Ga naar inhoud


[Rebox RE-8000HD/ RE-9000HD] Nieuwe Software v1.08.22


amrabed

Aanbevolen berichten

Ik draai dan met de Octagon versie 22 maar sinds deze versie erop staat meerdere vastlopers gehad.Timeshift staat zelfs weer uit maar dat help niet. Beeld gaat vast staan of blokken daarna loopt hij vast. Met versie 8.16 geen enkele vastloper dus ik zet deze versie eerst weer terug. frown

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 153
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: mcalistair
Ik ga hem maar terugbrengen denk ik... iemand een tip? ik wil er best iets meer voor betalen als die het maar doet... Is een
HS9000 CI CD PVR wat?

Ik heb mijn homecast juist omgeruild voor een een re9000.
Ik heb geen klachten, en kan probleemlos opnemen en kijken, zappen doe ik bijna nooit.

Ik weet wel, als je teveel knoppen in drukt, of te vlug en te vaak de knoppen in drukt de box inderdaad op tilt gaat!
Maar nogmaals, aangezien ik alles op neem, en later ga kijken, heb ik geen last dat me box op tilt ga tijdens het kijken!

En wat Ton ook al vertelde, de software terug zetten, waar de box wel goed op draaide!

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb telefonisch contact opgenomen met rebox. Ze zijn blijkbaar niet blij met bellers. Ik werd verzocht een email te sturen. Ik heb een uitgebreide mail gestuurd en nu maar afwachten naar het antwoord op de schokken/haperen van de HD zenders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mcalistair
Nou de 1.08.22 (released 22-05-2010) firmware zit er dan eindelijk in maar ik heb nu weer last dat ie gaat "hangen" dat had ik met de 1.08.01 (released 26-03-2010) niet... wat een drama zeg, ik kan nog niet zeggen of mijn eerdere punten zijn opgelost daarvoor zit ie er nog te kort in maar to nu toe is er een issue bij dus daar wordt ik goed van.

Het vastlopen gebeurt na een tijdje een zender kijken over zappen naar een andere zender. dan freezed alles en de remote reageerd niet meer alleen de hard on/off werkt dan nog.

Ik ga hem maar terugbrengen denk ik... iemand een tip? ik wil er best iets meer voor betalen als die het maar doet... Is een
HS9000 CI CD PVR wat?

klopt had dit ook vandaag mad kon helemaal niets meer lekker is dat madmad

dreambox 7025 .Rebox 9000-HD

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gilera1009
Origineel bericht van: mcalistair
Nou de 1.08.22 (released 22-05-2010) firmware zit er dan eindelijk in maar ik heb nu weer last dat ie gaat "hangen" dat had ik met de 1.08.01 (released 26-03-2010) niet... wat een drama zeg, ik kan nog niet zeggen of mijn eerdere punten zijn opgelost daarvoor zit ie er nog te kort in maar to nu toe is er een issue bij dus daar wordt ik goed van.

Het vastlopen gebeurt na een tijdje een zender kijken over zappen naar een andere zender. dan freezed alles en de remote reageerd niet meer alleen de hard on/off werkt dan nog.

Ik ga hem maar terugbrengen denk ik... iemand een tip? ik wil er best iets meer voor betalen als die het maar doet... Is een
HS9000 CI CD PVR wat?

klopt had dit ook vandaag mad kon helemaal niets meer lekker is dat madmad


Ik heb hetzelfde probleem, redelijk wat vastlopers gehad ondertussen... Deze firmware is niet superstabiel..

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

iedereen bedankt voor de snelle reacties...

Ik ga z.s.m. maar weer de oudere firmware er opzetten.

 

Wat betreft de Homecast heb ik al een reactie gehad, dat lijkt dus geen optie te zijn. Is er een Twin HD PVR op de markt die wel goed/stabiel werkt, mag best duurder zijn dan de Rebox als die maar goed werkt dan wil ik daar best wat centen voor neerleggen... alvast bedankt voor tips!

 

Cheers, mcalistair

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mcalistair
iedereen bedankt voor de snelle reacties...
Ik ga z.s.m. maar weer de oudere firmware er opzetten.

Wat betreft de Homecast heb ik al een reactie gehad, dat lijkt dus geen optie te zijn. Is er een Twin HD PVR op de markt die wel goed/stabiel werkt, mag best duurder zijn dan de Rebox als die maar goed werkt dan wil ik daar best wat centen voor neerleggen... alvast bedankt voor tips!

