Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Nieuwe software versie Rebox RE8000/9000HDPVR


duitsland

Aanbevolen berichten


  • Reacties 154
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Alfons Verbiest
De eerste helft een keer of 3. Even naar een ander kanaal gezapt en weer terug loste het enige tijd op.

In de 2e helft nog maar 1 keer.

Het gaat dus wel de goede kant op. smile




Ik heb vandaag bij mijn broer voetbal gekeken(Duitsland-Spanje),Op de Qbox en dan de SD versie, daar heb ik de schokkerige beeld ook een paar keer opgemerkt, dus denk ik dat dit niet aan de REBOX ligt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sathopper

Voor de fabrieksinstelling schrijf even je setting op USB weg en die kun je daarna weer inladen.


En je weet 100% zeker, dat je dan niet de settings van 8.01 inlaad over de 8.22 ?
Want dan kun je net zo goed niet de fabrieksreset doen, lijkt me.
Voor me USALS-instellingen is 't wel fijn. Dat scheelt namelijk 29 satellieten her-instellen.
En 7599 kanalen her-opzoeken laugh


Over dat schokken, ik heb bij een maatje gezeten en die heeft een TF 7700, en ook daar schokt/vriest het beeld zo nu en dan. Dit zie ik alleen bij NL1/2/3 SD/HD en niet op de andere kanalen (bij hem dan).

Het lijkt er eerder op dat CD beetje loopt te rommelen met MediaGuard ofzo, want ook opnames die ik maak op mijn RE-8000HD, geven bij edit aan dat precies op momenten dat er een 'schok' op de TF was, er een 'size mismatch' optreed in de frame-bitrate in de opname. (maw, er zit dan een drop in die niet overeenkomt met een HD-frame; NET alsof er een blok 'codering' doorheen geknalt wordt om te zien 'heeft u CD-kaartje?' 'ja' 'dan mag u weer verder kijken'.

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik zal je zeggen , dat ik er geen worden meer voor heb. en ook geen zin meer heb om te zeggen wat er wel goed is en wat er niet goed is aan die software, ik heb er een beetje genoeg van die Rebox, ik verlang weer terug naar mijn Dreambox daar had ik nooit problemen mee. ik denk maar ik weet het wel zeker dat ik Rebox de rug toe keert , en voor het wiekend met het voetballen, weer op een Dreambox HD TV kijk . gr. Gert

dreambox 7025 .Rebox 9000-HD

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja moet je zeker doen, deze opmerking voegt inderdaad ook wee niet veel toe, eerst constant vragen om updates, dan is er een update, en dan weer klagen, het is ook nooit goed.

Terug naar een Dreambox is een oplossing......

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast m.boretti

Sathopper, nog even betreffende het formatteren van de HDD: ik zit nu op V97. Moet ik dan alsnog de HDD formatteren, als ik naar de nieuwste software overstap?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien er in de Trickmode ook veel is veranderd zou ik zeker de HDD formatteren als ik van een oude versie af kom.

Je gaat zien als je ook de schijf een format geeft de werking van de Rebox erg goed is.

 

 

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sluit mij hierbij aan.

Als je van v1.07.97 overstapt naar v1.08.26 is het formatteren wel aan te raden.

Ik ben van 1.08.01 naar v26 overgestapt en heb geen HDD format toegepast maar wel een fabrieksreset.

Tot nu toe loopt alles uitstekend maar ik had ook voordien eigenlijk geen problemen.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als hdd format wel belangrijk is (zie ook posting van duitsland) begrijp ik niet waarom rebox dat er niet even bijzet. Dan kan je als gebruiker zelf de keuze maken. Nu weet je niet dat formatteren wsl een betere werking van de ontvanger oplevert. Ik vind toch dat de communicatie van rebox met de gebruikers beter kan. Situatie dat de vorige update versie 22 zomaar van de site gehaald werd zonder bericht waarom schept veel onduidelijkheid en levert ergernis op bij de gebruikers. Goede communicatie met de klant is erg belangrijk voor een bedrijf!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hhh
Als hdd format wel belangrijk is (zie ook posting van duitsland) begrijp ik niet waarom rebox dat er niet even bijzet.

Dat is niet helemaal juist.
Rebox heeft bij de upgrade van 1.07.97 naar 1.08.01 kenbaar gemaakt dat er een HDD format dient plaats te vinden.
Rebox gaat bij het uitbrengen van de upgrade 1.08.26 ervan uit dat de vorige upgrade is uitgevoerd en dientengevolge ook de HDD format hiervoor is uitgevoerd.
Schijnbaar is het bij deze upgrade niet noodzakelijk om een HDD format uit te voeren en hoeft Rebox dit dan ook niet te adviseren.
Dat iemand wacht met upgraden is prima maar als je dan gaat upgraden over meerdere versies heen dan moet je ook de procedures volgen die bij de betreffende (tussenliggende) upgrades van toepassing zijn en moet je niet verwachten dat de leverancier de eerder gemelde procedures nogmaals aanhaalt want dat gaat juist verwarring schappen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na de veelbelovende responses van iedereen, heb ik dit keer de gok gewaagd om van .01 naar .26 te gaan...

 

Zappen gaat iig een stuk sneller.

De info onscreen over resolutie bij scart is -onzinnig- aangezien deze dan altijd 576i aangeeft, ook al zit je op een HD zender. Ik zie liever een extra kleine info regel met '1920x1080' of '1440x1080' bijvoorbeeld. Maar het is een door-de-voorruit-gang smile

 

Ik hoop dat nu ook de MKV supported wordt, dit heb ik nog niet getest.

 

Ook hoop ik dat de aspect ratio wordt bijgewerkt bij het afspelen van 2.35:1 xvid bestandjes. deze werden tot in de vorige versie als 1.85:1 [standaard breedbeeld] weergegeven. Dus ei-hoofdjes.

 

Tot nu toe geen vastlopers en ben flink aan de zap van SD naar HD en van Sat-2-Sat.

 

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist de nieuwe FW, volgens aanwijzingen, geplaatst (vanaf versie .22).

Wat direct opvalt is de nederlandstalige GUI die, voor mij iets-of-wat voor ondergeschikt belang, verbeterd is.

Geen TT op canaldigitaal kanalen, ook niet die van Astra 3 (regionale zenders).

Wél op de HD zenders van CD.

 

Verder (rest) nog niet getest.

-- Samen komen we er wel. --
2 x Rebox RE-9000HD (L1.54) beide met FW versie 1.11.62
Clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...