Ga naar inhoud


Wie heeft er al een LED TV en wil zijn ervaringen delen?


Aanbevolen berichten

Ik heb sinds enkele weken de UB40/8000 van Samsung.

 

Pluspunten zijn voor mij ten eerste het fantastische beeld, ik ben daar echt zeer tevreden over, ondanks een kleine kanttekening hierbij (zie minpunten).

Verder vindt ik het ruime scala aansluitmogelijkheden erg prettig. De netwerkaansluiting is een leuke extra, streams van internet of mijn eigen netwerk gelijk afspelen, het kan allemaal. Het blijft wel bij leuk, internet streams zijn niet bepaald hd en ik heb al een popcorn die toch heel wat meer formaten aankan.

Ook het uiterlijk vindt ik een plaatje. Met zijn dikte van nog geen 3 cm kan hij ook echt plat tegen de muur. Hierbij gelijk een minpunt, de wallmount hiervoor kost iets van 140,- euro. En dat voor een plaatje ijzer. Hier ga ik zelf iets voor maken.

Nog een minpunt is het geluid, misschien logisch met die dikte, maar het is niet om over naar huis te schrijven. Nou komt er toch een fatsoenlijke set aan te hangen (ben nog zoekende) dus telt voor mij minder.

Volgende minpunt, ik krijg de dvb-t ituner niet aan de praat, hiervoor zal nog een monteur langskomen. Zal exemplarisch zijn.

Wat de tv niet verweten kan worden, maar ik wel zo ervaar is dat ik inmiddels door het kijken naar allerlei hd content zo verpest ben dat ik Digitenne echt het aankijken niet meer waard vindt. Of dat een minpunt is moet eenieder zelf maar uitmaken smile

Ten leste de kanttekening bij de beeldkwaliteit. Ik zag, met name bij een fragment uit de hd versie van Lord of the Rings de auto dimming van het scherm in actie. Aangezien deze tv geen local dimming kan wordt het gehele beeld naargelang de situatie donkerder of lichter gemaakt. Dit geeft prachtige zwart-/contrastwaarden, maar kan ten koste van detail gaan in de donkere partijen(nog niet echt waargenomen). Wat is dus wel zag in genoemde film was dat de autodimming enkele malen snel van donker naar lichter wisselde. Het kwam voor mij op dat moment niet storend over en het is mij in andere films ook niet opgevallen, maar het is wel een punt dat ik in de gaten blijf houden. Mocht het vaker voorkomen en gaan irriteren dan moeten we eens kijken naar de 9000 serie;)

Al met al ben ik met deze tv zeer tevreden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: moto
Aangezien deze tv geen local dimming kan wordt het gehele beeld naargelang de situatie donkerder of lichter gemaakt. Dit geeft prachtige zwart-/contrastwaarden, maar kan ten koste van detail gaan in de donkere partijen(nog niet echt waargenomen). Wat is dus wel zag in genoemde film was dat de autodimming enkele malen snel van donker naar lichter wisselde. Het kwam voor mij op dat moment niet storend over en het is mij in andere films ook niet opgevallen, maar het is wel een punt dat ik in de gaten blijf houden. Mocht het vaker voorkomen en gaan irriteren dan moeten we eens kijken naar de 9000 serie;)


Dit is met de gehele B serie van samsung, B650/750 en de edge led serie 6000/7000/8000 en de reden waarom ik deze niet genomen heb, mij stoort dit en het kan niet uit gezet worden.

Je hebt de top versie van de edge leds serie en weet zeker dat dit verder een goed beeld geeft smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hagar
Origineel bericht van: Gerard 76
Panasonic heeft een nieuwe lijn plasma's
waarbij de huidige LCD (LED) techniek bij verbleekt...


Die G10 flikkert en de V10 is nog wat aan de dure kant en moet deze nog bekijken of deze wel of niet flikkert. Goed beeld maar ver van perfect in mijn opinie.


