Ga naar inhoud


[DM800HD] Géén signal op hd-kanalen na laden zenderlijst


krui21

Aanbevolen berichten

Lees op sat4all niets over problemen met het laden van een nieuwe zenderlijst in de dreambox-800.

 

Als ik er hier namelijk een nieuwe lijst in zet krijg ik op de hd-kanalen van astra 19.2 geen signal en dit voornamelijk op de duitse fta kanalen.

 

Ik laad de zenderlijsten met dreamboxedit en met dreamset 2.27, maar met beide editors heb ik dit probleem.

 

Probleem kan ik alleen oplossen door een backup nfi terug te zetten, maar een nieuw lijstje laden is er dus hier niet bij.

 

Zou het graag oplossen maar graag met jullie hulp..haha !!

 

 

Iemand misschien enig idee wat er mis gaat ? instellingen van de editors staan overigens allebei op enigma2.

 

Iedere reactie is welkom...Thanks !

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb dat ook wel eens. Mijn oplossing is na de zenderlijst erin geblazen te hebben, de ontvanger even een transponder/satelliet scan te laten doen.

 

B17

Receivers:Dreambox 920;Dreambox One. Sat's: 4.8°E, 9°E, 13°E, 19.2°E, 23.5°E, 28.2°E en Cable Ziggo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet niet welke zenderlijst je er in hebt staan?Ze zijn lang niet allemaal actueel.

Je kunt eerst proberen de HD kanalen die het niet doen te verwijderen en dan de box de kanalen laten zoeken en opslaan.

Werken die dan wel kan je ze in je zenderlijst invoeren als een nieuwe er in zetten moeilijk gaat.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb dat ook al meegemaakt.

 

komt omdat er tijdens het afhalen van je satlijst van je box naar je pc iets "misloopt" en dan heb je het zitten.

 

had dit eergisteren ook :-)

gewoon oude lijst erop gezet, en het werkte.

dan terug een scan gedaan wat ik wilde vernieuwen.

en terug afgehaald, en dat werkte weer.

 

misschien een tip?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rudrood
Let op, de lijsten van Satje werken oke.
Stel in Dreamset bij de setup van jou box : enigma 2 ver. 3 DM7025 in (i.p.v. enigma 2 ver. 4).

En stuur hem dan nog eens door.

Succes!


Oké dat ga ik nu meteen proberen want ik heb volgens mij de instelling enigma 2 ver. 4...thanks en mocht het succes hebben dan laat ik dat zo ff weten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook dit was niet de oplossing...Het lijkt of er te weinig geheugen is of iets dergelijks.

 

Na het laden van de settings met deze instellingen en geheel opnieuw opstarten vind mijn dreambox totaal geen netwerk meer.

 

Ga dit weekend maar weer eens met een gehele schone box beginnen, om te kijken of ik er normaal de settings in kan krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...