Ga naar inhoud


newcs - opensasc-ng-mythtv - geen beeld op Nederlandse zenders, andere wel - Ziggo


Gast DVBZIGGO

Aanbevolen berichten

Ja, newcamd, dat heb ik geprobeerd. Dan zie ik inderdaad wel EMM updates langskomen, maar dan heb ik geen beeld.

 

Ik zie wel dat er ingelogd wordt, maar daarna gaat er blijkbaar iets niet goed.

 

Tips?

Edit: volgens mij staat chameleon2 niet enabled, maar ik zel hem idd weghalen uit de xml.

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites


Helaas, e.e.a. geprobeerd, maar nog steeds geen beeld op de niet FTA zenders.

 

De kaart die ik heb begint trouwens met 4026, maar dat gaat vandaag of morgen veranderen.

 

Nog tips, of dingen waar ik in de logging op moet/kan letten?

 

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu een andere kaart erin gestopt. 4118 is het nummer. Vooralsnog geen beeld, behalve op de FTA kanalen. Verder eigenlijk dezelfde logging als bij die andere. Straks maar eens bij mijn ouders in de settopboc stoppen.

 

Nog tips om het newcamd protocol aan de gang te krijgen?

Ik lees wel vergelijkbare problemen bij anderen her en der, maar nog geen echte oplossingen. Ik neem aan dat een kaart zelf moet beginnen als de emm updates via newcamd binnenkomen?

 

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hele avond gestoeid met open-sasc-ng. Goeie nieuws is dat mijn nieuwe kaart het doet. Helaas nog niet met het newcamd protocol.

 

Heeft iemand dat werkend? Zo ja, met welke versie van newcs en welke revisie van open-sasc-ng (En met welke patches)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Voor degene die het nog willen weten. E.e.a. werkt nu ook met het newcamd protocol. Type van de reader op 'phoenix' gezet en de regel <cardlevel>1</cardlevel> verwijderd, beide uiteraard in de newcs.xml file.

 

Loopt nu al bijna 2 weken als een zonnetje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Dit is ongeloofelijk. Ik kon steeds slechts 1 opname tegelijk hebben op mythtv (en dan nog)

 

Door die cardlevel te verwijderen in newcs heb ik er net 2 "stresstests" opzitten van 6 gelijktijdige opnames. Fantastisch!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 jaren later...

Ik (en een collega) hebben hetzelfde probleem. De officiele smartcard van Ziggo werkt een week ongeveer met deze configuratie en dan zijn alleen de FTA kanalen nog te bekijken. Als de kaart vervolgens even in een settop-box zit, werkt hij weer (een week) als een zonnetje.

 

Is hier al een oplossing voor bekend?

 

Jan

Dat probleem heb ik nou al zo lang. Maar als ik iedere week een opname van een gecodeerde zender maak, kan ik blijven kijken. Als die opname een keer misgaat, kan ik niet meer een gecodeerd zender kijken totdat ik de kaart in een settup-box doe.

 

Kan mij iemand helpen dit eens op te lossen? Ik heb al heel veel uren erin zitten en overal vragen gesteld, maar niemand die er blijkbaar voldoende vanaf weet om mij te helpen. Als iemand wil helpen, kan ik alles posten wat jullie nodig hebben.

Ik werk met nextpvr/mediaportal onder windows met newcs (of oscam) en heb een smargo en kijk ziggo standaard.

 

Wim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...