Ga naar inhoud


[RE-9000HD] How To: Rebox laden met andere reseller Firmware


sathopper

Aanbevolen berichten

Bij deze een beschrijving hoe ik mijn Rebox zonder problemen geschikt heb gemaakt voor andere Reseller Firmware.

Deze beschrijving is niet geschikt om ENIGMA2 te laden omdat ik vind dat ik deze procedure (nog) niet goed kan uitleggen.

De firmware en tools kunnen makkelijk via Google worden gevonden. Begrijp je deze beschrijving niet, begin er dan ook niet aan en haal er iemand bij die het wel snapt! wink

 

 

1 - Download de AAF Recovery Tool V3.1a (afgekort ART),

2 - Installeer ART,

3 - Zorg dat de Rebox is verbonden in het netwerk en schrijf voor de zekerheid zijn IP adres op,

4 - Verbind de RS232 nul modem kabel,

5 - Schakel de Firewall van windows uit en deactiveer virusscanners (HEEL BELANGRIJK!!!),

(vergeet na de acties dit alles niet weer in te schakelen)

6 - Start ART op en zorg dat de Settings Tab geselecteerd is,

7 - Zet de Rebox uit met de hoofdschakelaar (achter op de box),

8 - Klik op "connect",

9 - Schakel nu de Rebox aan met de hoofdschakelaar (je hoeft je niet te haasten ART wacht geduldig),

10 - Als alles goed gaat worden de licht grijze items zwart (selecteerbaar),

11 - Lukt het niet in één keer sluit ART af (kan foutmeldingen geven gebruik evt. taakbeheer) en herhaal stap 7,8 en 9,

12 - Indien verbonden controleer of het juiste IP adres van de Rebox (AT7000) is ingevuld zo niet zoals bij mij het geval

was, vul dan het IP adres,Gateway (van de Rebox), Server IP (Ip adres van je PC) en het subnetmask (255.255.255.0) in,

13 - Selecteer dan het Tab blad Maxi U-Boot Install, en klik op de button: Install Maxi U-boot rev1.0,

14 - Klik na deze actie op reboot of zet de box uit/aan. De originele bootloader is nu vervangen zodat de box andere firmware accepteert,

 

Als het goed is werkt de Rebox nog steeds als origineel. Maak een Back-up op USB van je setting/zenderlijst deze kan je straks weer inladen.

 

15 - Voer stap 6 t/m 12 weer opnieuw uit.

16 - Selecteer dan Tab Reseller-id

17 - Kies bij "Select reseller" Octagon 1018 of een ander merk waar je firmware van wilt installeren, klik daarna op "Set reseller-id",

18 - Reboot de Rebox,

19 - Download bijv. de laatste Octagon firmware OCTAGON_SF1018_HD_ALLIANCE_V10816__30_04_10 (plakken in google) en zet deze uitgepakt op USB,

20 - Stop de USB stick in de Rebox en laad deze firmware. Dit is alles.

 

Opmerkingen:

- Ik ken het probleem niet maar als ART niet wil connecten verwijder dan alle andere aansluitingen van de Rebox (HDMI,SCART en antenne) en probeer het dan eens opnieuw.

- De Octagon ATEVIO V10816__30_04_10 heeft ziet er hetzelfde uit als die van de rebox.

- Terug naar Rebox firmware verander de reseller ID weer in Rebox (U-boot hoeft natuurlijk niet weer opnieuw er in gezet te worden!)

 

Succes

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 124
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Mijn dank is groot voor deze stap-voor-stap uitleg.

 

Echter nog wat kleine vraagjes:

 

- de 1018 en 1008 zijn respectievelijk gelijk aan de 9000 en 8000 van REBOX (interne HDD verschil). Nu heb jij de 9000 en ik de 8000. Maakt het dan nog uit welke firmware ik dan gebruik mbt deze twee type-verschillen ?

(Ik denk aan bijvoorbeeld (toekomstige) interne-hdd-support functies (zoals NTFS, diskgrootte etc.)

 

- Bij het inbrengen van bijv. de OCTAGON firmware, wordt deze dan 'naast' de REBOX firmware geplaatst en kun je daarom dmv reseller-ID terug naar de ReBOX firmware, of moet men deze dan ook weer inladen?

 

Bij voorbaat dank.

 

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites

- de 1018 en 1008 zijn respectievelijk gelijk aan de 9000 en 8000 van REBOX (interne HDD verschil). Nu heb jij de 9000 en ik de 8000. Maakt het dan nog uit welke firmware ik dan gebruik mbt deze twee type-verschillen ?

 

Ik denk dat het wel uitmaakt maar ik heb hier geen ervaring mee.

 

- Bij het inbrengen van bijv. de OCTAGON firmware, wordt deze dan 'naast' de REBOX firmware geplaatst en kun je daarom dmv reseller-ID terug naar de ReBOX firmware, of moet men deze dan ook weer inladen?

 

Je kunt met de beschreven methode maar één firmware inladen en gebruiken. Er is een mogelijkheid om dual boot via USB te werken maar zoals ik al opmerkte dat is een stukje lastiger uitleggen voor mij.

