Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Bootloader


krutchie

Aanbevolen berichten

Aangezien er nu in verschillende topics gediscussieerd word over bootloaders, heb ik maar besloten om er een eigen onderwerp van te maken. Wat me nu even opviel is dat vooral de mensen die loader 1.19 hebben veelal fouten hebben. En tot op heden de bootloaders altijd buiten schot zijn gebleven. Terwijl ze toch erg belangrijk zijn voor de communicatie van hardware en software. Maar goed aan de andere kant, het kan ook zijn dat het alleen gebruikt word om de box op te starten en daarna niet meer gebruikt word voor de gegevens verwerking.

 

Waar ik onderhand nieuwsgierig naar ben is, met welke loaders worden de machines bij rebox zelf getest.

Zijn er verschillende versies hardware op de markt (chipsets)

Zijn bootloaders te updaten (al dan niet in de vorm van een soort biosflash)

En ik ben wel erg benieuwd naar problemen van mensen die een andere loader hebben.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 161
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik had 1 groot problemen met de de oude loader 1.19 nu heb ik een nw box paar dagen oud (loader 1.23)en veel problemen zijn bij mij weg.onder andere het pixel probleem is niet meer aanwezig.

 

Verder denk ik dat er 1 iemand mischien moet gaan communiceren met Rebox (ik niet ivm slechte ervaring) mischien JURGEN

 

Maar als volgend jaar de boxen een nieuwe loader krijgen BV 1,25 wil ik dit graag updaten.

 

Ik denk ook dat mensen met een oude loader 1.19 (en problemen) gewoon naar de dealer moeten gaan (garantie), mij heeft dit grapje een € 250 euro gekost

Rebox 4220
Triax 65/70? met monoblock 19,2 - 23,5

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: edwin40

Verder denk ik dat er 1 iemand mischien moet gaan communiceren met Rebox (ik niet ivm slechte ervaring) mischien JURGEN

Weliswaar ben ik niet betroffen door het pixel probleem (heb ook geen 1.19) maar toch heb ik zo even de vraag bij Rebox neergelegd.
Overigens voordat jij dit bericht plaatste, helderziende?

Zodra ik een antwoord heb zal ik die hier posten.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanavond met de film Last Stop 174 op Film1, enorm veel rode en blauwe pixels tot complete vlekken. Nadat de ontvanger even in deep sleep is gezet en daarna weer werd opgestart waren de problemen verdwenen wink. Het is net alsof het geheugen/cache eerst leeg gemaakt moet worden, voordat je weer een poosje zonder storing kunt kijken.(Nu al een half uur totaal geen problemen meer) Hoe is het allemaal mogelijk, waarschijnlijk toch een hardware probleem? Trouwens dit was me nog niet eerder opgevallen. In iedergeval vanaf versie 61 t/m 97 geen pixel probleem gehad, dit is begonnen vanaf versie 1.08.01. Jurgen, hopelijk kunnen ze wat met deze info bij de firma Rebox. Ik volg met veel belangstelling dit onderwerp, leuk en interessant om de reacties van jullie te lezen. Volgens mij gaat het allemaal wel goed komen zo smile. (bootloaderversie 1.19)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hele avond geen problemen meer gehad wat betreft de pixels. Flink wat heen en weer gezapt, alles bleef prima functioneren. Ben wel heel erg benieuwd wat dit nu zou kunnen zijn, misschien is hier wel een heel simpele oplossing voor in plaatst van de ontvanger uit en aan te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb bootloader 1.19 op mijn RE9000, maar eigenlijk weinig echte grote problemen ermee?

Ik heb ook geen Pixel probleem zoals eerder aangegeven, dus het lijkt me niet dat dit uiteindelijk niet aan de loader ligt...

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen pixel probleem hier, wel onregelmatige vastlopers. Veelal bij wat snel zappen en/of in het menu van de ene naar het andere gaan (vb. EPG naar opslag manager en weer terug naar beeld)

 

Bootloader 1.21

Firmware .26

Box : 8000

 

 

Zou mooi zijn als er een bootloader updater kwam..

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MACKerMD
Geen pixel probleem hier, wel onregelmatige vastlopers. Veelal bij wat snel zappen en/of in het menu van de ene naar het andere gaan (vb. EPG naar opslag manager en weer terug naar beeld)

Bootloader 1.21
Firmware .26
Box : 8000


Zou mooi zijn als er een bootloader updater kwam..

Leg er eens een losse Casefan op de box en kijk dan eens of je vastlopers en/of je pixel probleem minder is.

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...