Ga naar inhoud


Dagelijkse firmware updates


Jap

Aanbevolen berichten

Mijn AZbox premium en ME draaien hier prima! Ook hier samen met een Dreambox. Geen problemen bij alle boxen. Misschien als bijvoorbeeld VU of een ander merk mij gaat betalen dat ik dan ook wel negatief wil gaan praten over AZbox. ( hiermee beschuldig ik absoluut niet Michel mee, ben ervan overtuigd dat hij een echte onbezoldigde hekel heeft aan AZbox ).

 

Sorry dat ik nogal achterdochtig ben geworden ;-)

aangepast door Robertus
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 457
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Beheerder

Je hebt dat echt helemaal mis.

 

Ik vind het product gewoon helemaal niets en dan bedoel ik voornamelijk de Elite en Premium. Het zijn naar mijn mening trage bakken met buggy firmware. Ik heb ze hier zelf staan en heb er wel zo beetje alle firmware versies mee getest.

 

Nu is het na bijna 3 naar over en uit met de firmware ontwikkeling en wordt je een enigma II versie in de maag gesplitst waar de fabrikant geen verantwoordelijkheid voor neemt en een Neutrino versie waar je niets of in ieder geval bitter weinig mee kunt.

 

Waar ik wel een grondige hekel aan heb is die harde kern achter de Azbox. Ik noem net maar even voor het gemak Azbox hooligans, want ik ben al diverse keren extreem uitgescholden, bedreigd, gechanteerd en gestalkt door aantoonbaar particuliere en commerciële azbox aanhangers die het kennelijk niet kunnen verwerken dat ik niet zo positief ben als zij.

 

Ongefundeerde beschuldigingen en verwijten worden door mij op dit forum dus in het geheel niet meer getolereerd. Je staat zonder enige waarschuwing meteen en wel permanent buiten. Precies zo is het brombeer vergaan waarna hij mij via email begon te chanteren en stalken.

 

Daarnaast ben ik ook niet helemaal achterlijk en weet precies wie er achter die 'open' forum website zitten. Vandaar dat ik ook precies weet dat dit van die harde Azbox kern afkomstig is die ook door de importeur zelf aangestuurd wordt.

 

Het is dan inderdaad wel heel erg moeilijk om objectief te blijven, maar gelukkig was ik voordat dit allemaal gebeurde al net zo negatief over het product en toen was de relatie met de importeur wel nog helemaal prima.

Er valt mij dus niets te verwijten.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij valt ook niets te verwijten. Ik vind de AZboxen met de huidige software gewoon prima.

Verder verklaar ik mij ook niet schuldig aan iets (zweetvoeten, okselgeur, rood haar enz.).

Ik was mijn handen dus ook in onschuld.

Daarnaast vertel ik ook nooit leugens over anderen, ook niet als die zich niet kunnen verdedigen.

 

Ik ben benieuwd of er in dit weekend nieuwe FW van RSI uitkomt; die jongens daar zijn goed bezig!

Groeten, Perdi

GigaBlue Quad+ * GigaBlue 800UE+ * Synology DS411j NAS * WaveFrontier T90 28.2E-5W * draaibaar 1m.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach,

 

Ik gebruik van Windows, Word en Excel ook maar een klein gedeelte van de functies. En ook mijn Iphone en Ipad gebruik beperkt zich behoorlijk. Nu zal dat voor satelliet ontvangst niet anders zijn. Met mijn beperkt gebruik ben ik zeer tevreden met de oude en nieuwe dreamboxen en AZboxen. Natuurlijk proberen professionele testers allerlei zaken uit die ik toch niet gebruik. Zo is er ook al jaren een linux/windows/Mac controverse, waarbij ieder met veel argumenten probeert het andere kamp te overtuigen van alleen hun gelijk....

 

Op de satellietclub zie ik ook vele andere ontvangers voorbijkomen van bijvoorbeeld VU en Xtrend. Ook allemaal prachtige apparaten voor de 80% van de mensen die 20% van de functionaliteit gebruikt. Testers zullen bij ieder apparaat hun op en aanmerkingen hebben. Daar zitten de tevreden eigenaren van de apparaten niet op te wachten. Je bent blij met je boxje, wat een ander er ook van vindt of wil zeggen.

 

De ook hier voortdurende discussie met vaak negatieve uitlatingen vind ik niet zo interessant. Plaats vooral positieve opmerkingen, en als je die over een bepaald onderwerp niet kunt of wilt plaatsen, ga dan naar een forum waar je dat wel kunt. Zo blijft de hobby en het leesvoer leuk voor iedereen.

2 * DM800 HD SE, 3 * AZbox (Elite, Premium+ en ME)

1 * 88CM met 4 LNB's en 1 * T90 met 10 LNB's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Wat ik vooral mis is het overzicht: er zijn allerlei software versies in omloop die ongetwijfeld allemaal op bepaalde aspecten heel goed zijn. Maar waar dan veel minder over wordt gesproken is waar elke versie niet in voorziet. De een kan niet blindscannen, de ander laat een tweede tuner links liggen, een derde kan niet goed omgaan met de CD kaart of heeft problemen bij het opnemen of weergeven van materiaal en een vierde ziet YouTube niet meer.