Cheers, mcalistair


Misschien de Dreambox 8000

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp zo langzamerhand niets meer van het firmware beleid. Heb grote twijfels of de nieuwe firmware wel echt goed getest wordt of alleen overgenomen wordt van andere partijen. Bugs van doorspoelen en dergelijke worden niet opgelost en nieuwe problemen geïntroduceerd. Ik heb de nieuwe firmware erin gezet en bij beperkt zappen meteen een servicefout en de box zat vast en alleen met de knop achterop uit te zetten. (Had zelfs de hdd geformatteerd en verder precies volgens de instructies gehandeld). Dit was met de vorige versie 1.08.01 al een tijdje niet meer voorgekomen. Heb de box nu sinds september en het wordt er niet echt veel beter op. Ben het langzamerhand goed zat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat de meeste mensen, de nieuwe firmware niet eens in de Rebox plaatsen.

En iedereen afwacht wat de reacties van anderen zijn.

Aangezien er weinig reactie's zijn, zit iedereen op iedereen te wachten))

 

En als ik eerlijk ben, de nieuwe firmware zag er eerste goed uit.

Maar helaas na even testen, had ik binnen het uur, twee keer een vastloper, en kon verschillende keren niet meer uit het menu terug komen. De box bleef als het ware hangen in het menu. En binnen het uur had ik vier keer, opname mislukt!

 

Dus maar terug gezet, naar de vorige wel goed werkende versie.

Helaas weet ik uit ervaring [inverto7000], dat dan de firmware eerst weer moet leren, om goed te gaan samen werken met de PVR.

 

Nu had ik weer na het terug zetten, onverklaarbare zaken, die ze eigen hopelijk vanzelf oplossen.

 

(Voor de rest is de box prima)

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast m.boretti

Nieuw doorluskabeltje eraan gezet, maar Tuner 1: geen signaal blijft.

Ik zal nu de Diseq eens vervangen, daarna eventueel de kabel.

Een tweede kabel erbij voor Tuner 2 is de laatste optie, hoewel ik me af blijf vragen of en tweede kabel het probleem in Tuner 1 oplost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: m.boretti
Nieuw doorluskabeltje eraan gezet, maar Tuner 1: geen signaal blijft.
Ik zal nu de Diseq eens vervangen, daarna eventueel de kabel.
Een tweede kabel erbij voor Tuner 2 is de laatste optie, hoewel ik me af blijf vragen of en tweede kabel het probleem in Tuner 1 oplost.

En als je de Rebox gewoon even op Ned1 zet.
En dan Ned1 en Ned3 gaat opnemen.
Geen Ned2 want die zit op een andere transponder!
wat krijg je dan?

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is eigenlijk wel een beetje treurig dat deze box grote mankementen blijft vertonen.

Iedere nieuwe update laad ik met groot enthousiasme, maar de teleurstelling daarna is altijd even groot.

Dat geldt ook voor deze update: bij gebruik van automatische timeshift gaat het beeld steeds meer hakkelen naarmate de timeshift langer wordt.

Wanneer slaagt Rebox er eens in om fatsoenlijke software te ontwikkelen?

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb begrepen dat de hdd moet worden geformateerd ivm nieuwe drivers.

Maar ik kan me voorstellen dat de meeste van ons dit niet graag doen.

Probeer anders eens terug te gaan naar versie 97, hier zijn echt goede resultaten mee behaald.

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zondag heb ik v1.08.22 geladen op mijn 8000. Ook ik loop nog niet warm voor deze firmware. Hakkelen na pauzeren en haperende HD zenders ervaar ik hier ook. Aan dit lijstje wil ik het volgende toevoegen: Zojuist heb ik opname gemaakt via de EPG. Is prima gegaan zoals het hoort. Echter,de data van de bestanden (.TS .RAP en .IDX) staan op 1-1-2009! (de klok staat goed!) Hierdoor zijn de opnames lastig te onderscheiden.

Vu+ Solo2 en 2x M7 801 daarnaast Cubox-i met OpenElec

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Peter38
Zondag heb ik v1.08.22 geladen op mijn 8000. Ook ik loop nog niet warm voor deze firmware. Hakkelen na pauzeren en haperende HD zenders ervaar ik hier ook. Aan dit lijstje wil ik het volgende toevoegen: Zojuist heb ik opname gemaakt via de EPG. Is prima gegaan zoals het hoort. Echter,de data van de bestanden (.TS .RAP en .IDX) staan op 1-1-2009! (de klok staat goed!) Hierdoor zijn de opnames lastig te onderscheiden.

Okay, ik had presies het zelfde!
Lag dus niet aan me ogen!

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...