de feedhoorn nog een losgedraaid en de LNC in de rillenfeed op en neer geschoven. En warempel, nadat ik hem ongeveer 5-8 mm teruggeschoven had, dus uit de schotelrichting kon ik de signaal kwaliteit toch nog 5% verbeteren.

Ik had de ontvanger en een klein TV-tje op het dak onder de schotel gezet om het te kunnen zien.

En dat terwijl ik al jaren lang dacht dat alles perfekt afgesteld stond.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

De skew heb ik daarna nogmaals met een analoge ontvanger geoptimeerd.

Ik neem dan bijvoorbeeld de analoge Duna TV transponder op Hotbird 13° oost.

Ga dan op de opposite pole kijken en stel de ontvangst op maximale ruis in. Je kunt de Duna TV transponder helemaal wegdraaien tot er nog een werkelijk minimale sync-balk te zien is.

Ik merk dan dat de kruispolarisatie van mijn schotel in de hoge band minder goed is dan in de lage band.

Bij analoge TV5 is er namelijk helemaal geen overblijfsel in de vorm van een sync-balk te zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...