Ga naar inhoud


Nieuwe software versie voor de Rebox RE8000 en 9000


duitsland

Aanbevolen berichten

ze beloven veel bij rebox maar de problemen zijn nog niet over;

 

Goedemorgen,

 

 

 

Wij hebben de situatie nagebootst op onze TD en tot de conclusie gekomen dat het probleem ontstaat in de Fastscan optie.

 

Als wij een handmatige of automatische scan uitvoeren ontstaan de problemen hier niet.

 

Omdat u een nogal afwijkende antenne configuratie gebruikt is dit moeilijk om op de juiste manier samen met de fastscan optie werkend te krijgen omdat deze eigenlijk bedoelt is voor een twin optie.

 

We nemen het in ieder geval op met onze engineers.

 

Best regards,

 

Met vriendelijke groet,

 

 

 

Johan Hof

 

Dat de fastscan problemen geeft en de diseqc instellingen verandert of niet goed opslaat had ik hun al eerder gemeld en ook de gegevens door gestuurd naar hun zodat ze het konden reproduceren en dan krijg je het bovenstaande berichjte terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 223
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Als er zovelen zijn die geen of bijna geen problemen hebben met de opnames, ga ik idd twijfelen aan mijn box.

Ik ga de fabrieksreset nog maar eens een keer doen en alles van scratch af aan opnieuw configureren.

Kijken of het beter wordt.

Anders zit ik straks met een chagrijnige vrouw en dat moeten we niet hebben :D

Rebox RE-9000HD PVR HDD Samsung 320Gb RE v1.08.75 (per 14-01-2011) BL 1.23 Astra 1,2,3

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: stefan.wolfrum
is vaak het meest lastig op te lossen, een probleem dat niet altijd overal voorkomt maar bij sommigen somns wel en dan weer niet.

het scrollprobleem bv. wordt door Rebox zelf ook geconstateerd en komt dus echt voor, maar als niet iedereen er last van heeft is dat alleen maar prettig voor diegenen.
maar ze geven aan eraan te werken.


Er zijn idd een aantal intermittende problemen waar ik ook niet mn vingers achter krijg wanneer en onder welke omstandigheden deze optreden.
Dat maakt het nogal frustrerend en natuurlijk moeilijk reproduceerbaar door de heren techneuten die het moeten fixen.

Hoe meer zielen hoe groter de kans dat we ontdekken waar de problemen door veroorzaakt worden.
wink

Rebox RE-9000HD PVR HDD Samsung 320Gb RE v1.08.75 (per 14-01-2011) BL 1.23 Astra 1,2,3

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Weet je wat ik nu zo gek vind, we (hoofdzakelijk mijn vrouw) nemen nu bijna elke avond een of meerdere programma`s op, al dan niet via de EPG geprogrammeerd.
Vanaf 12 december 2009, de aankoopdatum, heb ik nog nooit een mislukte opname meegemaakt.
Ik vraag me dan ook af waar het aan ligt dat anderen zo veel problemen ondervinden.
Met mijn vorige ontvanger, een Topfield TF7700HDPVR, heb ik in 2 jaar tijd ook nooit problemen met de opnames ondervonden terwijl ik ook daar hoorde dat bij een aantal leden de opnames regelmatig mislukten.

Ik gebruik een Quad Duo LNB, heb o.a. een HD abonnement en heb alle zenders / transponders zowel in Tuner1 als Tuner2 ingevoerd.
Gebruik het apparaat wel alleen waarvoor het in de basis bedoeld is, dus TV kijken en verder geen 'toeters en bellen'.
Wel heb ik een 3-tal DivX films in het archief staan maar ook deze doen het uitstekend.
Dan kun je wel begrijpen dat ik met de RE-9000 bijzonder tevreden ben.


Dan moet het bij mij toch ook zo kunnen werken zou je zeggen. Zo'n bijzondere configuratie heb ik nou ook weer niet.
3x dual LNB
confused

Rebox RE-9000HD PVR HDD Samsung 320Gb RE v1.08.75 (per 14-01-2011) BL 1.23 Astra 1,2,3

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: David1980
Origineel bericht van: Jürgen
Ik vraag me dan ook af waar het aan ligt dat anderen zo veel problemen ondervinden.
Dan kun je wel begrijpen dat ik met de RE-9000 bijzonder tevreden ben.


Jürgen?

Ik heb helemaal geen problemen, enkel de bug schuifbalk is een erg vervelende bug.

Misschien snap je me niet helemaal, maar ik ben ook bijzonder tevreden, en heb nooit mislukte opname's of andere problemen.


Ik snap jou best wel maar mijn opmerking was niet specifiek op jouw gericht maar o.a. aan anderen zoals b.v. SatellietFreaky want hij ondervind wel problemen met het opnemen.
Ik heb alleen op jouw antwoordknop gedrukt welk nog niet wil zeggen dat ik direct op jouw bericht reageer.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ton2207
Vreemd hoor, jij en anderen hebben die bug en ik en anderen met dezelfde versie firmware hebben die 'bug' niet. Ik kan gewoon doorspoelen, skippen etc. Het lijkt me nou interessant om te bekijken waar de verschillen zitten.

