Ga naar inhoud


[Maxdigitaal 225 Combo] Omzetten naar Clarke Tech 5000C


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Aangezien de importeur gestopt is met ontvangers van deze fabrikant af te nemen het Koreaanse HubTech en verder er ook weinig of niets meer voor doet en verder druk is als importeur van de VU+ zocht ik naar een manier om de ontvanger om te zetten naar Clarke Tech omdat ik het een fijne ontvanger vind.

 

Omdat ik bezig geweest ben met een hexeditor om de header in de software te veranderen wat niet gelukt is hij bleef zeggen niet compitabel.

Nu wist ik dat er een loader was die ze gebruikten om in de F16 ontvanger te zetten die ook van dezelfde fabrikant is als de Clarke Tech en Maxdigitaal heb ik dat geprobeerd en daarna slikt hij zowel Maxdigitaal alsook Clarke Tech software.

 

De Clarke Tech softwatre komen nog regelmatig updates voor uit en op die manier kun je meeliften als je er een CTech van maakt.

De procedure is als volgt zet met een nulmodemkabel de loader er in ook iemand die het op een usb stick heeft gezet dat lukt ook daarna kan de software -p er in momenteel is dat de 1.90-p.

Na het overnieuw opstarten is het een ClarkeTech 5000C geworden up to date.

Op de afstandsbediening zit daarna een wijziging de satellieten bevinden zich daarna niet meer onder de SAT knop maar de timer knop, opnemen hoeft geen probleem te geven druk op Guide en je kunt de rode knop als timer gebruiken.

De loader zal ik er bijhangen en alles uiteraard op eigen risico.

bootloader.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Kon het niet laten het even te proberen.....

 

Eerst via USB de nieuwe loader erop gezet en toen via USB versie 1.90p geprobeerd. Dat liep tot 53% en deed verder niets meer.

 

Dus maar even aan de PC via serieele kabel gehangen en dat ging gelukkig goed.

 

De software loopt heel vlot en de CD kaart kreeg keurig in het CA slot meteen de vereiste updates. Linkey eraan gehangen en SSSP geactiveerd, ook dat doet het tot nu probleemloos.

 

Maar het is niet allemaal rozegeur en maneschijn, geeneen CAM wordt meer geaccepteerd door de ontvanger (initialiseert niet)en het plaatsen van een CAM resulteert veelvuldig in spontane reboots. Geprobeerd met CD CAM, Aston 1.07 CAM, Powercam, MR CAM, Diablo WIFI CAM en de Conax CAM (voor Digitenne).

 

Ben benieuwd of dat zich weer hersteld, als ik er weer een voor de Max gemaakte firmware op gooi.

 

Gr

JeDeJe

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Paullo

Kan je hiermee ook de andere modellen omzetten naar een CT. Meer bepaald de 220s en 2100.

Greets


De 2100 kun je heel makkelijk omzetten naar een CTech maar niet met deze loader dan moet ik even zoeken de mijne is ook een CTech maar heb nu even weinig tijd, maar kom er op terug.
Van de 220 weet ik niets is een beetje een vreemd geval volgens mij is er geen Ctech versie voor deze. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ik alweer hier hoe je de Maxplus 2100 kunt omzetten naar CTech met dank aan @planetbitworld.

 

Citaat:
Boatloader omzetten (uitleg)

Het omzetten van de bootloader is mogelijk.

Het is ook weer mogelijk om deze terug te zetten naar een maxplus bootloader.

Hiermee word het dus mogelijk om de software van de maxplus 2100 en clarke-tech 2100 uit te wisselen.

 

Volgorde:

1 Doe bij voorkeur een factory reset van de ontvanger.

Dit is niet verplicht maar ander is er de mogelijkheid dat je ontvanger opstart in een vreemde taal. (instelling kun je eventueel ook opslaan met ctechup)

 

2 Sluit de ontvanger aan op de pc.

3 Doe de ontvanger aan.

4 Laat de ctech-upP loader.

5 Selecteer de bootloader en flash deze er in.

Let op de ontvanger geeft nu een streep en doet verder niets

je kunt nu ook geen nieuwe software laden.

6 Zet de ontvanger uit.

7 selecteer de laatste clarke-tech software.