Eigenlijk is er maar 1 écht goede TV... de Pioneer KRP-600A. Daarmee HD kijken is een genot, vraagt wel beetje investering (en stevige muur want weegt 50 kg, wat voor 152 cm diagonaal eigenlijk dan wel weer meevalt) en een prijs van rond de € 4000,- cry

Panasonic TX-P42V20E + Aston cam, Sony KDL-24EX325 + Aston cam + Quad LNB + Kathrein UFS 922si + 1x Mediaguard cam + 1x Aston cam+ Cloneplus 3x. Visiosat Bisatellite met 3x LNB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: HD_freak
Eigenlijk is er maar 1 écht goede TV... de Pioneer KRP-600A. Daarmee HD kijken is een genot, vraagt wel beetje investering (en stevige muur want weegt 50 kg, wat voor 152 cm diagonaal eigenlijk dan wel weer meevalt) en een prijs van rond de € 4000,- cry


Ik heb afgelopen week nog staan watertanden, toen ik er een in de winkel zag staan.

Maar je moet wel snel zijn, want Pioneer maakt helaas geen (Plasma) schermen meer, en ze beginnen zeldzaam te worden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Maar je moet wel snel zijn, want Pioneer maakt helaas geen (Plasma) schermen meer, en ze beginnen zeldzaam te worden

 

En ik heb nog niet zo lang geleden gelezen dat Pioneer de plasma verkoop op pauze heeft door de crisis en dat intern gewoon door ontwikkeld word en zodra de economische crises zover over is deze gewoon weer op de markt komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: CAPTAIN PICARD
De vraag was over de LED-TV niet over plasma.
Zou zelf ook graag ervaringen willen lezen over LED.

Ik heb erzelf mee gespeeld, met de samsung 40B8000 serie en moet zeggen, zeer goed. Ja ik weet het, er is altijd wel wat.


Cheers,
cp


De boodschap is dat LED nog niet in de buurt komt van plasma, qua kwaliteit... smirk

Panasonic TX-P42V20E + Aston cam, Sony KDL-24EX325 + Aston cam + Quad LNB + Kathrein UFS 922si + 1x Mediaguard cam + 1x Aston cam+ Cloneplus 3x. Visiosat Bisatellite met 3x LNB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb sinds twee maanden een PDP-LX 5090H MET DVB-S2 plasma van Pioneer en dit is in mijn ogen de beste 50" TV die er tot nu toe gemaakt (waarschijnlijk weer voer voor een ongefundeerde reactie van Sjaak). Als ik jou was zou ik daar ook eens naar gaan kijken!

VU+ DUO (VTi 5.1.0)
DM500HD (Openpli)
Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: druup
Ik heb sinds twee maanden een PDP-LX 5090H MET DVB-S2 plasma van Pioneer en dit is in mijn ogen de beste 50"



Oops had twee berichten openstaan en deze was voor dit draadje bedoeld.

VU+ DUO (VTi 5.1.0)
DM500HD (Openpli)
Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik heb de keuze gehad tussen een led-background tv en een 'normale', maar heb toch voor de normale gekozen.

 

De theorie is simpel: heb je ooit wel eens een led gezien wat strak wit licht uitstraalt??

Die bestaat dus niet dus de kleuren worden allemaal kunstmatig gecorrigeerd, ....wat je dus duidelijk ziet wanneer je gaat vergelijken.

 

Over het argument dat zwart echt zwart is, daar kan ik op zeggen dat het nergens op slaat en is gewoon reclamepraat wat word nagepraat.

Als 100 mensen liegen en een dode pixel in het beeld waarnemen, dan zul jij als enige buitenstaander ook maar toezeggen deze te zien, om niet voor gek verklaard te worden.

 

Mijn CCFL-TV heeft een contrastwaarde van 100.000:1, net als de nieuwe LED tv's.

Dus dat verschil zie je gewoon niet!

 

Ja, er zijn zeker voordelen te noemen voor een LED tv, en dat is het energieverbruik.

Die is vele malen lager dan een conventionele LCD tv en is al reden genoeg om dit soort toestellen aan te schaffen, zeker wanneer je veel tv kijkt!

Nog een voordeel is dat het scherm veel platter is, wat wederom weer ruimtebesparing oplevert.

Al met al voor vele doorslaande argumenten om zo'n ding te kopen.

 

Maar het is echt klinkklare onzin om te stellen dat een LED-tv een mooier beeld geeft dan een normale LCD tv, omdat LCD nu juist de kunst van het weglaten vertegenwoordigd.

Dus, wat je niet wilt zien word door de TFT techniek gewoon tegen gehouden.

