Ga naar inhoud


[Maxdigitaal 225 Combo] Omzetten naar Clarke Tech 5000C


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Dank voor het testen, dat blijft dus in het vervolg CT software op m'n Max225.

 

Gr

JeDeJe

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hoi Aart.

Ik heb een Maxdigital 225Combo die ik erg graag (ook tegen betaling) wil omgezet krijgen naar een Clarke-Tech firmware.

Zou jij me daar bij kunnen helpen? Ik kan en wil naar je toekomen, omdat ik vlakbij amersfoort woon.(Nijkerk)

Graag hoor ik van je wat er mogelijk is. Zelf krijg ik dat niet voor elkaar.....

Henri

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Topfieldje
Zelf krijg ik dat niet voor elkaar.....
Henri


Twee bestandjes op een usb stick zetten eerst de loader dan de CTech firmware dat bespaar je de reis als het lukt.

Maar goed als het echt niet lukt wil ik het wel voor je proberen niet tegen betaling het is hobby.
Je weet dat daarna de ci sloten niet meer werken??
Als je dan toch wilt klik op mijn naam en stuur me een PM dan spreken we af. :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Topfieldje
de ci-slots werken dan niet meer, maar hopelijk het standaard slot voor een canaldigitaalkaart nog wel?


Ja, kaart doet het prima in dat slot.

Grtz
JeDeJe

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja het is bijzonder weinig wat er open is aan kanalen met emu firmware dus veel schiet je er niet mee op.

Er gaat meer dicht momenteel als er open gaat momenteel werkt een gedeelte van het Franse pakket van BISS wat in Viacces 2.6 is gecodeerd.

Het pakket van Digi TV op Thor/Intelsat gaat ook steeds meer dicht dus kijk maar wat je doet.

 

De software van het menu van de Maxdigitaal is wel mooier als van CTech.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Bedankt voor deze fantastische oplossing. Ik was al tijden hiernaar op zoek. Ik heb het via een usb stick gedaan en dit werkte prima. Zelfs m'n instelling en zenderlijst bleven behouden. Op de paar omgedraaide knopjes op de ab na werkt het verder prima. Cams heb ik niet dus ik weet niet of dat goed werkt.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen module, dus kan het niet testen. M'n smartwi client kaartje doet het iig goed :-)

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Hallo Aart of andere leden,

 

 

 

Ik heb een vraag waar u mij misschien mee kunt helpen.

Ik heb een Maxdigital 225 Combo en heb deze omgezet naar CTech 5000C. Heb eerst de bootloader geladen en daarna de firmware 5_4_CTECH_209. dit ging goed totdat ik erachterkwam dat er nog nieuwere software was de CTECH 5000Cplus_251 en toen ging het fout. Ik heb nu alleen nog maar de blauwe lamp aan op de receiver en verder doet hij niks meer.

Ik heb al van alles geprobeerd ook om het menu vast te houden zonder de pckabel en met de USB stick met de 209 maar ik kom niet meer in het bootloader menu om hem te herstellen.

Heb jij misschien een suggestie hoe ik dat weer voor mekaar kan krijgen?

Ik zou het zeer op prijs stellen dat we elkaar kunnen helpen.

MetVriendelijkeGroet,

Hans van Londen Gaanderen

Mijn emailadres: gwjvanlonden@online.nl

aangepast door Haan47
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de 225 al lang geleden aan een vriend gegeven. Voor zover ik mij herinner is hij wel min of meer hardware compatible met de CT 5000C, maar niet met de 5000C+. Wat googlen levert dan ook meestal de melding "225 dood" op als mensen er een C+ firmware op hebben geflashed.

 

Her en der wordt melding gemaakt van flashen met de file db_eraser om hieruit te komen. Die file is te vinden via google. Wellicht lukt het wel hem om te flashen naar de DR HD F16, die is ook min of meer compatible.

 

Succes!

jedeje

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 jaren later...

Hallo,

Ik volg dit hier een beetje, en ben al zo'n weekje met de Maxdigital 220s bezig.

Er zit en draait op een Conexant CX24303 die veel meer kan en toe laat als dat men zegt.

Alleen hebben zei de firmware zo bewerkt voor dit ding dan je gauw zegt ik 

koop wel een nieuwe.

Ik heb hem op de operatie tafel liggen en druk bezig om hem zover te krijgen

dat hem doet wat ik in gedachte heb....(oh ja hoor, hoor ik je denken dat gaat niet)

Wie heeft dit alles geprobeerd in de loop de'r jaren..!?

En nu ben ik hem zo aan het bewerken dat...ja ja je leest het goed om hem op hd

te krijgen. Nou zegt men dat , dat niet kan, nou we zullen zien ben aardig op weg

met de Maxdigital 220s.

Aan linux (ubuntu)  hangen voor het programmeren en veranderingen.

Windows 7 hangen met een SBT tool loader.......(SBT tool is van een heel andere dvb)

Het is veel geduld en proberen.......ik heb de tijd.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...