Ga naar inhoud


Nieuwe software versie voor de Rebox RE8000 en 9000


duitsland

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Donkeyman
Ik heb de nieuwe software geladen en een half uurtje geprobeerd om de Rebox gek te krijgen.
Tot nu toe heb ik nog geen onvoorspelbare dingen gezien.
Servicefouten kan ik ook niet meer oproepen en vannacht laat ik maar eens wat HD programma's opnemen.
Ik ben benieuwd wat de uitkomst is.
Voorlopig ziet alles er stabiel uit en ik heb de indruk dat HD er ook een stuk strakker uitziet.
Ik zag tevens de mogelijkheid om EPG automatisch op te laten halen en dat lijkt me heel nuttig.
Als de Rebox zich uiteindelijk zo voorbeeldig gaat gedragen als mijn oude Topfield Masterpiece, mag hij blijven.

In ieder geval bedankt voor je tip!


Mijn enthousiasme is weer een beetje getemperd nadat de RE-9000 vastliep na een beetje stoeien met HD bestanden op de harddisk.
Ik vraag me af of het nog goed komt.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 223
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Caesarion
Origineel bericht van: MyZ
Nou wat een verandering, not..........

-Divx/Xvid lipsync problemen nog steeds niet opgelost. Na 40 minuten kun je er niet meer fatsoenlijk naar kijken. Ik moet films in 3 stukken knippen...

Divx/Xvid kijk je m.i. met een(multi)mediaplayer, of ben ik nu in de war? :D
Satelliet kijken gaat uitstekend en is lipsync.


Wel off topic maar helemaal mee eens. Als je een HD sat receiver koopt is het logisch dat je een HD scherm aangesloten hebt (of dit binnenkort gaat doen). Een mediaplayer van een tientje of 8 speelt alles af inclusief HD media en je oude divx bestanden. Het hoofddoel van de Rebox voor de meeste mensen onder ons is TV kijken....

Rebox RE-9000HD, Triax 88cm multifeed

4 x Dual LNB Smart Titanium, 2 x Triax DiSEqC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even uitgetest of mijn Linksys WUSB54GC met de nieuwe firmware nu wel zou werken, je raad het al, niet dus. Dat probleem lossen ze over een tijd wel op maar ja moeten ze niet aangeven dat het werkt. Gelukkig heb ik nu een vaste verbinding liggen (onder de vloer door) alleen de "snelheid" is beetje traag alsof ik achter een oude tornado 1200/2400 modem zit. Met de laatste software update zijn ze nog lang niet op het punt dat ze beloofden te geven in de folder die ze uitgegeven hebben om mij te doen besluiten dat ding aan te schaffen. Maar ja ik ben niet de enige die daarvan baalt denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dezelfde firmware is nog niet beschikbaar voor de 8000 versie.

DE 9000 firmware accepteert de Rebox 8000 niet, 'download niet mogelijk, controleer ID!'

 

Sorry, gevonden via even te googlelen. Vreemd dat ie niet op de Rebox site staat!

 

Rebox 8000, BlackArmor WS 110 extern 1 TB, eSata, Sony KDL 32W5500, Windows 7 Professional 64 bit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: LionKing_NL
Origineel bericht van: Caesarion
Origineel bericht van: MyZ
Nou wat een verandering, not..........

-Divx/Xvid lipsync problemen nog steeds niet opgelost. Na 40 minuten kun je er niet meer fatsoenlijk naar kijken. Ik moet films in 3 stukken knippen...

Divx/Xvid kijk je m.i. met een(multi)mediaplayer, of ben ik nu in de war? :D
Satelliet kijken gaat uitstekend en is lipsync.


Wel off topic maar helemaal mee eens. Als je een HD sat receiver koopt is het logisch dat je een HD scherm aangesloten hebt (of dit binnenkort gaat doen). Een mediaplayer van een tientje of 8 speelt alles af inclusief HD media en je oude divx bestanden. Het hoofddoel van de Rebox voor de meeste mensen onder ons is TV kijken....