Voorzet: ik neem op via de timermanager (soms via de EPG). *** De tuner is met twee coax aangesloten op een triplesat. *** De tuners staan op separate. *** Ik gebruik de Canaldigitaal HD fastscanlijst.


Ik zal er morgen een uurtje mee gaan spelen.
Ik heb het probleem ook, maar ik dacht vorig jaar niet: ik zal de oude 81 FW er eens opzetten.
*** heeft er volgens mij i.i.g. niks mee te maken...of er zou iets met de opgenomen streams aan de hand moeten zijn.
Ik heb gewoon 2 schotels op T1/T2 (Visiosat Big Bisat resp. Rotor), uiteraard "separate".
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: catw
ze beloven veel bij rebox maar de problemen zijn nog niet over;

Goedemorgen,



Wij hebben de situatie nagebootst op onze TD en tot de conclusie gekomen dat het probleem ontstaat in de Fastscan optie.

Als wij een handmatige of automatische scan uitvoeren ontstaan de problemen hier niet.

Omdat u een nogal afwijkende antenne configuratie gebruikt is dit moeilijk om op de juiste manier samen met de fastscan optie werkend te krijgen omdat deze eigenlijk bedoelt is voor een twin optie.

We nemen het in ieder geval op met onze engineers.

Best regards,

Met vriendelijke groet,



Johan Hof

Dat de fastscan problemen geeft en de diseqc instellingen verandert of niet goed opslaat had ik hun al eerder gemeld en ook de gegevens door gestuurd naar hun zodat ze het konden reproduceren en dan krijg je het bovenstaande berichjte terug.


Het lijkt me niet echt verstandig om constant de namen van de mensen bij Rebox bij de mail te plaatsen. Je vind het misschien wel interesant staan, maar de kans is groot dat daar bij een moderator over geklaagt gaat worden.
Als je wilt laten zien dat je een antwoord hebt gehad op je vele vragen bij Rebox, laat dan de naam gewoon weg !

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: duitsland
Het lijkt me niet echt verstandig om constant de namen van de mensen bij Rebox bij de mail te plaatsen. Je vind het misschien wel interesant staan, maar de kans is groot dat daar bij een moderator over geklaagt gaat worden.
Als je wilt laten zien dat je een antwoord hebt gehad op je vele vragen bij Rebox, laat dan de naam gewoon weg !

Leg me eens uit wat je hiermee nu precies bedoeld want ik snap er helemaal niets van.
Waarom zou het interessant zijn en waarom zou er bij een moderator geklaagd worden?
Als je namelijk een bron vermeld is er niets mis mee om de volledige inhoud dus ook de naam te vermelden.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: WGK
In Duitsland is er bij een soortgenoot van Rebox reeds een versie (94)


Klopt:

Changes :

- Plugin Menu bug fix
- Plugin Auto Detect add.
- PLugin menu OSD Skin enhanceds
- Plugin Start bug fix for old EMU, like ccam213-214 etc.
- Astra 192°E 12265 H bug fix
- Quick Ch.List Timeoff up to 30 sec.
- Teletext TXT oSD bug fix
- Teletext TXT sub pages bug fix
- Add Device speed function :
--> Menu - System Tools - Storage Manager : Green Button
--> Green Button : Device Speed Test
--> Blue Bar : Information Default parameter
--> Red Bar : Test result HDD/USB Storage Device medium
- Timer Symbol (green+red) in single EPG Mode with OK Button fix
- VFD Display Scroll AUS function add.
--> Menu - Configuration - Display Setting - Front Display Scroll : OFF
- Arabic language special font + characters fix
- Add digiturk mdu. LNB 1-4, Digitürk Eutelsat 7E , dish setting - LNB
- Incorrect character display in EPG fix
- Modified Slow EPG in special channel fix
- OSD language Turkish improved
- MHW EPG Speed up (Astra19,2E + Astra23,5E ca.1 min)
- Tuner + Signal bug fix
- Linux & Driver update :
--> Root file system, API, Kernel Version

Hopelijk geeft dit allemaal de gewenste verbeteringen, maar nog steeds kan ik geen percentage ingeven op de weergavebalk.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Alfons Verbiest
Origineel bericht van: WGK
Op de site van Rebox staat bij de 9000 een nieuwe? versie (V41)


Dat is voor als je een SECA2 kaart hebt i.p.v. een SECA3 kaart en problemen hebt met die (groene of zwarte) SECA2 kaart.



Dat klopt helemaal. Canaldigitaal geeft voor het STB pakket, (kan je ook niet meer krijgen) geen nieuwe kaart uit, voor mensen die dat nog hebben is het netjes dat die versie v41 er op is gezet. Het STB pakket blijft wel bestaan maar alleen voor de mensen die het nu hebben dus is over een paar jaar geheel weg.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...