Ga naar inhoud


[Scena5] Scena 5 ontvangt geen éénHD en NederlandHD


michelds

Aanbevolen berichten

Hallo,

Het is misschien al aan bod gekomen, maar ik vind niet onmiddellijk een antwoord.

Ik heb een abonnement op TV Vlaanderen (basispakket) en daarbij hoort ook het HD kanaal éénHD plus NederlandHD.

Via een normale(trage) scan (Astra 19.2 en 23.5) heb ik alle lijsten waaronder ook de HD kanalen.

Na controle zie ik dat de juiste transponders gescand zijn, maar ik ontvang die kanalen niet: geen beeld en geen geluid.

Ik kan wel andere HD kanalen ontvangen zoals ARTE HD.

Zie ik misschien iets over het hoofd.

De CAM is een Mediaguard van TV Vlaanderen en de firmware voor de scena5 is de laatste(_1_0_1_69).

 

Bedankt hoor.

Michel

 

Inverto Scena5, Dreambox DM500, CAM'S Aston Dual en Canal Digitaal Vlaanderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


In het algemeen met dit soort problemen: maak de ontvanger eens een minuutje spanningsloos, dat lost veel op. Als dat niet helpt:

 

1- Die kanalen staan dus wel in de lijst, maar als je ze kiest heb je geen beeld?

2- Zo ja: ga eens naar antenne instellingen en kies (tijdelijk) voor USALS. Ga nu met de gele knop naar motorinstellingen, en aldaar naar transponder. Kies daar de transponder van de geen beeld gevende kanalen, en bezie de waarde van de signaalkwaliteit. Is die heel laag, dan kan de antenne-uitrichting de oorzaak zijn.

3- Is die wel redelijk, dan vermoed ik dat er iets met je kaart of CAM loos is. Bij het verlaten van het menu de gewijzigde instellingen niet opslaan.

 

We horen de afloop wel.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt hoor,

Het is inderdaad een ontvangstprobleem:

Ontvangst 80% en de signaalkwaliteit 0%.

 

Momenteel gebruik in een dubbele LNB (speciaal voor Astra 19.2 en 23.5). De LNB is gericht op 19.2 en de tweede staat er dus links naast. Ik gebruik een satfinder van Maxdigital, maar sla mij nu dood, ik weet niet of ik de 19.2 of de 23.5 te pakken heb.

Dus als er mij iemand een verwijzing kan geven om die schotel goed af te stellen, dan is dat van harte welkom. Er zijn veel handleidingen in omloop, maar ze zijn niet altijd even duidelijk. Of misschien moet ik mij een betere satfinder aanschaffen, maar dewelke?

 

Het is altijd leuk om respons te krijgen via het forum, dat is toch wel een grote hulp. laugh

 

Inverto Scena5, Dreambox DM500, CAM'S Aston Dual en Canal Digitaal Vlaanderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wavestrider

Alles werkt misschien bij jou inmiddels; als dat niet zo is: heb je wel met de kruiselingse ontvangst met 2LNBs op de schotel rekening gehouden? De LNB die het meest Oostelijk gemonteerd is, is bestemd voor 19E wat wel wat verwarrend is in het begin.Ik hou me tegenwoordig maar bij één LNB op de draaibare schotel zodat ik optimale ontvangst heb voor zwakkere transponders.

Overigens werkt mijn 5m sinds de aankoop (eind december) prima - ik heb mij nog niet gewaagd aan USB uploads en voer nieuwe kanalen handmatig in (let wel op speciale instellingenij het kanaalzoeken, zoals DVB-S2)

Leuk dat er bljkbaar zo veel belangstelling voor deze ontvanger is - je leert zo steeds weer wat bij.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog geen tijd gehad om de schotel opnieuw uit te richten, maar ik stel vast dat ik totaal geen Astra 3A ontvangst heb.

Dus mijn schotel of LNB staat compleet verkeerd... cry

 

Inverto Scena5, Dreambox DM500, CAM'S Aston Dual en Canal Digitaal Vlaanderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik een 60 cm schotel (merk onbekend) en een duo LBN met de 19.2 in de houder, afgesteld op 19.2 en de 23.5 links daarvan (bekeken vanaf voorkant van de schotel) en een beetje schuin volgens de handleiding van Kanaal Digitaal Vlaanderen.

Dat is trouwens iets dat ik niet begrijp. De Astra 23.5 ligt toch langs de andere kant...of heeft dat iets te maken met de reflectie van de schotel. Ik ben nog een newbie in die materie laugh

 

Hoe heb ik gevonden dat ik geen ontvangst heb op 23.5?

Gewoon de TV-lijst afgegaan op mijn Scena5 en even blijven stoppen, op de zender met 23.5 gegevens > geen preview beeld .

Inverto Scena5, Dreambox DM500, CAM'S Aston Dual en Canal Digitaal Vlaanderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: michelds
Hoe heb ik gevonden dat ik geen ontvangst heb op 23.5?
Gewoon de TV-lijst afgegaan op mijn Scena5 en even blijven stoppen, op de zender met 23.5 gegevens > geen preview beeld .

Zo weet je niet of je ontvangst hebt: dat kan aan vele zaken liggen. Ga naar geavanceerd kanalenzoeken, kies tijdelijk voor USALS, ga (met de gele toets) naar de motor-instellingen pagina en kies daar de betreffende transponder. Dan zie je of je daar wel of niet (goede) ontvangst op hebt. Is die waarde (let op de kwaliteit, de sterkte is nauwelijks van belang) slecht, dan ligt het aan je coax-connectoren-LNB-schotel uitrichting.
Bij het verlaten van het menu niet voor "opslaan" kiezen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Test gedaan op één HD:

Frequentie: 12032

Polarisatie: hor

Symbolrate: 27500

Type: DVB22

 

Signaalsterkte is 70%

Signaalkwaliteit > geen uitslag > slecht

 

Werk aan de winkel

 

 

 

Inverto Scena5, Dreambox DM500, CAM'S Aston Dual en Canal Digitaal Vlaanderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja inderdaad, het is een beetje gewaagd om nu acrobatische oefeningen te doen.

Ik ben ook zo een beetje aan het nadenken om een motor te plaatsen, maar daarvoor zal ik één en ander moeten raadplegen.

Als er iemand mij een goed startpunt kan geven, want daar ken ik helemaal niets van ...

 

Inverto Scena5, Dreambox DM500, CAM'S Aston Dual en Canal Digitaal Vlaanderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...