Heb je een enquête gedaan, of een ander soort van onderzoek? Je doelt op de "meeste mensen". Misschien gebruiken sommigen hem wel alleen om mp3's af te spelen. Ga niet oordelen over wat anderen belangrijk vinden voor je het goed kunt beargumenteren met feiten en cijfers. Principeel is het dat:

-Als je iets aanbiedt het fatsoenlijk moet werken.
-Als je het niet lukt fatsoenlijk iets te implementeren, biedt het dan niet aan.

Als ik dit voor de tijd geweten had, had ik de Rebox nooit gekocht. Een eigenschap die voor mij zeer belangrijk is, is het afspelen van DivX bestanden.

Case closed, het wordt te subjectief.

VU+ Duo

Dreambox 500

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij is tv kijken en opnemen ook het hoofddoel. Maar als je niet kunt vertrouwen op de pvr functie en het apparaat soms 2 weken wel goed functioneert en dan onverklaarbare vastlopers en mislukte opnames dan gaat het vertrouwen in de ontvanger wel een deuk op lopen. Dan komt er een nieuwe software update en je hoopt dat de problemen voorbij zijn. Niet dus! Dan mag je wel balen vind ik. Je geeft genoeg geld aan het apparaat uit en niet iedereen kan zo maar weer een andere kopen. Ik vind het vreemd dat er veel mensen zijn die genoegen nemen met het feit dat de ontvanger niet doet wat de folder en de fabrikant belooft en er maar vanuit gaan dat het bij de volgende update hopelijk wel weer goed komt. Maar ik blijf ook hopen en ga er vanuit dat de importeur meeleest en met oplossingen komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vermoeden is dat deze SW. aanpassing voor CD is om deze te certificeren en een goedkeuring te geven aan REBOX RE 8000/9000.

 

Want van de problemen die wij hebben is echter niets van opgelost, ik heb namelijk nog steeds de zelfde problemen.

 

als ik van tevoren had geweten dat dit een goedgekeurde ontvanger zou worden van CD had ik het nooit gekocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hhh
...Maar ik blijf ook hopen en ga er vanuit dat de importeur meeleest en met oplossingen komt.

Je kunt er zeker van zijn dat Rebox op dit forum meeleest en zich de kritiek aantrekt.
Dit heb ik bij mijn vorige ontvanger, een Topfield TF7700HDPVR niet kunnen vaststellen maar daar lag de bal ook altijd bij Topfield in Korea en die deden de laatste 2 jaar weinig aan klantenbinding, althans wat de Nederlandse klanten betreft.
Uiteraard ben ik het helemaal mee eens dat datgene wat in de folder wordt beloofd ook uiteindelijk moet worden ondersteund.
Helaas moet dé HD ontvanger nog gemaakt worden die binnen één jaar na introductie datgene laat zien wat in de folder wordt beloofd.
Ik denk echter dat dit ook niet haalbaar is. Wil je een ontvanger op de markt brengen die 100% datgene brengt wat is beloofd dan koop je deze ontvanger niet voor de prijs die we daar nu voor moeten betalen.
We moeten ons wel realiseren dat een HD PVR een vrij nieuwe technologie en zeker niet te vergeten een geweldig ingewikkelde materie is.
Blijft het feit dat de verwachtingen hoger zijn gesteld dan dat men op dit moment kan waarmaken en nu maar hopen dat de geschetste problemen ook z.s.m. worden opgelost.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: amrabed
Mijn vermoeden is dat deze SW. aanpassing voor CD is om deze te certificeren en een goedkeuring te geven aan REBOX RE 8000/9000.

Want van de problemen die wij hebben is echter niets van opgelost, ik heb namelijk nog steeds de zelfde problemen.

als ik van tevoren had geweten dat dit een goedgekeurde ontvanger zou worden van CD had ik het nooit gekocht.



Dat is nou net wat ik bedoel, ik tik dit bericht in en doe mijn tv aan en wat zie ik Gecodeerde zender (Eurosport HD)


Hoe lang moeten wij wachten voordat dit wordt verholpen ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: hhh
...Maar ik blijf ook hopen en ga er vanuit dat de importeur meeleest en met oplossingen komt.

