Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Bootloader


krutchie

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: Jürgen
Weliswaar ben ik niet betroffen door het pixel probleem (heb ook geen 1.19) maar toch heb ik zo even de vraag bij Rebox neergelegd.
Zodra ik een antwoord heb zal ik die hier posten.

Om nu een goed overzicht te verkrijgen welke gebruikers last hebben van het 'Rode Pixel probleem' i.c.m. de loader versie 1.19 hierbij het verzoek om dit nog even hier op te willen geven.
Voor zo ver ik het nu kan beoordelen gaat het om de onderstaande leden maar wellicht zijn er meer.

jbbrands, Satwuppie en fimave.

Graag vermelden welke loaderversie en software op dit moment geïnstalleerd is.

ik heb dat ook nog dat probleem met die 'Rode Pixel en heb de boot1.19 gr. Gert ik woon in Druten bij Nijmegen in Gelderland

dreambox 7025 .Rebox 9000-HD

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 161
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik denk eerder, dat het de bedoeling is je woonplaats of regio bij je gegevens te plaatsen. :D

Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200Hz
Mesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand)

Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas

Schotel: 65 cm met dual LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hhh
Ik begrijp eigenlijk niet het verband tussen plaats en regio met pixelprobleem ?

Dat kan ik mij voorstellen en in feite heeft dat ook niets met elkaar te maken.
Het opgeven van plaats of regio heeft alleen tot doel om te kijken of de gebruiker in de buurt van Haarlem (Rebox) woont.
Rebox kan nog niet bevestigen of het pixel probleem aan de loader versie 1.19 ligt.
Als er een gebruiker in de buurt van Haarlem zou wonen is het gemakkelijker om even bij Rebox langs te gaan en daar de loader te laten vervangen om uiteindelijk te kunnen vaststellen of de loader de veroorzaker van het probleem is.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de nieuwe harde schijf van WD gemonteerd, maar nog steeds problemen. Ook zonder schijf trouwens weer frown

Hier komt de hardware versie:

S9000-V1.0 2009-04-30

P/N:P010-90003-100-0

Hoop dat jullie hier wat mee kunnen. Bedankt voor al die moeite en tijd van jullie. Lars

Regio is trouwens Groningen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satwuppie
Heb de nieuwe harde schijf van WD gemonteerd, maar nog steeds problemen. Ook zonder schijf trouwens weer frown
Hier komt de hardware versie:
S9000-V1.0 2009-04-30
P/N:P010-90003-100-0
Hoop dat jullie hier wat mee kunnen. Bedankt voor al die moeite en tijd van jullie. Lars
Regio is trouwens Groningen.


Satwuppie
Ik zie in eerder postings dat je loader 1.19 heb, ik denk dat het daar in zit ga dus naar een dealer terug.
Ik had een box met dezelfde loader versie, met diversen problemen ik was eigenlijk zeer teleurgesteld.
Nu heb ik dezelfde box terug gekocht (nieuw) en daar zit een andere loader in, nu heb ik nauwelijks nog problemen en ben zeer content met deze box.

Rebox 4220
Triax 65/70? met monoblock 19,2 - 23,5

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: edwin40

Satwuppie
Ik zie in eerder postings dat je loader 1.19 heb, ik denk dat het daar in zit ga dus naar een dealer terug.
Ik had een box met dezelfde loader versie, met diversen problemen ik was eigenlijk zeer teleurgesteld.
Nu heb ik dezelfde box terug gekocht (nieuw) en daar zit een andere loader in, nu heb ik nauwelijks nog problemen en ben zeer content met deze box.


Er zijn er ook genoeg met 1.19 zonder problemen. Rebox kan afwijken maar normaal gezien is zorgt de bootloader dat de (juiste) firmware geladen word en er een rescue mode is als de firmware corrupt is je toch nieuwe firmware kan laden.

Jouw nieuw gekochte (laatste) box zal echter wel een nieuwere hardware revisie hebben. Satwuppie heeft h/w versie 1.0 de eerste versie dus met mogelijk problemen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satwuppie
Heb de nieuwe harde schijf van WD gemonteerd, maar nog steeds problemen. Ook zonder schijf trouwens weer frown
Hier komt de hardware versie:
S9000-V1.0 2009-04-30
P/N:P010-90003-100-0
Hoop dat jullie hier wat mee kunnen. Bedankt voor al die moeite en tijd van jullie. Lars
Regio is trouwens Groningen.


En wat zijn je andere instellingen.
Draaibare schotel of zo.

En mijn is op gevallen, dat als er ook maar het kleinste dingentje niet goed staat, de rebox vast blijft lopen.

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: edwin40
.... ik denk dat het daar in zit ga dus naar een dealer terug.

Op zich een prima voorstel maar misschien nog even wachten om ermee naar de dealer te gaan want ik ben op dit moment met Rebox aan het communiceren hoe dit probleem het snelste kan worden onderzocht en opgelost.
Het probleem op dit moment is alleen dat het vakantietijd is en dientengevolge een lage bezetting.
Ik houd jullie op de hoogte.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sathopper
Origineel bericht van: edwin40

Satwuppie
Ik zie in eerder postings dat je loader 1.19 heb, ik denk dat het daar in zit ga dus naar een dealer terug.
Ik had een box met dezelfde loader versie, met diversen problemen ik was eigenlijk zeer teleurgesteld.
Nu heb ik dezelfde box terug gekocht (nieuw) en daar zit een andere loader in, nu heb ik nauwelijks nog problemen en ben zeer content met deze box.


Er zijn er ook genoeg met 1.19 zonder problemen. Rebox kan afwijken maar normaal gezien is zorgt de bootloader dat de (juiste) firmware geladen word en er een rescue mode is als de firmware corrupt is je toch nieuwe firmware kan laden.

Jouw nieuw gekochte (laatste) box zal echter wel een nieuwere hardware revisie hebben. Satwuppie heeft h/w versie 1.0 de eerste versie dus met mogelijk problemen.


Als blijkt dat eerdere (1e) hardware versies problemen hebben (wat ze nooit toe zullen geven) denk ik,dan moet hij sowieso terug naar de dealer en volgens mij moet deze box dan voor herstel/reparatie terug of er zal een nieuwe gegeven kunnen worden.

Rebox 4220
Triax 65/70? met monoblock 19,2 - 23,5

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb met deze ontvanger nauwlijks nog problemen gehad, wat betreft vastlopers e.d, alleen het pixelprobleem dan. Jammer! De zaak waar ik de ontvanger heb gekocht is met de noordenzon vertrokken. Voorlopig houd ik de berichtgeving hier een beetje in de gaten. Jurgen, Edwin... en de rest natuurlijk in iedergeval veel dank tot nu toe. Lars

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb bootloader 1.19 maar heb geen enkele last van rode pixels. De speedtest (groene knop) met mijn WD Green geeft wel iedere keer andere resultaten als ik dit bijv. 5x achter elkaar doe, de ene keer 140 Mb/s, de andere keer 210 Mb/s en alles daartussen. Mijn mening blijft dan ook dat de Rebox 9000 een HDD controller probleem lijkt te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...