Ga naar inhoud


Triax 78 met Multiblock 4 lnb's plaatsen....duidelijke uitleg met foto's


Connexxion

Aanbevolen berichten


Citaat:
Als je de Astra 19.2 op zijn best hebt zet je de schotel overal vast, want hier hoeven we niet meer aan te zitten.


Ik heb nu een opstelling met enkele LNB op 19.2, maar ik wil deze gaan vervangen door een multiblock voor 19.2 en 28.2

Moet ik mijn schotel ook bijstellen na de installatie van het multiblock om weer ontvangst op 19.2 te hebben, aangezien mijn schotel daar nu al goed op gericht staat?

mvg,
The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

een heel top en duidelijk uitleg. mijn complimenten.

ik hb nu 4 twins interstar gold lnb s in combinatie met een triax shotel 110.en een goodkop switch maximum.

 

ik had geen zin om dat zelf te doen ivm slecht weer.

ik heb dat laten doen door iemand die denkt veel vestand te hebben. hij komt binnen met zo een aparaat en dacht ik gelijk dat wordt zekker voor hem een fractie van een cent. moii niet...hij was 4 uur bezig. en kon hij astra 1 hotbird en astra 2 redelijk ontvangen: 9 db a 12 db ( dreambox 800 hd).

astra 3 ( 23,5 ) de waarden valueren van 3db tot 9db...dus is heel slecht wel ontvangst bij nl canalen en omroep canalen enzz ( astra 3) .

 

wat mij opgevalen is de hoek van de triax 110 schotel ( sta ik achter in mijn rechter kant ) is het 35 graden??????????

 

ik woon in de omgeving van amsterdam dus naar mijn ideen hij zou zekker tussen 28 en 31 graden denk ik. en never nooit 35 graden.

 

 

ik had altijd een motor en de db was altijd heel goed...zelfs 17 db op astra 1

 

wie kan helpen? wat ik zie het niet meer zetten.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

als de buis waar de schotel op vast zit niet recht staat

krijg dit probleem ,staat de buis wel recht dan is de schotel

niet goed af gesteld ,het zal in buurt van de 30 graden moeten

zijn

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

er was altijd een motor gehangen. en de paal naar mijn mening is recht.

uit theorie weet ik dat de boel moet alemaal waterpas enzz maar om dat te kunnen uitvoeren in de praktijt en alleen dat s best niet makelijker. hb ook geen satvinder...of een kleine tv.

daarnaast dat s best een heel slecht weer om een schotel alleen te kunnen percies vast hangen.

 

bn volledige met je eens...de basis werkzaamheden waren uit oog verloren denk ik door die kenner.

 

paal rechts en schotel elevatie rond de 30 graden enzz

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ik gebruik de originel houder van de triax was rond de 20 euro. de lnb s zijn best dik..ja klopt...en zullen zekker problemen ondervinden denk ik bij asta 1 et astra 3.

 

maar voor een triax 110 shotel moet dat lukken denk ik..

 

 

bedankt voor je hulp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds kort heb ik mn dreambox omgeruild voor een ander,maar nu met 4 LNB's ontvang ik geen Hotbird en 28.5.De 2 andere Astra"s ontvang ik perfect.Ook als ik de 2 LNB"s heen en weer schuif zie ik het signaal niet beter worden.Zo kan ik de zenderlijst van die 2 niet scannen.Kan het zijn dat de bedrading niet goed zit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: babbiiii
Sinds kort heb ik mn dreambox omgeruild voor een ander,maar nu met 4 LNB's ontvang ik geen Hotbird en 28.5.De 2 andere Astra"s ontvang ik perfect.Ook als ik de 2 LNB"s heen en weer schuif zie ik het signaal niet beter worden.Zo kan ik de zenderlijst van die 2 niet scannen.Kan het zijn dat de bedrading niet goed zit?


je kunt even proberen alleen de kabel op hotbird lnb te zetten
zonder diseqc swits er tussen en dan kijken wat hij doet
en dat doe je met alle twee lnbs even

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...