Ga naar inhoud


Triax 78 met Multiblock 4 lnb's plaatsen....duidelijke uitleg met foto's


Connexxion

Aanbevolen berichten

Goedemorgen, 

 

Dank voor je snelle reactie. Dat bij een flinke regen- ,onweer- of sneeuwbui het beeld begint te stotteren of wegvalt, daar kan ik mee leven. Maar bij een minimaal regenbuitje, zou dat niet moeten gebeuren. Ik wil deze schotel als 'master' gaan gebruiken. Zou het dan volstaan om de 78cm te vervangen door een 88cm en de Venton's te behouden?

 

dank

 

PS: ik heb nu een oude schotel in gebruik met een dual LNB en heb daar nog nooit uitval bij gehad. Deze wil ik dus gaan vervangen. 

De wereld is verdeeld in 10 groepen mensen, zij die het binaire talstelsel kennen en de rest.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat adviseer ik je niet. Smalle lnb's geven bij regendruppels op de lnb nu eenmaal duidelijk minder signaal. Dat kan dus nog makkelijk 1,5uur nadat het geregend heeft problemen geven.

Test het zelf maar uit. Poets de koppen van de smalle lnb na een regenbui met een doek droog en je hebt al het signaal weer terug.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke combinatie adviseer jij dan? misschien een nog grotere schotel dan de Triax 88? In. combinatie met welke LNB's? 

 

Ik wil graag toe naar een definitieve, goede oplossing waar ik weinig omkijken naar heb. 

 

alvast dank 

De wereld is verdeeld in 10 groepen mensen, zij die het binaire talstelsel kennen en de rest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Triax 88 met Inverto lnb's is een goede combinatie voor weinig geld. Een nog grotere schotel is alleen maar van belang als je zwakke signalen wilt ontvangen.
Natuurlijk zijn er andere merken schotels die degelijker zijn maar die zijn ook duurder. Ik denk dan bijvoorbeeld aan de Gibertini OP 100 SE van 94cm breed en 101cm hoog. Die ligt wat afmetingen betreft tussen een Triax 88 en een Triax 110. Met een grotere schotel zo van rond de 90cm breed, kun je ook de BBC, ITV, Channel 4 enz. ontvangen. Dat lukt volgens mij niet met je Triax 78 met multifeed.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

hoi, 

zoals beloofd hierbij een update. Schotel Triax 88cm met 4 nieuwe Inverto LNB's besteld. Alles geïnstalleerd in een testopstelling en aangesloten.

 

en ja, heel af en toe, heb ik geluk. Het begon te regenen 's avonds. Nou, ik kan vertellen dat het een wereld van verschil is, gegarandeerd dat de Ventons zouden zijn uitgevallen bij die bui maar de Inverto's icm met de nieuwe schotel, bleven net keurig doen.

Dus alle lof voor het perfecte advies.

 

Nu kan ik wel bij de leverancier gaan klagen over wat er geleverd is maar daar voel ik weinig voor.

Ik heb dus een schotel met 4 quad Venton LNB's over. Iemand een suggestie om deze alsnog te gebruiken , eventueel met een zgn rain protector cover?

 

nogmaals hartelijk dank.

 

grt tom

De wereld is verdeeld in 10 groepen mensen, zij die het binaire talstelsel kennen en de rest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Goedendag allemaal, 

 

even een update op mijn installatie die zonder de hulp van Sprietje, niet gelukt was. De 88cm Triax met 4 quad LNB's heb ik aan een muur gehangen en werkt goed.

Die gebruik ik momenteel als Master voor de TV in de woonkamer. 

De 78cm met 4 quad venton rocket LNB's, waar ik zelf een regenkap voor gemaakt had, is ook geïnstalleerd maar door een hagelbui, is de regenkap verbrijzeld en bij een beetje regen, is hier geen ontvangst op mogelijk.

Nu zit ik eraan te denken om de 78cm te vervangen door 110cm schotel met dezelfde  Inverto Black Premium quad LNB's erop als op de 88cm schotel.

 

Kan ik dan dezelfde waardes aanhouden als voor de 88cm die door Sprietje zijn gegeven?

 

Mijn doel is om de 110cm nog beter uit te richten en mogelijk de 88cm als secundaire schotel te gaan gebruiken.

De Engelse zenders op Eutelsat 28graden oost (dacht ik) zou ik graag goed willen ontvangen.

 

Alvast dank voor de reacties.

 

greet tom

 

De wereld is verdeeld in 10 groepen mensen, zij die het binaire talstelsel kennen en de rest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste tommiedepommie

 

Op een Triax 110 worden de afstanden van de lnb's natuurlijk groter.
Let wel op dat de Inverto Black Premium tegenwoordig PLL-lnb's zijn die een flink grotere kop hebben van 69mm diameter, zie: https://www.inverto.tv/lnb/364/quad-universal-40mm-pll-lnb

. Het oude model is nog wel goed verkrijgbaar. Let dus op dat je niet het nieuwe model neemt want dan kunnen de koppen niet dicht genoeg tegen elkaar.
Moet ik de afstanden voor je uitrekenen voor Valence?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi Sprietje,

 

Die link van jou voor de LNB's, zijn de goede? Ik denk het wel want die zijn ook 40mm. ik heb ze gevonden op amazon.fr voor 24,90 euro p/st

 

https://www.amazon.fr/Inverto-Quad-Universal-Premium-IDLP-QDL410-PREMU-OPN/dp/B07JLQ9TMJ/ref=sr_1_1?__mk_fr_FR=ÅMÅŽÕÑ&keywords=IDLP-QDL410-PREMU-OPN&qid=1560156898&s=gateway&sr=8-1

 

 

De wereld is verdeeld in 10 groepen mensen, zij die het binaire talstelsel kennen en de rest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...