Ga naar inhoud


Triax 78 met Multiblock 4 lnb's plaatsen....duidelijke uitleg met foto's


Connexxion

Aanbevolen berichten

Is dat een vraag of een antwoord?

 

Heb de schotel op hetzelde punt gericht als mijn oude met rotor.

Maar heb er nu wel 4 koppen op zitten dus 19oost zit nu iets uit het midden.

Kan het zijn dat je dus een goed signaal kijgt van een andere sat maar daarom niet afstemd?

 

Alvast bedankt mannen voor het het meedenken op de zondag.

 

Wiers

Link naar reactie
Delen op andere sites


Brilliant Metoo,

 

Moest hem een eind van zijn bekende positie draaien maar heb nu beeld op een paar 19oost zenders :D

 

Nu maar weer een keer of 50 naar binnen en buiten lopen om de rest af te stellen.

 

Toch alvast een vraag over scat/dvi eerst kon ik op beide uitgangen tegelijk kijken, nu aleen maar via dvi en als ik hem op scart zet ben ik mijn DVI beeld kwijt.

Is dit normaal of hoor je allebei tegelijk te kunnen zien.

 

(kreeg al op mijn donder van mijn vrouw waarom dit nu tijdens de spelen moest gebeuren, zit nu via Digitenne te kijken crazy )

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je hem op dvi instelt heb je dacht ik ook signaal op de scart.

 

als je een laptop hebt tik dan het ipnr van je dm800 in de browser, dan krijg je de webif, daar rechtsboven op het signaal icoontje klikken en je hebt de signaalmeter, met de laptop buiten kun je dan direkt afstellen zonder steeds naar binnen te hoeven kijken.

 

weet alleen niet hoe de laptop nu met de kou omgaat en evt condensvorming.

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hele nette aanwijzingen zeg!!!

Vraagje ik heb een 78cm Triax schotel met daarop een dubbele lnb die gericht staat naar de Astra 19,2 en 23,5 oost.Ik wil de Hotbird en de 28,5 Astra ook erbij hebben.Mijn vraag is kan ik hiervoor 2 smalle lnb's halen die ik dan voor de hotbird en de 28,5 gebruik en dan dus die dubbele Astra lnb gewoon erop houd.Of moet dit speciaal 4 enkele koppen zijn hoe het hier staat beschreven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb beeld via scart weer terug smirk , bleek dat ik een kabel had losgetrokken tijdens het vele malen restarten van de box.

Krijg het niet voor elkaar om meer zenders of andere satellieten te vinden.

Ga zo eerst weer eens de rotor terugzetten om weer eens (HD) TV te kunnen kijken.

Weet iemand hoe je eenn Flash erase kunt uitvoeren op een DM800? mijn oude 7000 had 3 knoppen waar je wat mee kon doen.

Ga en xtra paal opzetten voor de Triax en dan weer proberen.

Weet ook niet of het aan de software instellingen ligt of aan de switch.

Bedankt voor de tips

 

Wiers

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb gister 4 lnb"s gekocht merk alps en de triaxhouder alles erbij maar ik krijg niet voor mekaar om de hotbird en de 28.5 te pakken.moet in de optie van de dreambox 4 satellites via diseqc opt A/B staan of een andere functie?ik ben nou al uren bezig maar kom er niet uit.wie bied er hulp?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ik heb beeld.

maar de hotbird en de 28.2 is het signaal rond de 60.

dus ik heb het gevoel dat die 2 ook gebruik maken van de astra 1 lnb.

maar is die 4de optie de juiste,dat vraag ik me af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zit namelijk zo,ik heb nu de zenderlijsten even opnieuw gescand maar de 28.5 en de hotbird scant hij niet,en blijft op 60 procent signaal sterkte staan.ik heb het gevoel dat de 2 buitenste koppen niet werken terwijl het wel juist is ingesteld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo babbiiii,

 

Als je voor je schotel staat, staat de Hotbird 13(rechts) dan lager als de Astra 28(links), ik bedoel heb je je rail wel schuin staan ?

En heb je ook een beetje geschoven met de Elevation stand achter op je schotel ?( moet ongeveer op 29 graden staan)

Je zal zien dat je signaal dan omhoog schiet op de buitenste 2 lnb's.

DM800 - DM500 - Triax 78 Multiblock

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...