Ga naar inhoud


De Wavefrontier T90 staat op het dak.


Daveys

Aanbevolen berichten


  • Reacties 236
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Lijkt me niet zo moeilijk, de bandbreedte van een satellietontvanger is breder, dus de doorlaat loopt kennelijk niet vlak maar vertoont in het midden waarschijnlijk een dal. Als techneut zul jij wel weten wat ik bedoel cees wink
Een satlook is veel "smaller" dus gevoeliger en zal een grotere piek meten, dus meer signaal aanwijzen laugh


Maar dan zou het toch zo moeten zijn dat de DM na installatie met de satlook een hogere signaalwaarde moet aangeven?

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even wat nieuws. Ik heb een lek ergens in huis dat uitkomt in de meterkast. Dit is nu krap een week aan de hand. Het lekt precies door 1 pijpje in groep 3. Deze was er slecht aan toe (2 grote brandgaten aan de zijkant van de groep. We hebben er een nieuwe ingezet en het huis is weer helemaal operationeel alleen het lek hebben we nog niet gevonden.

 

Door het lekkende pijpje loopt de aardedraad die uitkomt in de badkamer. Daar zijn we gaan zoeken maar hebben we tot nu toe niets kunnen vinden. Een aanvoer is het niet want het drupt niet regelmatig. Een afvoer waarschijnlijk ook niet want het druppen is juist minder geworden. Misschien dus een lek op het dak want afgelopen anderhalve week heeft het af en toe pittig geregend.

 

We wachten van de week nog even af want het blijft droog en als het lekken helemaal stopt zal het hoogstwaarschijnlijk het dak zijn. Dit zou kunnen betekenen dat ik, na al dat uitrichtwerk, de satelliet aan de kant moet schuiven, pffffffftttt cry. Effe afwachten dus. Ik ben in ieder geval heel blij als we dat lek gevonden hebben.

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Afbeelding invoegen?

Kijk eens >>hier<< en >>hier<< .

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: herman9
hallo
ben in bezit van dreambox 800 en een T90 schotel met 6 lnb. Maar kan de juiste instellingen niet vinden voor de diseqc (8/1) switch aan te sturen.

heeft er iemand een oplossing

herman


Wat bij mij werkt (DM7000, pli image) is:
in satellite configuration,
kies non-standard user defined configuration,
kies per gewenste sat een LNB, stel de LNB in als volgt:

Bijv. LNB 1
diseqc mode 1.1
Uncommitted switch: Input 1
Fast Diseqc yes

LNB 2
diseqc mode 1.1
Uncommitted switch: Input 2
Fast Diseqc yes

etc.

Meer hoef ik niet in te stellen.

VU+ Duo 4K/VTI, VU+ Ultimo/OpenPli, VU+ Solo Se V2/OpenPli, Rotor, Wavefrontier T90, Slingbox Solo

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Goeie dag heren,

ik heb deze post effe goed door genomen omdat ik ook binnen kort een t55 of een t90 wil gaan aanschaffen, 42e tot 7e wil ik kunnen ontvangen,

 

mijn opstelling zou moeten zijn :

 

3 x DM 800hd of de dm500hd ( als die uitkomt tenminste )

1 x wavefrontier T55 of de T90

 

ik heb maar 1 loze leiding buiten waar ik mijn coax door kan halen,

echter kan ik geen 3 coaxen door deze leiding halen denk ik,

is er een andere oplossing hiervoor ??

zodat ik met 1 kabel naar binnen kan naar de meter kast, en vanuit daar kan ik wel weer naar de plaatsen waar de Dreamboxen komen te staan

 

welke lnb's en switchen zouden jullie mij adviseren ?

 

bedankt al vast

 

apo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In ieder geval moeten er tenminste 3 kabels naar binnen.

Die 4 in 1 kabel is denk ik stugger als 3 losse kabels.

Je zou in noodgeval kunnen overwegen, een dunnere coax te gebruiken voor de lengte van je doorvoer.

En ik zou meteen voor de T-90 gaan, daar heb je meer ruimte om de lnb's naast elkaar te zetten indien je sat. posities wilt ontvangen die 3 graden uit elkaar liggen.

Je zult namelijk met quad lnb's moeten werken, om de disqc switchen allemaal van signaal te voorzien.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...