Ga naar inhoud


[RE-9000HD] How To: Rebox laden met andere reseller Firmware


sathopper

Aanbevolen berichten

de autoupdate plugin instaleren zou nog lukken middels USB; voor het updaten van de file heeft de box echt wel een netwerkkabel of Wifi-USB dongle nodig.

 

Veel succes nog smile

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 124
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Moderator
Origineel bericht van: rleefmans

Alles werkt dus naar behoren (FTA en CD STPB pakket), maar ik moet nu een manier vinden om de laatste key.tmp in te laden om alle zenders te kunnen zien. .....

Mocht er een manier zijn om dit met een USB stick te doen hoor ik het graag.
Nogmaals dank aan allen die met suggesties kwamen!


Het kijken naar betaal TV zenders zonder geldig abonnement is strafbaar, en het is niet toegestaan op SAT4ALL om hierover van gedachte te wisselen hoe men zonder geldig abbo toch kan kijken!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Origineel bericht van: Audioniek
Het ligt aan Mcas. Het betreft steeds de eerste zender van een satelliet of favorietenlijst. Kom je daar langs, dan is alleen die zender gecodeerd. Stoppen en opnieuw starten van alleen Mcas verhelpt dit bij mij ook, maar het probleem bleef terugkomen.
Een workaround is misschien op de eerste positie een FTA-zender te programmeren.


Ik heb vandaag n.a.v. het gemelde probleem met bootloader 1.19 ook maar eens de Octagon FW met OCTAcam MCAS van 4 juli 2011 op mijn RE-8000 gezet.
Het hierboven vermelde probleem is ook met de laatste beschikbare versie van MCAS niet verholpen.
Ik heb nu inderdaad op de 1e positie een FTA zender geplaatst en dan heb je dat probleem niet.
Maar dat is symptoombestrijding en geen probleemoplossing.

Verder vind ik het wel irritant dat na het booten van de ontvanger het initialiseren van de smartkaart pas heel laat begint waardoor je, nadat de ontvanger klaar is met opstarten, nog circa 20 - 30 seconden moet wachten voordat de gecodeerde kanalen ongecodeerd worden weergegeven.
Met een passende CAM zoals b.v. ASTON 1.07 v2.18 heb je dat probleem uiteraard niet.

Op dit moment zie ik nog geen significante aanleiding om de Octagon FW permanent op mijn Rebox te gebruiken.

Het installeren van de Octagon FW met MCAS en het terugzetten van de Rebox FW stelt inderdaad niets meer voor.
Dit uiteraard ook dank zij de goede beschrijvingen van een aantal forumgebruikers.

...en ik had vandaag met dit prutweer toch niets anders te doen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: Audioniek
Het ligt aan Mcas. Het betreft steeds de eerste zender van een satelliet of favorietenlijst. Kom je daar langs, dan is alleen die zender gecodeerd. Stoppen en opnieuw starten van alleen Mcas verhelpt dit bij mij ook, maar het probleem bleef terugkomen.
Een workaround is misschien op de eerste positie een FTA-zender te programmeren.


Ik heb vandaag n.a.v. het gemelde probleem met bootloader 1.19 ook maar eens de Octagon FW met OCTAcam MCAS van 4 juli 2011 op mijn RE-8000 gezet.
Het hierboven vermelde probleem is ook met de laatste beschikbare versie van MCAS niet verholpen.
Ik heb nu inderdaad op de 1e positie een FTA zender geplaatst en dan heb je dat probleem niet.
Maar dat is symptoombestrijding en geen probleemoplossing.

Verder vind ik het wel irritant dat na het booten van de ontvanger het initialiseren van de smartkaart pas heel laat begint waardoor je, nadat de ontvanger klaar is met opstarten, nog circa 20 - 30 seconden moet wachten voordat de gecodeerde kanalen ongecodeerd worden weergegeven.
Met een passende CAM zoals b.v. ASTON 1.07 v2.18 heb je dat probleem uiteraard niet.

Op dit moment zie ik nog geen significante aanleiding om de Octagon FW permanent op mijn Rebox te gebruiken.

Het installeren van de Octagon FW met MCAS en het terugzetten van de Rebox FW stelt inderdaad niets meer voor.
Dit uiteraard ook dank zij de goede beschrijvingen van een aantal forumgebruikers.

...en ik had vandaag met dit prutweer toch niets anders te doen.

Mijn ervaring leert dat je de plugin's moet installeren en vervolgens er eigenlijk af moet blijven smile Wil je spelen, dan als je klaar bent met het del_var.ird bestand de plugin's weghalen en opnieuw instellen. Plugin's lijken toch op een gegeven moment onstabiel te worden, zeker de MCAS. Ik heb op positie 1 dus geen FTA zender staan en geen probleem met deze zender, maar heb er ook problemen mee gehad.

Tussen de firmwares zit weinig verschil. De MCAS heeft tijd nodig om op te starten, dat was ook meteen mijn eerste opmerking toen ik hem erop zette smile Het is ook weer een softcam variant, alleen zit deze niet in de firmware..dus ik denk dat dit niet zo opgelost kan worden. (of geen deep-sleep gebruiken, maarja..)
Maargoed, bij mij heeft het probleem opgelost mijn dubbele kaart en krijg ook de updates binnen op mijn bovenste kaartslot. Ik kan mijn Aston dus nog mooi in de kast houden. Ook kan ik mijn abonnement delen met mijn andere decoders in huis en dat werkt ook zonder problemen eigenlijk.. Verder gebruik ik hem nu al een tijdje en is het verder wel goed stabiel...

Je kan nog even kijken of je nog wat leuke plugin's ziet, want expirimenteren voor de hobby is altijd leuk he smile

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...