Ga naar inhoud


[RE-9000HD] FW Rebox 9000 HD versie 97 is uit


stefan.wolfrum

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: CronoS

haha.. smile Dan heb ik echt een probleem; Ik gebruik een TVV en CD kaart, beide in de interne kaartlezer. Ik heb geen CAM, dus dat heb ik niet kunnen uitproberen wat dat als resultaat gaat geven..


@CronoS - om te weten of dat inderdaad het probleem is, zou je een keer willen uitproberen of met alléén de CD kaart in de kaartlezer het probleem weg is, of toch blijft?

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 277
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: ton2207
Origineel bericht van: CronoS

haha.. smile Dan heb ik echt een probleem; Ik gebruik een TVV en CD kaart, beide in de interne kaartlezer. Ik heb geen CAM, dus dat heb ik niet kunnen uitproberen wat dat als resultaat gaat geven..


@CronoS - om te weten of dat inderdaad het probleem is, zou je een keer willen uitproberen of met alléén de CD kaart in de kaartlezer het probleem weg is, of toch blijft?

Ik heb het net nog even een keer geprobeerd. Gezapt met beide kaarten; vervolgens op Boomerang de melding gekregen van "Gecodeerde zender". Decoder uitgezet en de TVV kaart eruit gehaald; opgestart en geen vastlopers gehad bij de zenders... Toen decoder weer uit gezet en de kaarten teruggestoken... Toen heb ik dus het probleem ook niet meteen meer terug gekregen, dus nu weet ik het nog niet zeker frown ... Ik denk dat ik het even voor een langere tijd moet testen.. Ik durf alleen wel al te zeggen dat het al wel beter gaat dan vroeger, want vroeger had ik het altijd op Veronica; nu niet meer smile

Voor mijn gevoel werkt deze firmware een stuk stabieler dan alle eerdere versies.. Vroeger als ik veel deed (menu openen/zappen etc), dan liep die gewoon vast, dit gebeurde met de regelmaat van de klok.... Tot nu toe nog geen vastloper gehad, dus hopen dat dit zo blijft smile

Ook ben ik er van overtuigd dat de releasenotes zoals vermeld op de Rebox site niet alle wijzigingen weergeeft sinds de .89 firmware... Volgens mijn gevoel zijn er tussen de .89 en .97 nog andere releases van de firmware uitgekomen voor de Octagon decoder waar de Rebox op gebaseerd is. Hier zullen ook andere features in toegevoegd zijn. Weet iemand misschien wat de volledige release notes zijn sinds de .V89 smile? (Denk ook bijvoorbeeld aan het activeren van de tweede lezer; dit heeft nooit op een releasenote van de Rebox site gestaan of het opslaan naar een netwerkdrive)

Thanks..

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Donkeyman
Gisteren heeft de Rebox weer een paar programma's opgenomen tijdens mijn afwezigheid.
Alles staat er prima op, maar na die opnames schakelt hij zichzelf niet naar standby.
Er verschijnt wel een schermpje waarin wordt gevraagd om bevestiging, maar die bevestiging kan ik niet geven als ik lig te slapen.
Is hier een oplossing voor?

Ja, volgens mij is dit de oplossing:
Ga naar menu - Systeeminstellingen - Opname optie.
Zet de eerste regel: "Alarm Confirm Message" op uit.
De tweede regel heb ík gewoon op aan laten staan, maar kan m.i. ook uit.

Suc6.

-- Samen komen we er wel. --
2 x Rebox RE-9000HD (L1.54) beide met FW versie 1.11.62
Clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Caesarion
Origineel bericht van: Donkeyman
Gisteren heeft de Rebox weer een paar programma's opgenomen tijdens mijn afwezigheid.
Alles staat er prima op, maar na die opnames schakelt hij zichzelf niet naar standby.
Er verschijnt wel een schermpje waarin wordt gevraagd om bevestiging, maar die bevestiging kan ik niet geven als ik lig te slapen.
Is hier een oplossing voor?

Ja, volgens mij is dit de oplossing:
Ga naar menu - Systeeminstellingen - Opname optie.
Zet de eerste regel: "Alarm Confirm Message" op uit.
De tweede regel heb ík gewoon op aan laten staan, maar kan m.i. ook uit.

Suc6.


Ik heb met menu ook zo ingesteld, maar toch schakelt de Rebox zichzelf niet uit.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Donkeyman
Origineel bericht van: Caesarion
Origineel bericht van: Donkeyman
Gisteren heeft de Rebox weer een paar programma's opgenomen tijdens mijn afwezigheid.
Alles staat er prima op, maar na die opnames schakelt hij zichzelf niet naar standby.
Er verschijnt wel een schermpje waarin wordt gevraagd om bevestiging, maar die bevestiging kan ik niet geven als ik lig te slapen.
Is hier een oplossing voor?

Ja, volgens mij is dit de oplossing:
Ga naar menu - Systeeminstellingen - Opname optie.
Zet de eerste regel: "Alarm Confirm Message" op uit.
De tweede regel heb ík gewoon op aan laten staan, maar kan m.i. ook uit.

Suc6.


Ik heb met menu ook zo ingesteld, maar toch schakelt de Rebox zichzelf niet uit.

Je kan hem gewoon "uitzetten" met de powerknop tijdens de opname. De getoonde vraag met nee beantwoorden.

