Ga naar inhoud


De Wavefrontier T90 staat op het dak.


Daveys

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: maja
Denken jullie dat je daar beter signaal mee krijgt. Bij mijn satelliet opstellingen zitten sommige connectoren al 20 jaar. Gewoon met de hand gemaakt. Ik heb nog nooit problemen met vocht in kabel enz. gehad.


Het gemak was voor mij de reden om deze te gebruiken. Dat de pluggen daarnaast kwalitatief zeer goed zijn en dat ze er mooi uitzien is een bijkomend voordeel zeg maar wink

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 236
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: c.c.
Je kan zo de TU binnen lopen en die tang kopen.
En dan wel contant betalen.


Goeie tip! Ik zou het toch wel makkelijk vinden zelf die set te hebben. Binnenkort maar is binnenlopen bij zo'n TU.

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er erg netjes uit.Vakwerk!

Ik dacht dat ik al veel werk had gehad met mijn multifeed met 4 twin lnb´s.

 

 

DM800+DM500HD Open Pli ~ Triax88 multifeed 13-19-23-28 ~ inverto twin LNB ~ EMP P.164IW switches ~ 2Tb Synology D109+4 Tb Qnap TS121

DM500 + 80 cm DIESL met Inverto 4* monoblock in Spanje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ransjooman
Ziet er erg netjes uit.Vakwerk!
Ik dacht dat ik al veel werk had gehad met mijn multifeed met 4 twin lnb´s.


Dank je ransjooman. Het valt best mee hoeveel werk het is. Ik ben er alleen een meester in om er heel lang over te doen whistle

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Daveys
Ik ben er alleen een meester in om er heel lang over te doen whistle


En ik ben goed in het bedenken van versie 2 van een opstelling terwijl versie 1 nog niet af is. eek

En versie 2 gaat zeker deze pluggen krijgen. Versie 1 heeft namelijk krimpkous om de krimpconnectors, en daar ben ik nu al zat van. mad

En met deze mooie pluggen is die functionaliteit in 1 item "geperst", om het maar eens toepasselijk te zeggen. :D


vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Daveys
Origineel bericht van: c.c.
Je kan zo de TU binnen lopen en die tang kopen.
En dan wel contant betalen.


Goeie tip! Ik zou het toch wel makkelijk vinden zelf die set te hebben. Binnenkort maar is binnenlopen bij zo'n TU.


Klopt, ik koop er ook wel eens en heb geen KVK of BTW nummer. laugh
Gewoon een bedrijf in de buurt opnoemen en contant betalen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is echt prachtig zo met die kleurtjes. Erg makkelijk als je een keer een storing hebt. Als je elke kleur ook nog eens een nummering geeft van 1 t/m 4 (stift) dan heb je alles helemaal perfect.

 

Echter valt mij 1 ding op dat je enorme LNB's hebt genomen. Dat zijn ze allemaal waarschijnlijk met 4 uitgangen maar daar beperk je jezelf waarschijnlijk wel mee. Stel bijvoorbeeld dat je 5 oost en 7 oost wilt ontvangen dan lukt dat niet omdat je deze brede lnb's niet zo dicht op mekaar kunt schuiven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: AlanS
Het is echt prachtig zo met die kleurtjes. Erg makkelijk als je een keer een storing hebt. Als je elke kleur ook nog eens een nummering geeft van 1 t/m 4 (stift) dan heb je alles helemaal perfect.


Inderdaad een goede tip AlanS. Toevallig zei een vriend van de week dit ook al tegen me. Ik denk dat ik het als volgt ga doen; coax 1 met 1 groene band, coax 2 met 2 groene banden, etc voorzien. Ik moet er nog effies over nadenken.

Origineel bericht van: AlanS
Echter valt mij 1 ding op dat je enorme LNB's hebt genomen. Dat zijn ze allemaal waarschijnlijk met 4 uitgangen maar daar beperk je jezelf waarschijnlijk wel mee. Stel bijvoorbeeld dat je 5 oost en 7 oost wilt ontvangen dan lukt dat niet omdat je deze brede lnb's niet zo dicht op mekaar kunt schuiven.


Klopt maar 8 satellieten is voorlopig ok. De LNB's zouden beperkingen kunnen hebben door de breedte en ik zou dan een keuze moeten maken tussen 5 oost en 7 oost. De leukste mag dan door naar de volgende ronde :D

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
coax 1 met 1 groene band, coax 2 met 2 groene banden, etc voorzien.

 

Dat kan natuurlijk ook maar is veel meer werk dan een watervaste stift.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben een lul wat dit soort dingen betreft Alan. Met een stift schiet ik weer uit of iets frown. Het liefst had ik zo'n labelwriter voor buiten gebruikt maar die had ik niet en vond ik te duur om hiervoor aan te schaffen.

 

Inderdaad weer een hoop werk maar dat heb ik er dan ook wel weer voor over. Is het trouwens wel nodig zit ik net te denken? Ik heb geen GSO systeem en daarbij kan ik het me wel voorstellen.

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het loont in ieder geval de moeite om even rond te kijken voor een niet te hoge prijs voor deze connectoren. De goedkoopste in Nederland die ik vond waren EUR 0,56 incl., de hoogste prijs EUR 1,90 incl. per stuk. Zit "maar" een factor 3,39 tussen...

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Daveys:

 

Op deze foto:

 

DSC05495.JPG

 

Hoeveel millimeter zwarte ommanteling wordt er daar door de Thomas & Betts snijtool vanaf gehaald? Vraag me even af of mijn cutter tool (ongeveer) hetzelfde doet.

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: Daveys
Dus bij bijvoorbeeld rood plak ik dan een bruine stukje voor coax 1, etc?

Nee een bruine ring voor coax 1, en rood voor coax 2 enz..of er moet geen bruine ring bestaan.
En een "lnb groep" van 4 coaxen kun je dan evt weer met gekleurde tape markeren, maar het kan ook zoals je zelf al zegt smirk
Terwijl ik dit eerste schrijf denk ik aan iets heel anders, gek hé eek:D


Hahaha, jouw gedachte is dan die van mij. We hebben het er niet meer over :D

Ik heb dé oplossing. Het makkelijk is dat elke LNB identiek is. Als je voor de schotel staat is de meest linkse uitgang nummer 1 en de meest rechtse nummer 4. Die hoef ik dus niet meer te markeren. De kabels naar binnen zijn gemarkeerd op het nog te strippen stuk met het cijfer 1 t/m 4 per kleur (dus per LNB). Bij de switches pas ik precies hetzelfde principe toe. Alle nummer 1's komen op de meest linkse switch en alle nummer 4's op de meest rechtse.

Best leuk bedacht niet wink. Scheelt een hoop werk en is helemaal duidelijk whistle.

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...