Ga naar inhoud


Zelfbouw dvb-t bierblik antenne


Gast Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Digiflip
Ik heb wat problemen om deze antenne te bouwen.
Kom nooit verder als stap 1, drink twee blikjes bier leeg...... :D

Maar ik blijf het proberen wink


het kan ook met 2 blikjes cola hoor
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Allure
Zit er nog verschil in signaalsterkte tussen Grolsch, Heineken en Warsteiner?


Ik heb er zojuist eentje gemaakt van 2 blikjes grolsch, hij werkt prima op mijn lcd tv alleen de hechting van het soldeertin op de blikjes grolsch was moeizaam.... in ieder geval een zeer leuke/nuttige tut smile

"My next wife will be normal"

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
  • 2 maanden later...

ik ben ook van plan om de bierblik antenne te gaanm maken, ik heb alles in huis en ben klaar om te bouwen maar ik heb een vraag, ik heb dus gekeken op deze website: http://muziekmuseum.skynetblogs.be/post/6736087/maak-zelf-uw-dvbt-spotgoedkope-antenne

maar ik weet niet hoe ik het uiteinde van de coaxkabel moet bevestigen in het bovenste blik

 

Astublieft HElP

Olivier

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het tesamen met een aluminium draadje (2mm)geklemd. Gaatje boren wat +/- 0.5mm te klein is. Om de mantel heb ik hetzelfde draad gebruikt,een keer erom heen gewikkeld,en vervolgens aan beide zijden in het onderste blik geklemd. Met aluminium blikjes gaat dat prima,hoefje ook niets te solderen.Heb er hier 2 werkend, perfekt!

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Olivier,

Ik heb de coax voor ongeveer 3cm ontmanteld, de afscherming teruggeklapt en daar de aluminiumdraad omheen gewikkeld, net als op de afbeelding die jij ons laat zien. Inplaats van te solderen, de eindjes in het blik geklemd.(gaatjes van 2mm) Dan de kern 1cm hoger vrijmaken en vervolgens eerst de kern in het gaatje (2mm)van het bovenste blikje steken en dan het draadje van +/- 2mm er naast induwen. Dat kost enige moeite maar dat is ook de bedoeling (tang met lange smalle bek. Om m'n verhaal compleet te maken, de hele antenne heb ik daarna in een a4tje gewikkeld en met heldere polyester verzadigd. Het zit dus nu in een koker en is minder kwetsbaar. Als je een afbeelding wilt hebben moet dat via pm, maar dat kan pas morgen, eerder kan ik geen foto maken, laat maar horen.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja laat voor de zekerheid maar een foto zien, morgen.

Het berhaal is me wel duidelijk, en sorry voor dat ik dingen zoms moeilijk begrijp.

Heel erg bedankt!

 

Groeten Olivier

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt een pm

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

EdjeKroketje,

Het is wellicht flauw, maar ik weet geen andere mogelijkheid om de afbeeldingen bij Olivier te krijgen dan via een pm, waarin ik voorstel, om per e-mail verder te gaan.

Obi Wan, ik kan niet vergelijken, maar de FTA zenders en radio doen het perfekt op de DB8000

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...