Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Bootloader


krutchie

Aanbevolen berichten

Gast Henri Aalten

Jürgen, ik heb hier een Dual Qartro LNBF, deze is vervangen, omdat de dealer mij dit ook adviseerde. Weer € 70, naar de KL,

en ik heb er niets aan.

 

Laat Rebox er nu maar eens voor zorgen, dat zij een fatsoenlijke firmware uitbrengen voor deze box.

 

Tot nu toe, krijg ik van Rebox alleen maar de standaard stomme antwoorden, van verkeerde schotel en PNBF, en verkeerde kabel!!

 

Sorry Jügen niet tegen jou, jij doet tenslotte

je best om veel mensen te helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 161
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Het lijkt mij een prima idee als Henri de system settings file van Jürgen zou kunnen testen.

Dan weten we in ieder geval heel snel of de toestand beter wordt...

(Slechter kan bijna niet zo te horen... cool )

 

VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor
Locatie: 6.0E, 51.5N

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net de nieuwe bootloader in mijn RE9000 gezet. Ik kom van 1.19. Ik zie geen veranderingen en/of verbeteringen. Tijdens het updaten verder geen problemen gehad met de procedures...

 

Ik zit nog steeds op de v37 firmware, met bootloader 1.23 nog (steeds) last van de volgende problemen:

- Het 21.50 syndroom, het beeld valt soms uit..denk alleen niet dat dit elke dag gebeurt, maar het is me zo nu en dan wel opgevallen

- Ik had gehoopt dat bij het gebruik van twee kaarten in het interne kaartslot, misschien beter ging werken met de nieuwe loader.. Maar nog steeds last van gecodeerde zender melding, waarbij na 6 seconde pas beeld komt

- Op sommige momenten toch nog "gecodeerde zender" melding, waarbij de remedie alleen aan en uit zetten is.

- Ook heb ik met de V37 firmware het probleem dat SBS-HD geen EPG info meer laat zien (ook geen now/next), na de upgrade doet hij dit nog steeds smile

 

Verder had ik geen last van het Pixelprobleem en het lijkt er vooralsnog op, dat ik dit nog steeds niet heb..dus dat is goed.. De reden dat ik de V37 nog heb is omdat voor mij de Skipbug opgelost is en dat ik normaal een commercial skip kan doen ...

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben vanavond maar weer terug gegaan naar v97 vanwege het pixelprobleem. Het is een aantal dagen goed geweest of het viel niet op, maar het is in alle 'hevigheid' weer terug. Hoop dat bij de volgende firmware update, dit probleem toch op een of andere manier verholpen wordt. Firmware v97 heeft het tenslotte ook niet. Cronos, waar ik een beetje nieuwsgierig naar ben, is welke hardwareversie de rebox bij jou aan boord heeft. We zijn er in iedergeval nog niet veel mee opgeschoten, ondanks de nieuwe bootloader. Ga volgende week in iedergeval een mailtje richting Haarlem sturen. Verder is er met deze ontvanger weinig aan de hand, vastlopers zijn sinds de aanschaf vorig jaar november, op een hand te tellen en verder is er ook weinig gekkigheid. Tja...afgezien van de vastloopbug in de laatste versie. Remo, het installeren van bootloader 1.23 staat heel duidelijk beschreven op de site van Rebox. Het kan haast niet misgaan, mits je procedure goed volgt. Lars

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: Salient
....behalve dan van sporadisch SERVICE FOUT in beeld bij het zappen, maar dit lost zichzelf binnen een paar seconden op altijd.

Dit probleem zou op een niet goed werkende DiSEqC switch kunnen wijzen.
Ik weet niet welke DiSEqC je nu gebruikt maar misschien is het wel handig om dat eens te testen of een andere switch dit probleem oplost.


Zie mijn sig (3 x spaun en 1 x triax switch). Mijn dreambox heeft verder nergens last van en ik kan het me ook niet herinneren met eerdere firmwares op de rebox.
Overigens maakt het in de rebox wel uit welke kaartlezer ik gebruik (zo lijkt het, maar echt bewijs heb ik daar niet voor).

Ohja, zoals anderen ook al aangaven heb ik inderdaad ook nog last van het 21:53 probleem, zag dat gisteravond toevallig weer voorbij komen.

*REBOX9000HD320GB, DM7020S80GB

*VisiosatG4, 3x Inverto Quad + 1x Alps Quad @ Astra1/2/3/Eurobird/Hotbird

*3x Spaun SAR411 + 1x Triax MFD41D DiSEqC 4/1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satwuppie
Ben vanavond maar weer terug gegaan naar v97 vanwege het pixelprobleem. Het is een aantal dagen goed geweest of het viel niet op, maar het is in alle 'hevigheid' weer terug. Hoop dat bij de volgende firmware update, dit probleem toch op een of andere manier verholpen wordt. Firmware v97 heeft het tenslotte ook niet. Cronos, waar ik een beetje nieuwsgierig naar ben, is welke hardwareversie de rebox bij jou aan boord heeft. We zijn er in iedergeval nog niet veel mee opgeschoten, ondanks de nieuwe bootloader. Ga volgende week in iedergeval een mailtje richting Haarlem sturen. Verder is er met deze ontvanger weinig aan de hand, vastlopers zijn sinds de aanschaf vorig jaar november, op een hand te tellen en verder is er ook weinig gekkigheid. Tja...afgezien van de vastloopbug in de laatste versie. Remo, het installeren van bootloader 1.23 staat heel duidelijk beschreven op de site van Rebox. Het kan haast niet misgaan, mits je procedure goed volgt. Lars

Hoe kan ik dat zien? Ik heb in elk geval echt wel een van de eerste modellen, zoniet de eerste, want ik heb mijn decoder gekocht vorig jaar juli toen die net uit kwam....

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Remo, het installeren van bootloader 1.23 staat heel duidelijk beschreven op de site van Rebox. Het kan haast niet misgaan, mits je procedure goed volgt. Lars

Ik heb de dtd maxiboot erin zitten.

En op de manier zoals omschreven lukt het niet.

Groeten Remo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Informatie staat onder systeeminfo, H/W:... Sathopper heeft een foto geplaatst waar deze info op de printplaat staat + datum fabricage, dit staat op pagina 3 van dit onderwerp, maar dan moet de kap eraf. Remo, kan je helaas niet helpen, hier is de boel geinstalleerd met de originele bootloader er nog op en dan is het een fluitje van een cent. Denk dat er vast wel iemand is die jou verder kan helpen. Ik volg het wel weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 maanden later...

Ik zie sommige met een 8000 die wel loader 1.54 hebben -en- 1.09.20 firmware.

 

Ikzelf heb loader 1.21 met 1.09.20 firmware. Heb naar mijn weten 1x eerder een 'auto'-update gekregen voor m'n loader, heb ELKE update altijd uitgevoerd, geen versie overgeslagen en nog altijd zit ik op 1.21.

 

Vandaar, hoe/wat/waar kom ik evt. ook aan de nieuwe loader, wat zijn de voordelen/nadelen etc.

 

Misschien idee om net als met de firmware-update-meldingen ook een bootloader-update-melding-threat te maken ?

 

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MACKerMD
Heb naar mijn weten 1x eerder een 'auto'-update gekregen voor m'n loader, heb ELKE update altijd uitgevoerd, geen versie overgeslagen en nog altijd zit ik op 1.21.

Elke normale firmware update laat de loader ongemoeid; die zit er namelijk gewoon niet in.

Origineel bericht van: MACKerMD
Vandaar, hoe/wat/waar kom ik evt. ook aan de nieuwe loader.


Kijk <HIER> eens.

Groeten,

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...