Ga naar inhoud


[16ºE] Feed voor RTLZ


jacksparrow

Aanbevolen berichten


Merken jullie ook dat de beeld kwaliteit van de DVB-S2 feeds minder is dan toen ze nog DVB-S (mpeg2) gebruikte. (opzich vreemd) Je kunt het vooral goed zien in de nieuwsuitzendingen.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is mij ook opgevallen, dacht al dat het aan mij lag :D

 

Op zich zegt de bitrate absoluut niet alles maar als je een normale feed met een symbolrate van 5632 of 6111 pakt (wordt nog steeds veel door o.a. RTL gebruikt) kom je tussen de 7 en 8 mbit uit. Deze DVB-S2 feeds komen net onder de 7mbit uit. Daarnaast kan het zijn dat de zendwagens welke DVB-S2 gebruiken misschien mindere aparatuur hebben waardoor het beeld optisch al minder is, ik gok maar wat hoor.

Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier een overzichtje van de stream wat betreft bitrate en dergelijke. Zoals je ziet is het nog steeds MPEG2 maar dan ipv van DVB-S in de DVB-S2 modulatie, de videostream an sich is dus hetzelfde als bij een DVB-S feed alleen hier is de bitrate dus lager.

 

post-31952-1318260269,9509_thumb.jpg

Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat zal de oorzaak wezen. Iemand enig idee waarom ze niet meteen voor MPEG 4 kiezen?

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

De video-bitrate was voorheen 7 mbit en nu 6.43. Knappe gast die dit verschil ziet!

Zeker als jullie slecht/wazig beeld zien bij stil staande reporters, zit het probleem in de gebruikte videocamera, converters, schakelapparaten ed. Je ziet zo of het video signaal ergens composite is geweest (gebeurt nog erg veel ivm kosten), dan komt het nooit meer goed :-(

 

@Newslive: wat is de gebruikte symb rate, Q of 8PSK en fec op deze sat?

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hebt gelijk, dat verschilt nauwelijks (had de getallen nog niet gelezen) Ik hoop dat newslive er wat licht op kan werpen.

 

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is mijn licht niet goed genoeg ? laugh

 

Het nog niet gebruik van H264/AVC (MPEG4 in de volksmond) heeft z'n redenen.

 

Bij de gebruikte bitrate van ongeveer 6.5 in SD nauwelijks verschil (ivm gebruik in low delay) tov MPEG2.

De enorme kosten die aan beide kanten gedaan moet worden. Dit gaat pas gebeuren bij de overstap naar HD. Nieuws in HD in NL gaat nog wel ff duren......

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Mrbeam
Is mijn licht niet goed genoeg ? laugh


Ik denk dat je ons punt mist... De beeldkwaliteit is nu met DVB-S2 ineens aanzienlijk minder dan met DVB-S terwijl het blijkbaar allebei MPEG2 is. En men zal nu niet ineens composiet gebruiken en anders niet.

Ik blijft het een onlogisch keus vinden om wel voor DVB-S2 te gaan en niet voor MPEG4. De encoder is toch al vervangen? Ik weet niet of ze de rest vd apparatuur vervangen is. MPEG4 betekend niet dat je meteen alles in HD moet doen. Intern wordt met SDI gewerkt.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een encoder is wat anders dan een modulator en is dus niet vervangen!

 

Ik mis het punt niet: Het verschil is 0,5 mbit.

Ga maar eens kijken bij de verschillende SNG's die in ons land rondrijden. Er wordt nog vollop gebruik gemaat van compsite.

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook heeft Mpeg 4 een iets grotere vertraging.

 

Wat ook kan is dat de operator in de encoder de video-bitrate niet heeft geoptimaliseerd.

Mijn encoders doen dat namelijk niet automatisch.

 

Als ik een uplink heb gedaan voor een oost Europese klant op 4.5 Mhz DVB-S, dan staat de video bitrate nog op ongeveer 4 Mbit.

 

Ga je dan een breder signaal maken, met of zonder DVB-S2, en je past de bitrate niet aan naar 7,nogwat dan zie je dat.

 

Ad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...