-- Samen komen we er wel. --
2 x Rebox RE-9000HD (L1.54) beide met FW versie 1.11.62
Clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Donkeyman
Gisteren heeft de Rebox weer een paar programma's opgenomen tijdens mijn afwezigheid.
Alles staat er prima op, maar na die opnames schakelt hij zichzelf niet naar standby.
Er verschijnt wel een schermpje waarin wordt gevraagd om bevestiging, maar die bevestiging kan ik niet geven als ik lig te slapen.
Is hier een oplossing voor?

Leg eens uit wat je nu precies op welk moment hebt gedaan.
Liep er al een opname toen je weg of naar bed ging en zo niet, heb je dan de ontvanger gewoon uitgezet?

Ik neem vaker meer dan één opname op terwijl ik er niet ben of al van een verdiende nachtrust geniet.
De ontvanger schakelt dan gewoon naar de laatste opname uit.
Als al een opname loopt voordat ik naar bed ga dan druk ik op de Nee-knop van de ontvanger en dan verschijnt een Pop-Up met de mededeling dat er een opname loopt. Als ik dan op OK druk gaat de ontvanger in een soort Stand-by en de opname loopt door.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanavond twee keer onbegrijpelijke vastlopers gehad, kon alleen verder door de stroom eerst van de rebox af te halen.

De laatste keer gebeurde dit terwijl we op sbs6 naar het nieuws zaten te kijken (dus niet eens zappen of zo) dat is super balen. En vanmiddag met de F1 viel alles weg en was er ook helemaal niets meer mee te biginnen dan de stroom er af te halen en opnieuw op te starten.

 

Van mij mag er met spoed nieuwe software komen we hebben nu nog steeds een fortis volgens de gegevens dus ik heb nog steeds een miskoop met deze rebox (rotbox).

Iets wat goed is en ook zo word aangeprezen moet ook GOED werken en niet zo belabberd als dit rot ding dus SNEL nieuwe software gewenst voor iedereen.

 

Wie er niet van baalt mag zijn vinger op steken, maar den geen personen die bij rebox werken en hier ook op het forum aanwezig zijn.

 

catw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga nog vier programma’s kijken, en daarna ga ik formatteren.

Dan weet ik zeker dat ik alles gedaan hebt, en dan maar afwachten.

 

Heb jij dat al gedaan catw, formatteren?

 

En ik vind de rebox niet zo slecht, dus ik steek me vinger maar op!

 

 

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: catw
Van mij mag er met spoed nieuwe software komen we hebben nu nog steeds een fortis catw.


Wat je doen kan, is de oude software terug zetten, dat is heel gebruikelijk in pvr land.
En afwachten of de volgende software versie wel goed is!

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had vanavond ook een vastloper.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: Donkeyman
Gisteren heeft de Rebox weer een paar programma's opgenomen tijdens mijn afwezigheid.
Alles staat er prima op, maar na die opnames schakelt hij zichzelf niet naar standby.
Er verschijnt wel een schermpje waarin wordt gevraagd om bevestiging, maar die bevestiging kan ik niet geven als ik lig te slapen.
Is hier een oplossing voor?

Leg eens uit wat je nu precies op welk moment hebt gedaan.
Liep er al een opname toen je weg of naar bed ging en zo niet, heb je dan de ontvanger gewoon uitgezet?

Ik neem vaker meer dan één opname op terwijl ik er niet ben of al van een verdiende nachtrust geniet.
De ontvanger schakelt dan gewoon naar de laatste opname uit.
Als al een opname loopt voordat ik naar bed ga dan druk ik op de Nee-knop van de ontvanger en dan verschijnt een Pop-Up met de mededeling dat er een opname loopt. Als ik dan op OK druk gaat de ontvanger in een soort Stand-by en de opname loopt door.

Er loopt dus een getimede opname als ik naar bed ga, en dan zie ik 's ochtends dat de Rebox nog aanstaat.
Mijn oude Topfield schakelde zichzelf altijd uit.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast victoire

Niet klagen maar dragen, wacht geduldig op een nieuwe verrassing: De nieuwe update voor de Rebox 9000.

Zonder de klant in te lichten staat "het lates snoepje van de week" er dan zomaar opeens: "Upgraded for week signal" en "updated to lates version"

(als je scripts ook zoveel taalfouten bevatten dan weet je het wel...)

Niet zeuren, geld maakt immers niet gelukkig, bovendien schamen diverse slachtoffers zich stiekem - ssssst! - over hun miskoop en denken "hoe kom ik er nog vanaf voor een goede prijs met al die kritiek?"

Welterusten, droom maar fijn over een echte satellietontvanger!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: David1980
Ik ga nog vier programma’s kijken, en daarna ga ik formatteren.
Dan weet ik zeker dat ik alles gedaan hebt, en dan maar afwachten.

Heb jij dat al gedaan catw, formatteren?

En ik vind de rebox niet zo slecht, dus ik steek me vinger maar op!



Alles gedaan zoals aangegeven dus ook het formatteren hoorde daar bij. Gistermiddag had ik overal gecodeerde zender, het kaartje er uit halen en weer terug plaatsen hielp niet en doordat ik vel zenders afliep was dat ding vastgelopen. Stroom er af en weer er op en het kaartje werkte weer. Ga de F1 vandaag wel bekijken via de clarke tech.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...