 

Maar waarom zal je (snel) willen wisselen de Octagon versie heeft dezelfde + meer functionaliteiten als de Rebox firmware.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De rebox 4000 is gelijk aan de octagon 1008.

De rebox 8000 en 9000 zijn gelijk aan de octagon 1018.

 

- de 1018 en 1008 zijn respectievelijk gelijk aan de 9000 en 8000 van REBOX (interne HDD verschil). Nu heb jij de 9000 en ik de 8000. Maakt het dan nog uit welke firmware ik dan gebruik mbt deze twee type-verschillen ?

 

Nee, dat maakt niks uit...

 

- Bij het inbrengen van bijv. de OCTAGON firmware, wordt deze dan 'naast' de REBOX firmware geplaatst en kun je daarom dmv reseller-ID terug naar de ReBOX firmware, of moet men deze dan ook weer inladen?

 

Die moet je dus weer inladen/flashen.

Dual boot kan, maar dan moet je met de AF recovery tool de boot args laden. Dan kan je tijdens het opstarten van de ontvanger met de pijltjes omhoog/beneden van de afstandsbediening kiezen waar je van laadt, dan druk je op OK.

Ik raad aan om de boot args te flashen, kan geen kwaad.

Als je niks doet met de afstandsbediening laadt deze gewoon de interne flash.

 

Enigma via stick laden is niet zo moeilijk, ik zal proberen een beschrijving in het Nederlands te maken.

Ik denk alleen aan mezelf want,

als iedereen aan zich zelf denkt

wordt er aan iedereen gedacht!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opmerking betreffende de Rebox 8000 voor de reseller id:

de reseller id staat niet in AF recovery tool dus klik dan manual change aan en geef dit in 00010120

Ik denk alleen aan mezelf want,

als iedereen aan zich zelf denkt

wordt er aan iedereen gedacht!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn dank is weer groot voor de duidelijke uitleg.

 

Deze thread staat nu permanent bookmarked onder me ReBOX-urls smile

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels is AAF Recovery Tool V3.7 uit. Alle handelingen blijven hetzelfde. wink

 

Inmiddels diverse Plugins getest:

 

FritzMon: Werkt! bij gebruik van een FritzBox nummerweergave op je TV deze vind ik echt geweldig.

 

WebInterface: Werkt! Activeer een webinterface met veel info over je Box. Met deze plugin ook diverse display functies erbij zoals HDD-Temp.

 

OctaCam MCAS Emulator: Werkt! gooit diverse zenders o.a. Film 1,2 en Sport 1 open. C-Dig. zal hier niet blij mee zijn. Werkt nu gewoon naast de interne kaartlezer dus geen omgeschakel meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: stefan.wolfrum
zo word-tie leuk,
maar wat is dat fritzbox gedoe toch?


Simpel heb je een Fritz@Box modem met viop bijv. een 7170 dan laat de FritzMon plugin het nummer zien van diegene die je belt.
Je kunt ook namen aan een nummer koppelen. Hoef je nu geen ruzie meer te maken wie de telefoon op moet nemen (schat het is voor jou :D)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Satwok

Da's toch wel heel bijzonder voor een apparaat wat je oorspronkeljk gekocht hebt om TV te kijken en programma's mee op te nemen... Kunnen we hem ook nog zodanig configureren dat 'ie de CV thermostaat regelt en de espressomachine aanzet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan 'm ook als camping-fornuis gebruiken.

Heeft wel wat opwarmtijd nodig, maar daarna kun je een eitje bakken en water koken voor thee.

 

Schatje op moederdag ook weer gelukkig terwijl jij de hele nacht hebt liggen knutselen en rondzappen.

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: stefan.wolfrum
aangezien de primaire functies zo her en der tekort schieten, zie dit forum, moet je toch andere toepassingen voor de hardware zien te verzinnen... :D


Absoluut mee eens dat de primaire functies op bepaalde fronten tekort schieten. Maar je ziet dat gemotiveerde hobbyisten deze tekorten verbeteren (verzinnen) of aanvullen doormiddel van deze plugins!

Momenteel test ik een reclame skip en doorspoel plugin die beter werkt dan de firmware van de box zelf.
Net in een update mail lees ik dat er een Plugin is om de Timeshift buffer om te zetten in een gewone opname. Dit is iets wat ik absoluut miste (met mijn oude Toppie kon dit standaard).

Dus blijf positief hier of open een klaag topic mannen! wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

't is een keuze van rebox om aan de leiband van cd te willen lopen, daarmee win je natuurlijk een bepaalde, wat behoudende klandizie, die je m.i. ook een perfect werkende box moet aanbieden, zonder bugs en rare toestanden want dan brengen ze 'm terug naar de dealer.

 

een andere keuze is om te profiteren van de beta-ontwikkelaars op oa dit forum, mijn ervaring is dat de box met de atevio en octagon software met je juiste plugins al een stuk 'beter' werkte.

 

ik zet beter even tussen '' omdat dat vanuit mijn behoeften geredeneerd is, cd zal het daar niet mee eens zijn.

 

met die plugins van jou zou weleens de grootste ergernis uit de wereld kunnen zijn geholpen!

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...