 

Natuurlijk, het basisprobleem is dat de fabrikant van het toestel het ding uitleverde zonder een fatsoenlijk besturingssysteem en dat ze ook de programmeer-informatie niet vrijgaven zodat anderen vrijwillig een beter besturingssysteem konden bedenken. De hoop was dat met genoeg input de kennelijk in Korea woonachtige programmeurs er hun voordeel mee zou doen maar helaas zijn die mensen Oostindisch doof. Sterker nog: ze maakten dezelfde fout opnieuw door met een aztrino firmware te komen waarin ook nog van alles niet goed werkt. Je zou denken dat de fabrikant bewust op een soort zelfmoord koers was.

 

In elk geval: ik zou het fantastisch vinden als iemand die er verstand van heeft een leuk overzicht zou willen maken waarin van elke software variant wordt verteld waar ze goed in zijn maar vooral ook waar ze haperingen vertonen. De nadruk ligt hier vaak op het gebied van card sharing terwijl ik de ontvanger alleen wil gebruiken voor optimale ontvangst van radio en tv, zowel van satelliet als van internet. Een duidelijk overzicht van mogelijkheden en onmogelijkheden zou een flinke steun in de rug zijn! (nog beter zou zijn een goed werkende officiële firmware - ja, ik weet het, maar dromen mag, toch???)

aangepast door paulvr

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Heb de discussie gevolgd rond azbox. toch is et een idee om rti core 7 erop te installeren. Deze loopt goed en soepel op enigma 2 en de blindscan werkt ook alleen nog geen auto symbole rate die wel op enigma 1 5309 en de daarop volgende mof versie werkt. Alleen krijg ik dan weinig feeds in beeld maar kan aan mij liggen.

 

Het is best wel goed gegaan met de ontwikkeling van azbox vindt ik te opzichte van vroeger. En ja dat soort opstart problemen zijn er wel vaker en het is niet nieuw dat sateliet ontvangers haastig op de markt worden gebracht met onvolledige software. Dat kan ik mij nog goed herrinderen dat ik de dreambox 7000s kocht jaren geleden en er verteld werdt in de winkel dat de box nooit meer vast liep. En wat me nog meer verbaasde was 2 stapeltjes knotkaarten van 10 cm ala 50 e per kaart. Om dan van de Vantage 8000 Hd van dr dish maar te zwijgen met al zijn updates en haperingen met welke firmware dan ook.. Je moet gewoon toegeven e dat ben ik met Michel eens dat er gewoon handelaren zijn die er aan willen verdienen en sommige ook extra. Maarja dat had je vroeger toch ook met 2 de hans auto`s van de sloop met terug gedraaide teller..

 

Het blijft gewoon een hobby en dankzij dit forum kom je toch verder met allerlei zaken als dat je uit jezelf het wiel moet uitvinden..

Hopende dat deze post wel blijft staan en succes met de hobby allen ;)

 

Ger :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

We zijn intussen weer een half jaar verder, mijn AZ Box staat nog steeds onaangeroerd in de kast. Ik lees het bovenstaand bericht van Phoenixx en zie dat ook in de software die hij aanraadt dan weer mogelijke haperingen zitten.

 

Ik vraag me wel eens af wat er zou gebeuren als een auto fabrikant met een wagen op de markt kwam waarvan hij zei dat hij nog gemodificeerd moest worden voordat hij ook achteruit kon schakelen, de airco het hopelijk volgend jaar een keer zou kunnen gaan doen en de ruitenwissers ook nog niet werken zoals het moet en je er daarom maar beter alleen met goed weer op pad mee zou moeten gaan.

 

Een product is af als het af is. Niet als er nog van alles en nog wat aan verbeterd moet worden voordat alles werkt zoals je zou mogen verwachten. Nee, ik heb het niet over door de fabrikant onbedoelde modificaties zoals het overstappen op E2. Maar de firmware van het bedrijf zelf moet gewoon feilloos werken voordat het ding in de markt gezet wordt.

 

Wat ik op het randje van bedrog vind is wanneer na jaren wachten je als gebruiker dan feitelijk te horen krijgt dat een met normale snelheid zappen en meer van dat soort dingen met de originele software van het bedrijf nooit zal lukken omdat ze gewoon geen interesse hebben om nog verder aan de software te werken.

 

Voor mij persoonlijk vind ik dat een bittere teleurstelling omdat het toestel hardware matig bepaalde eigenschappen heeft waarin het uniek is, ik noemde het al in andere bijdragen. Ik kan er bepaalde zenders mee ontvangen die ik met andere ontvangers niet kan zien of horen. Maar dat is dan meer vanuit een hobbymatig standpunt, ik vind het doodzonde om een hardwarematig prima bak te hebben die door desinteresse nooit zal werken zoals het optimaal kan. En als de fabrikant te beroerd is om er nog iets aan te doen, laat hij dan het fatsoen hebben om alles wat nodig is om zelf te gaan programmeren vrij te geven zodat hobbyisten met verstand van zake er nog iets leuks van kunnen maken!

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Was jij niet in een heel erg vroeg stadium al o.a. door mij gewaarschuwd? Toen was je lyrisch over de azbox en nu loop je te mopperen.

 

Eigen schuld zou ik zeggen.

 

De vorige reactie is echt te belachelijk voor woorden. Het is geen hobbybox, het is een product dat als volwaardige satellietontvanger en mediaspeler is verkocht en geadverteerd. Dan mag je ook verwachten dat het als zodanig allemaal goed werkt.

 

In Nederland heb je recht op een deugdelijk product. Dus als ook na 2 jaar blijkt dat het product niet werkt zoals beloofd, kan je het gewoon terug brengen naar de winkel en heb je recht op geld retour. Je rechtsbijstandsverzekering kan dat zo voor je regelen als de winkelier niet meewerkt.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...