Ga naar inhoud


Nieuwe software versie voor de Rebox RE8000 en 9000


duitsland

Aanbevolen berichten

Er is een nieuwe software versie voor de Rebox RE8000/9000.

 

 

Software release notes V86 ;

 

1. Improved tuner driver!!!

2. Improved Diseqc 1.3 (USALS)

 

te downloaden op de bekende plaats.

 

 

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 223
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Jammer dat er niet bijstaat wat de verbeteringen zijn. Ik heb hem zojuist geinstalleerd. En zie en merk niet echt een verschil en de bug die ik heb is nog niet opgelost :-(.

Van Astra1 direct overschakelen met Diseqc naar een HD kanaal op de Astra3, krijg ik nog steeds de melding (geen signaal (tuner1)) en als ik dan direct door ga naar een ander hd kanaal komt er wel weer beeld.

Dit zou volgens onze vrienden van Rebox in deze versie zijn opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga hem ook eens proberen. Bedankt voor de melding.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jungske
Jammer dat er niet bijstaat wat de verbeteringen zijn.


Gevonden op de website van één van de vele 'look a likes'. In dit geval de Fortis FS-9200. Deze is ,bijna, gelijk aan de Rebox 8000.

Origineel bericht van: Website
.86 / 2010. 01. 18 / Build Version : 2499
-----------------------------------------------------------------------
1. When stand by, storage device on/off bug fix
2. turkish update
3. When pilot off, video crack problem fixed
4. Big Signal bar ui modifiy - sat name, lnb freq, diseq, tp info added / When inserting left right key tp change
5. Greek language added
7. dvix subtitle applied. - srt possible
8. audio track related bug fix
9. In vfd display, the long file name error fixed
10. In keyboard, umlaut & etc keys added.
11. API - Tuner Driver modify.


Helaas zegt dit niets over de verbeteringen van de tussenliggende softwareversies

Vu+ Solo2 en 2x M7 801 daarnaast Cubox-i met OpenElec

Link naar reactie
Delen op andere sites

kijk eens op site van de importeur, daar staan de aanpassingen. Heb het idee dat slaapstand hdd niet meer werkt en ook bestanden kopieren van en naar usb niet meer werkt of sta ik zelf in de slaapstand?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jan500
kijk eens op site van de importeur, daar staan de aanpassingen. Heb het idee dat slaapstand hdd niet meer werkt en ook bestanden kopieren van en naar usb niet meer werkt of sta ik zelf in de slaapstand?



De importeur heeft nog niets op de site staan van de nieuwe software of kijk ik op de verkeerde site, ik kijk op http://www.rebox.tv/p/homepage-rebox en dan ga ik naar de software. Maar goed ik wacht nog wel even af en zie dan wel of er veel van de problemen opgelost zijn met de nieuwe software. Vanmiddag zette ik mijn receiver aan en had geen geluid, alles nagekeken, kabels waren in orde en had wel geluid via spdif naar de versterker dus dacht dat het aan de TV zou liggen. Andere receiver aangezet en had op de TV wel geluid dus oorzaak, weer de rebox, deze uit en aangezet en het geluid werkte weer net zoals gisteren toen ik hem uitgezet had. Altijd weer een verrassing met deze receiver wat je te zien en horen krijgt.

Groet,

catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jan500
http://www.xxxxx.tv/p/software hier staat de fw nog. XXXXX = de naam van de box. Overigens stopt de hdd na een uur. kopieren kan nog wel had ik over het hoofd gezien.


Heb het nu met internet explorer gedaan (heb de update binnen) en kwam wel op de nieuwe software uit, lukte dus niet met firefox wat ik erg vreemd vond (oei, kom van netscape af toen bestond IE nog niet eens dus die gebruik ik zo min mogelijk).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de nieuwe software geladen en een half uurtje geprobeerd om de Rebox gek te krijgen.

Tot nu toe heb ik nog geen onvoorspelbare dingen gezien.

Servicefouten kan ik ook niet meer oproepen en vannacht laat ik maar eens wat HD programma's opnemen.

Ik ben benieuwd wat de uitkomst is.

Voorlopig ziet alles er stabiel uit en ik heb de indruk dat HD er ook een stuk strakker uitziet.

Ik zag tevens de mogelijkheid om EPG automatisch op te laten halen en dat lijkt me heel nuttig.

Als de Rebox zich uiteindelijk zo voorbeeldig gaat gedragen als mijn oude Topfield Masterpiece, mag hij blijven.

 

In ieder geval bedankt voor je tip!

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: catw
Origineel bericht van: jan500
http://www.xxxxx.tv/p/software hier staat de fw nog. XXXXX = de naam van de box. Overigens stopt de hdd na een uur. kopieren kan nog wel had ik over het hoofd gezien.


Heb het nu met internet explorer gedaan (heb de update binnen) en kwam wel op de nieuwe software uit, lukte dus niet met firefox wat ik erg vreemd vond (oei, kom van netscape af toen bestond IE nog niet eens dus die gebruik ik zo min mogelijk).


Hier werkt het prima met firefox.

dit SW is teleur stellend, had er veel meer van verwacht, voor al na zo'n lijst van SAT4all, hadden ze in ieder geval wat punten mee kunnen nemen.

maar ja.... Wat mag je verwachten van een goedgekeurde ontvanger van CD ? niets, dus van deze ook niets.

Voor de mensen die deze ontvanger een warm hart toedragen, zeg ik sorry dat ik zo negatief over de REBOX 8000/9000 ben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Langzamerhand wordt ik toch echt moe van deze ontvanger. Gisteravond 2 timeropnames gepland.ITV en More 4 op verschillende tijden. Vanmorgen liep de opname nog steeds. TV aangezet en op beeld een gestreepte weergave die stilstond. Ontvanger niet anders uit te zetten dan met de knop aan de achterkant. Toen weer aan . Bij timeropname gekeken en beide programma's stonden nog in de timer. Daarna de nieuwe software erop gezet en opname bbc gepland en keek daarna na nederland1. Toen de opname van bbc startte begon het beeld van Nederland 1 te stotteren en daarna stil te staan. Ontvanger alleen uit te zetten met de knop achteraan. software er volgens de instructie van de rebox site erop gezet. Iemand met dezelfde problemen of een oplossing?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog niet zolang de RE-9000HD, maar ik had alleen tuner problemen. Die lijken! opgelost.

Ik heb (nog) geen fabrieksinstellingen gedaan.

Na de update wel de ontvanger 'n minuut stroomloos gemaakt.

 

-- Samen komen we er wel. --
2 x Rebox RE-9000HD (L1.54) beide met FW versie 1.11.62
Clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zover mij nog bekend MOET je na elke software update altijd een fabriekreset uitvoeren, anders worden de nieuwe wijzigingen niet gebruikt.

 

 

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...