Ga naar inhoud


[DM800HD] DM800 Na standby geen signaal


SAN256

Aanbevolen berichten

@Mojo : dit klopt ook. Ik heb nog geen enkele geschakelde voeding gezien die vol belast op zijn spanning blijft alsof hij NIET belast is. In mijn tekst zeg ik ook dat ik nu een ANDERE voeding gebruik die wel degelijk getest is op voorhand, en nog vlot 2A kan leveren, en dan nog 12Volt afleverd.

Ik zou om 200% zeker te zijn willen teruggaan naar een image uit 2013, maar die staat NIET meer op de site van PLi. En ik heb die niet meer . Iemand een idee ?

Ik heb alle vorige images die op de Pli site staan, geprobeerd, en het leek soms eerst dat er beterschap was, maar 's anderendaags waren er terug dezelfde problemen van geen beeld, en geen ontvangst (geen spanning op de LNB meer) . Iets in de DM800 image moet toch bij de herstart de tuner aktiveren, maar wat juist is niet uit te maken. In de tuner config zie ik ook niets dat de tuner even kan resetten, e terug aktiveren. Kan er iets via een Telnet commando geschakeld worden? Iemand een idee ?

Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E

1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates
1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ha, dat is al iets. Maar dat verklaart niet dat ik op 2 dezelfde DM800HD PVR en de laatste openpli image zoveel problemen heb. Ik probeer alles uit te sluiten, en de vorige image van ergens 2013 had deze huidige problemen niet.

Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E

1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates
1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt er een heel verhaal omheen draaien...die OpenPli heeft er niets maar dan ook niets mee te maken! Vat het nu een keer! Die doosjes zijn gewoon oeroud en de electronica slijt gewoon. Als je voeding defect is kun je een nieuwe kopen, is je tuner defect kun je een nieuwe kopen. Is het mainboard defect gooi je hem gewoon in de milieu straat. De doosjes zijn reparaties boven de €80 gewoon niet meet waard! Voor €100 heb je een hele nette opvolger die én minimaal 2 x sneller is én weer garantie heeft én OpenPli 4.0 draait. De DM800HD is in 2010 uit productie genomen, dus de jouwe is minimaal 4,5 jaar oud (wellicht ouder)..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha, dat is al iets. Maar dat verklaart niet dat ik op 2 dezelfde DM800HD PVR en de laatste openpli image zoveel problemen heb. Ik probeer alles uit te sluiten, en de vorige image van ergens 2013 had deze huidige problemen niet.

Heb je het ook al in de buiteninstallatie gezocht? En dan met name in kabel, aansluitingen, diseqc switch en LNB

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mimisiku : als je A zegt, moet je ook B zeggen : wat moet die opvolger dan wel zijn ? en  "Vat het nu een keer!Mij kun je niet wijsmaken dat 2 precies dezelfde boxen en precies dezelfde Pli én in dezelfde week precies dezelfde defecten vertonen na update. En 2 keer dezelfde fout aan 2 mainboard 's ?? kom nu.

Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E

1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates
1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die opvolger kunnen meerdere enigma2 boxen zijn. Als je puur gaat voor het kijken met 1 tuner zoals je nu hebt zijn de XP1000 en ET4000 hele goede vervangers...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mojo Nog steeds geen oplossing gevonden, maar het is wel iets verbeterd: nog maar een paar keer per week moet ik 1 box volledig herstarten als er geen beeld meer is. De andere box moet ik nog  zelden herstarten, maar die wordt ook veel minder gebruikt. Ik heb de beide DM800HD nog tijdelijk eens bovenop elkaar gezet, en de antenne doorgelust, en dit gedurende een week, zodat ik makkelijk zou kunnen omschakelen van de ene naar de andere DM800 (ik moest dan alleen de HDMI kabel versteken). Ondertussen staan ze beiden weer op hun oorspronkelijke plaats (8 meter uit elkaar) .Ik ga de Dream Elite image ook eens proberen, maar daar vind ik geen recente versie van. Mijn oog viel echter op een recente image met naam "Opendroid", die nu op 1 van de 2 DM800 draait. Niet zonder problemen, want de lnb voor 23.5 via de A/B diseqc switch geeft met deze image geen signaal, wat ik ook doe. De LNB op 19.2 werkt perfect, alleen was weer een reboot nodig na de installatie van de image. De CCcam draait ook hierop, alhoewel dat een moeilijke zoektocht was om die er op te krijgen. De andere box met de oude Pli 2.1 image blijft ondertussen al 3 dagen draaien (overdag staat hij wel op stand-by) zonder te moeten herstarten. In heel het verhaal moet ik wel nog vermelden dat beide DM800 gekoeld worden met een zelf ontworpen ventilator schakeling en een computer ventilator er bovenop geplaatst. Dit doe ik al een paar jaar om temperatuur problemen uit te sluiten. Ben dus weer een tijd bezig om alles te evalueren.

Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E

1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates
1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Open ATV 3.0 zou je ook op de DM800 kunnen zetten. Ik heb er afgelopen week 2 geflashed met deze image en moet zeggen dat ze lekker snel bleven. Het is ook mogelijk om de link voor softcams uit het grote ATV topic te gebruiken in deze image.

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...