Dus het venstertje wat het licht tegenhoud blijft hetzelfde, of het licht nu geproduceerd word door een LED, een CCFL, of voor mijn part een zaklamp of een paar kaarsen, het beeld word er niet scherper, beter of anders door!

 

Dus hopelijk houden jullie nu eens op met reclames na te praten, want reclames zijn bedoeld om simpele zielen wijs te maken dat je het product X moet kopen omdat deze beter is dan Y.

 

Houd je verstand bij elkaar en onderzoek de techniek er achter.. Kom op, we zijn hobbyisten, geen huisvrouwen met verstand van breien! :D

 

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: drz
Ik heb de keuze gehad tussen een led-background tv en een 'normale', maar heb toch voor de normale gekozen.

De theorie is simpel: heb je ooit wel eens een led gezien wat strak wit licht uitstraalt??
Die bestaat dus niet dus de kleuren worden allemaal kunstmatig gecorrigeerd, ....wat je dus duidelijk ziet wanneer je gaat vergelijken.

Over het argument dat zwart echt zwart is, daar kan ik op zeggen dat het nergens op slaat en is gewoon reclamepraat wat word nagepraat.
Als 100 mensen liegen en een dode pixel in het beeld waarnemen, dan zul jij als enige buitenstaander ook maar toezeggen deze te zien, om niet voor gek verklaard te worden.

Mijn CCFL-TV heeft een contrastwaarde van 100.000:1, net als de nieuwe LED tv's.
Dus dat verschil zie je gewoon niet!

Ja, er zijn zeker voordelen te noemen voor een LED tv, en dat is het energieverbruik.
Die is vele malen lager dan een conventionele LCD tv en is al reden genoeg om dit soort toestellen aan te schaffen, zeker wanneer je veel tv kijkt!
Nog een voordeel is dat het scherm veel platter is, wat wederom weer ruimtebesparing oplevert.
Al met al voor vele doorslaande argumenten om zo'n ding te kopen.

Maar het is echt klinkklare onzin om te stellen dat een LED-tv een mooier beeld geeft dan een normale LCD tv, omdat LCD nu juist de kunst van het weglaten vertegenwoordigd.
Dus, wat je niet wilt zien word door de TFT techniek gewoon tegen gehouden.
Dus het venstertje wat het licht tegenhoud blijft hetzelfde, of het licht nu geproduceerd word door een LED, een CCFL, of voor mijn part een zaklamp of een paar kaarsen, het beeld word er niet scherper, beter of anders door!

Dus hopelijk houden jullie nu eens op met reclames na te praten, want reclames zijn bedoeld om simpele zielen wijs te maken dat je het product X moet kopen omdat deze beter is dan Y.

Houd je verstand bij elkaar en onderzoek de techniek er achter.. Kom op, we zijn hobbyisten, geen huisvrouwen met verstand van breien! :D




Ik heb inmiddels een aanta TV's vergeleken en ik ben er nog lang niet uit. Edge LED TV's hebben misschien in theorie niet heel veel voordelen maar zo'n Samsung doet het toch wel erg mooi. Vooral het vloeiende beeld tov het -voor mij- bijzonder storende schokerige beeld van vele andere TV's, including die Plasma gevallen die zogenaamd veel meer beelden interpoleren. Niets van te zien dus, integendeel!
Overigens deed een normale philips LCD het eveneens heel goed wat dit betreft.
Dan komt er -ooit- nog de rear led tv's en die kunnen veel
betere kleuren maken dan normale lcd's of edge led's.
Ik dacht dat hitachi een combinatie DLP LCD TV heeft met eveneens veel betere kleuren.
Zelf ben ik er dus nog niet uit maar een vloeiend beeld is voor mij een vereiste, kleuren liefst zo natuurlijk mogelijk. Soms lijkt een overdreven kleur mooi maar net als in de audio blijkt op den duur toch niets boven natuurgetrouw te gaan.
Heeft iemand overigens enig idee over dat 24p beeldweergave voor bioscoop films en kan/moet je dat handmatig inschakelen?

Bye
Edmund
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Edmund

Heeft iemand overigens enig idee over dat 24p beeldweergave voor bioscoop films en kan/moet je dat handmatig inschakelen?

Bye
Edmund


Als ik een BD afspeel op mij ps3 dan schakelt mij sony 40we5 automatisch naar 24/1080p, ik neem aan dat andere merken en modellen dit ook zo doen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...