Ga naar inhoud


Laminas 120 cm. schotel (informatie hierover)


Gast Kimble

Aanbevolen berichten


  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hier dezelfde ervaring maar dan met de twin uitvoering

De BU twin levert net iets meer signal en quality dan de invacom twin .

De geld overigens ook voor de single uitvoeringen .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Crazy Sat

Die MTI AK54-XT2 is misschien een goede keuze , al zal die nooit dezelfde prestaties kunnen neerzetten als mijn huidige Invacom C120 QDF-031 Quad lnb.


@Crazy Sat,

Waarom zou dat niet kunnen?
Je kent die MTI toch niet!?

De AK54-XT en AK54-XTN zijn geloof ik zo uit het hoofd geschreven dezelfde lnb's.
Alleen is de ene een gewone lnb en de andere is een flensversie.

Maar hoe dan ook, voor de meest gevoelige lnb moet je denk ik toch bij de Inverto Black Ultra zijn.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in mijn 120 cm draaibare echostar-schotel nu bijna 9 jaar een MTI AP8-TW zitten... Werkt heel erg goed, nooit problemen mee gehad. MTI is erg goed volgens mij.

 

In de 2 kleinere vaste schotels heb ik telkens een Hirschmann CS 320 T lnb. Die heb ik nog niet zo lang, ca 18 maanden nu, maar tot nu toe is er ook niets mis mee.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattaz
De AK54-XT en AK54-XTN zijn geloof ik zo uit het hoofd geschreven dezelfde lnb's.
Alleen is de ene een gewone lnb en de andere is een flensversie.


@Crazy Sat,

De AK54-XT2 is 'Blue Line' uitvoering of zoiets en kost in de Poolse winkel zo'n 15 Euro.
De AK54-XTN is 'High Line' uitvoering (of zoiets) en kost ongeveer 60 Euro.

Als het nou was om alleen Astra 19,2 Oost te ontvangen dan zou het niet veel uitmaken
maar zover ik weet ben jij ook geïnteresseerd in satellieten met iets zwakkere ontvangst.

Van wat ik begrepen heb uit Internet/tests is die lnb van 15 Euro geen hoogvlieger.
Ik zou toch voor de Inverto Black Ultra Quad gaan die op diverse plaatsen
al vanaf zo'n 30 Euro te koop is.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook geinteresseerd waar je de Laminas bestelt...

Ik had gevraagd bij een shop in Duitsland, daar was het verzenden alleen al zo'n 90 euro...

 

Ik heb op mijn huidige 1m schotel ook een Inverto Black twin geprobeerd, maar was er niet echt van onder de indruk. Op de Badr satellieten ontving je maar weinig met slecht signaal. Nu met een MTI twin ontvang ik er veel meer, en zitten de meeste boven de 60% kwaliteit...

 

 

VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor
Locatie: 6.0E, 51.5N

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
@Crazy Sat,

De AK54-XT2 is 'Blue Line' uitvoering of zoiets en kost in de Poolse winkel zo'n 15 Euro.
De AK54-XTN is 'High Line' uitvoering (of zoiets) en kost ongeveer 60 Euro.

Als het nou was om alleen Astra 19,2 Oost te ontvangen dan zou het niet veel uitmaken
maar zover ik weet ben jij ook geïnteresseerd in satellieten met iets zwakkere ontvangst.

Van wat ik begrepen heb uit Internet/tests is die lnb van 15 Euro geen hoogvlieger.
Ik zou toch voor de Inverto Black Ultra Quad gaan die op diverse plaatsen
al vanaf zo'n 30 Euro te koop is.


Met vriendelijke groeten

sattaz


Zoals u weet draait alles rond feedhunten wat mij betreft. Daarom ook dat ik een quad lnb nodig heb. Tot nu toe heb ik de opstelling zoals u kunt zien in mijn handtekening.
Ben hierover wel tevreden met mijn gregoriaantje van 90 cm. Echter heb ik een manueel gemaakt elevatiesysteem met actuator erop gezet zodat ik mijn schotel enorm gemakkelijk kan laten eleveren vanuit mijn hobbyruimte. Ik werk het liefst met een sg2100 rotor en usals (kwestie van het simpel te houden en geen gedoe te hebben met fibo motoren op 36v , maar dat is natuurlijk elk zijn gedacht ).
Ik heb ook een deltastar 120 cm schotel,maar ik denk dat die te zwaar is ook lustig rond te zwieren op een sg2100 rotor.
Vandaar mijn interesse in deze Laminas 120 cm.

Voor die lnb zal ik wel gaan voor die Inverto Black Ultra Quad.

En het blijft nu eenmaal een hobby. smile

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: arsat
Op de Badr satellieten ontving je maar weinig met slecht signaal. Nu met een MTI twin ontvang ik er veel meer, en zitten de meeste boven de 60% kwaliteit...

Origineel bericht van: jacksparrow
Dan doe je toch echt iets niet goed :-) Op mijn Triax 110 (een 1 meter dus) haal ik op bijna alle transponders signaalwaarden boven de 65%.


@jacksparrow,

Weet je zeker dat je op de Badr satellieten op bijna alle transponders signaalwaarden boven de 65% haalt?
Badr 5 en Badr 6 zijn in Nederland/België met "normale" formaten schotels niet te ontvangen.
In ieder geval ontvang ik met mijn 120 cm. schotel niets van Badr 5 en Badr 6.

Signaalwaarden vergelijken kan alleen bij dezelfde satellietontvangers.
60% op de ene satellietontvanger is bijna nooit gelijk aan 60% op een andere satellietontvanger.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz


Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Weet je zeker dat je op de Badr satellieten op bijna alle transponders signaalwaarden boven de 65% haalt?
Badr 5 en Badr 6 zijn in Nederland/België met "normale" formaten schotels niet te ontvangen.
In ieder geval ontvang ik met mijn 120 cm. schotel niets van Badr 5 en Badr 6


Dit dacht ik ook. Zojuist even ( met de opstelling in mijn handtekening ) volledig fine getuned op de 26°E en de elevatie wat bijgeregeld tot het sterkste signaal.
Krijg na een blindscanning met de Dr.HD F16 (stappen van 4 Mhz) ongeveer een 200 zenders binnen (waarvan een reeks data's).Echter als ik check met KingOfSat zitten er bitter weinig op van de badr. 5 & 6 . Echter het scheelt niet veel om een lock te krijgen , soms bij de fine tuning zit ik op de rand van een lock.
Dus ik hoop dat ik wat binnenkrijg met deze Laminas 120 cm.
Moet zeggen er zitten twee prima HD zenders in de vangst.
26.0°E 12169,V,27500 DXB SPORTS HD (du)
26.0°E 12245,V,27500 Al Kass HD (AL Dawri and Al Kass Sports Cha)
De ontvangst varieert hier tussen de 65% en 55%
Twee screenshots hierbij met de Prof 7300 kaart genomen.



post-23046-1318261164,984_thumb.jpg

post-23046-1318261165,0121_thumb.jpg

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Vandaag heb ik de schotel met Dachser vanuit Polen ontvangen, zeer degelijk materiaal en bij minder wind gaat hij aan de motor. laugh

Ruwe meting van de schotel kruis: hoogte 133 breedte 122 cm.

Het was toch effe oef.....die is groot, heb maar een NN T88.

Samsung 4K UHD 55 inch 7500 - 60 cm Schotel HH motor SG2100A

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...