Je kunt er zeker van zijn dat Rebox op dit forum meeleest en zich de kritiek aantrekt.
Dit heb ik bij mijn vorige ontvanger, een Topfield TF7700HDPVR niet kunnen vaststellen maar daar lag de bal ook altijd bij Topfield in Korea en die deden de laatste 2 jaar weinig aan klantenbinding, althans wat de Nederlandse klanten betreft.
Uiteraard ben ik het helemaal mee eens dat datgene wat in de folder wordt beloofd ook uiteindelijk moet worden ondersteund.
Helaas moet dé HD ontvanger nog gemaakt worden die binnen één jaar na introductie datgene laat zien wat in de folder wordt beloofd.
Ik denk echter dat dit ook niet haalbaar is. Wil je een ontvanger op de markt brengen die 100% datgene brengt wat is beloofd dan koop je deze ontvanger niet voor de prijs die we daar nu voor moeten betalen.
We moeten ons wel realiseren dat een HD PVR een vrij nieuwe technologie en zeker niet te vergeten een geweldig ingewikkelde materie is.
Blijft het feit dat de verwachtingen hoger zijn gesteld dan dat men op dit moment kan waarmaken en nu maar hopen dat de geschetste problemen ook z.s.m. worden opgelost.





Nou als ze meekijken dan doen ze niets anders dan meekijken, want hoelang zetten we onze klachten op dit forum ?
Heb je wat aanpassingen gezien?
zijn we een beetje tegemoet gekomen in onze wensen ?

Houd je niet voor de gek.

REBOX moet deze mankementen verhelpen en daarmee uit.
ik word er nu een beetje pissig van. dit is gewoon een kat in de zak.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
[Helaas moet dé HD ontvanger nog gemaakt worden die binnen één jaar na introductie datgene laat zien wat in de folder wordt beloofd.


VU+ Duo of Dreambox 8000 misschien?? wink

Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S

Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar

Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP

Harmony 555

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand die mij kan helpen met de melding Opname Mislukt.

 

Ik krijg het niet voor elkaar om een opname te doen van een programma waarna ik kijk, ook niet opnemen via EPG.

En wat ook niet gaat is kopieren van een bestand naar de harddisk.

Als ik het opnameapparaat vervang naar USB1 aan de voorzijde, neemt hij wel op mijn usbstick op ?????? crazy

 

Wie o wie weet wat ik hier aan kan doen, wordt er gek van ?

Rebox RE-9000HD PVR HDD Samsung 320Gb RE v1.08.75 (per 14-01-2011) BL 1.23 Astra 1,2,3

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ook op een ander forum: Is de harde schijf wel goed geformatteerd?

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een raar idee eek:

 

Voor de mensen die nog steeds problemen hebben ná de update.

Voer de update nógmaals uit, maar dan zónder Fabrieksreset.

Alléén (als de update klaar is met zijn procedures) even de box 'n minuutje spanningsloos maken d.m.v. de schakelaar achter de box.

 

Ik heb op deze manier de update met succes uitgevoerd.

Mijn Tuner probleem lijkt voorbij en opnemen gaat m.i. ook goed.

-- Samen komen we er wel. --
2 x Rebox RE-9000HD (L1.54) beide met FW versie 1.11.62
Clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ton2207
Zoals ook op een ander forum: Is de harde schijf wel goed geformatteerd?


@Ton2207 : Bedankt voor je reactie op mijn post.
Zo als jij zegt zou idd goed kunnen.
Dat had ik gisteren idd ook nog bedacht als laatste redmiddel.
Het apparaat heb ik gisteren nieuw gekocht en ik stond erbij dat hij
binnenkwam van de importeur met een losse harddisk erbij.
Deze is er in de zaak ingezet en hebben ze het apparaat ingesteld.
Of ze geformateerd hebben is mij niet bekend.

Wel is het zo dat de harddisk in het menu staat met de status Mounted, de goede grootte wordt
aangegeven, bestandssysteem Fat32.

Ik heb gisteren om 23:30 uur het bestandssysteem naar journaled gezet en de opdracht formatteren gegeven.

Het is nu 08:45uu de andere morgen en hij staat nog steeds op 'Formateren . . . ' wink


Ik heb het idee dat het formateren op een of andere manier niet werkt en de boel gewoon hangt ofzo frown


Iemand die weet wat hier aan de hand is ??

Rebox RE-9000HD PVR HDD Samsung 320Gb RE v1.08.75 (per 14-01-2011) BL 1.23 Astra 1,2,3

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...