8 druk op connect

9 zet de ontvanger aan, De software word nu geladen.

10 stel als nodig de ontvanger weer in of laad de setting lijst weer in.

Maxplus 2100 omzetten.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast sjonnie123

Hier was ik al een tijdje na op zoek.

Ik heb de MaxDigital HD-PVR 225 Combo,

Kan ik deze dan omtoveren in de ClarkeTech met de '5000C plus bootloader.stb'?

 

Welk programma heb ik daar dan voor nodig? Die zit namelijk niet in bijgevoegd zip bestand. Is het wellicht de ctechup187.exe?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@hd1450

 

Niets raars gezien alle HD kanalen werken alleen hij herkent geen CI modules meer.

 

Origineel bericht van: sjonnie123

Welk programma heb ik daar dan voor nodig? Die zit namelijk niet in bijgevoegd zip bestand. Is het wellicht de ctechup187.exe?

 

Volgens mij heb ik gewoon de 1.84 van Maxdigitaal gebruikt maar je kunt de bootloader ook gewoon op een usb stick zetten.

Maar ik zal de 1.91 STB tool er bij hangen. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast sjonnie123

@Aart, Thanks

Het kan dus ook via een USB stick? (in dit topic stond toch dat het misgaat bij 53%?).

 

Wat zou je me adviseren? (ik wil niet zo vlak voor de WK mijn ontvanger om zeep helpen...) Via USB of toch de serial cable?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast sjonnie123

Ok, is al gelukt gewoon via USB stick

 

1) Channels op USB stick gezet

2) bootloader voor de CT5000HD combo erop gezet

3) 190p voor de CT5000HD Combo erop gezet

4) channels weer terug gezet

5) Er is weer beeld (en al mijn instellingen zijn bewaard gebleven smile )

6) mijn universele afstand bediening aangepast zodat ik weer tussen de favorieten kan zappen (via timer knop op de 225 combo)

 

In het begin bevroor het beeld een paar keer maar dat is hopelijk tijdelijk ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het draait nu bij mij enkele dagen met de CT5000C firmware.

 

Zoals al eerder geschreven is het enige issue dat ik ben tegengekomen het ontbreken van support voor CI CAMS, maar daar werk ik omheen via m'n Linkey (CD kaart in het CA slot en Digitenne kaart via de Linkey).

 

Ik heb de indruk dat de beeldkwaliteit is verbeterd, maar dat kan natuurlijk net zo goed verbeelding zijn.

 

M'n logitech AB even omgezet naar CT en alles wordt probleemloos bediend.

 

Ik vindt het in ieder geval een aanrader!

 

Gr

JeDeJe

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Citaat:
De MaxDigital 220S is geen CTech ontvanger. Dus het gaat niet


Idd. Maar snap nu niet waarom je een MaxDigital 220S zou omzetten naar een CT ? Heb hier zowel een MaxDigitaal 220S als een CT 3100 plus . De MaxDigital 220S is gewoon vlugger in het blindscannen en de laatste software is volledig compatibel met de CD , TVV en Télésat kaart ( dus met fastscan ). Geef mij maar de MaxDigital 220S . Bovendien is zijn interface qua software compleet dezelfde als de Dr.HD F16 ( enkel geen DVB-S2 natuurlijk ).

Trouwens is er al iemand in geslaagd om een MaxDigital 225 Combo om te zetten in een Dr.HD F16 ? Ben wel eens benieuwd want dan heb je zo de spektrum analyzer .

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jedeje

Zoals al eerder geschreven is het enige issue dat ik ben tegengekomen het ontbreken van support voor CI CAMS, maar daar werk ik omheen via m'n Linkey (CD kaart in het CA slot en Digitenne kaart via de Linkey).


Nou vandaag aan het testen geweest om hem terug te zetten naar de Maxdigitaal 225 via usb stick is het niet gelukt hij zegt dan niet de juiste firmware met een nulmodemkabel en Ctech up 193 loopt hij er wel in.

Maar voor degene die hopen dat de ci modules nu weer werken helaas dat werkt helemaal niet meer initialiseren en overnieuw opstarten doet hij wel maar herkennen nee.
Jammer maar helaas. cry
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...