Ga naar inhoud


Wavefrontier T90 ... doe ik het goed?


dreamboxelite

Aanbevolen berichten

Ben nieuw bij hier. Dus hoi allemaal.

 

Mijn situatie: heb een wavefrontier t90 en een pole mount die ik tegen de zijkant van de schuur heb. Nu heb ik de Pole Mount al staan. Maar deze staat scheef. Overigens heb ik bij de winkel nu betere tools besteld zoals een hoekmeter en een kompas met inclanatiehoek etc.

 

http://www.xboxmediacenter.woelmuis.nl/plaatjes_wavefrontier/wavefrontier1.jpg

 

http://www.xboxmediacenter.woelmuis.nl/plaatjes_wavefrontier/wavefrontier2.jpg

 

http://www.xboxmediacenter.woelmuis.nl/plaatjes_wavefrontier/wavefrontier3.jpg

 

op plaatje 3 is andere schotel te zien, die goed is uitgericht.

 

zoals u ziet op de ander plaatjes is de polemount niet recht. Maar ik ben bang als ik de pole mount recht hang dat de schotel dan niet genoeg gedraait kan worden richting oosten, zie de andere schotel die ik nu heb ter vergelijking. Deze schotel werkt overigens, alleen is het signaal op de sirius en eurobird 9 maar 40% , vandaar de investering in een wavefrontier (die dus 90cm schotel per LNB kan doen zonder significant signaalverlies).

 

Hieronder mijn lijst met satellieten voor wavefrontier:

 

Astra 2 (28,5)

Astra 3 (23,5)

Astra 1 (19,2)

Hotbird (13)

Eurobird (9)

Sirius (4,8)

 

als zevende LNB zou ik graag de eutelsat W4 (36oost) willen nemen, maar ik

ben bang dat dat helemaal niet gaat werken.

 

Kortom mijn vraag doe ik wat fout? Hoe moet ik verder? Ik kan natuurlijk de skew blijven bijstellen zodat de schotel waterpas hangt. Is dat wat ik moet doen of moet ik een andere pole mount kopen? Welke dan en waar te krijgen?

Zie eventjes door het bomen het bos niet meer.

 

Dank voor de hulp alvast!

 

De links dienen gekopieerd te worden en in een nieuw venster worden opengemaakt anders zegt woelmuis dat er gedeeplinkt wordt.

 

dank alvast!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 195
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is wel handig als je bevestiging recht zit, dit maakt het zoeken naar de referentie satelliet wel een stuk gemakkelijker.

 

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verstandigste lijkt mij om de bevestiging eerst waterpas zien te krijgen, dan heb je daar in de toekomst ook geen omkijken meer naar. Vervolgens eerst kijken hoe de ontvangst is op de Eutelsat W4. Afhankelijk van een eventueel conflict met de dakrand zou je dan nog kunnen besluiten om stalen onderlegplaten en langere bouten te gebruiken voor de bevestiging op de muur. Als dat is gelukt dan moet de rest geen probleem meer zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog even wat nagezocht. De Wavefrontier T90 heeft een bereik van 40 graden. Je wilt van 4,8 Oost tot 36 Oost ontvangen, dat is een bereik van zo'n 30-35 graden. Je houdt dus nog een klein beetje ruimte over op de rail in de schotel. Als je de schotel niet ver genoeg naar rechts zou kunnen draaien, dan zou je dus ook kunnen besluiten om de LNB's iets verder naar links op de rail te plaatsen om dit te compenseren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast dishman_ex5020

Houdt toch eens op met zeuren over het waterpas stellen van de mast. Is alleen interessant als je de ingegraveerde hoekwaarden wilt gebruiken. En die zijn geen garantie voor perfecte uitrichting.

 

Mijn schotel heb ik boven een schuurtje met aflopende golfplaten gezet. Zo scheef als de neten, maar dit maakt geen zak uit.

 

Pleur een lnb in het midden van de rail en zoek daarmee de gewenste sat, die in het midden van je gewenste reeks ligt.

 

Gooi dan een lnb aan weerszijden van de rail en kantel de schotel totdat je op de uiterste lnb's ook de gewenste sats hebt.

 

Controleer daarna de draaiing van de lnb's in de houder door een hor en vert. transponder uit te meten en kies daar dan het midden van.

 

Geen waterpas of gradenboog nodig. Alleen gezond verstand. Een satmeter wil wel wat helpen maar is niet heilig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast dishman_ex5020

Ik denk dat de TS misschien nu beter begrijpt hoe je iets zonder attribuutjes kunt doen.

 

Dat mijn woordkeus bij jouw als geïriteerd overkomt, zegt meer over jezelf dan wat ik bedoel. Maar ja, ik ben geen moderator tired

 

Heb ik iets gemist, of is Sjaak inmiddels bevorderd tot mod? crazy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dishman_ex5020


Dat mijn woordkeus bij jouw als geïriteerd overkomt, zegt meer over jezelf dan wat ik bedoel. Maar ja, ik ben geen moderator tired


Ik zie deze opmerking nog door de vingers.
Je hebt laatst al een waarschuwing gehad wegens ongewenst taalgebruik.
hou het daar aub bij.


Origineel bericht van: dishman_ex5020

Heb ik iets gemist, of is Sjaak inmiddels bevorderd tot mod? crazy


Nee hoor,Sjaak is sat4all verslaafd
en geeft met nette woorden aan hoe hij
tegen de zaken aan kijkt.


Nu weer on-topic.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Houdt toch eens op met zeuren over het waterpas stellen van de mast

 

Tis maar een tip.......hoeveel dagen bent u bezig geweest met het instellen.........laat me raden nog geen 10 minuten. sick Maar gewoon lekker de diverse beschrijvingen volgen op internet dan komt het goed.

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast dishman_ex5020

Ik wens de TS veel succes toe bij het afstellen van z'n wok. Ik hoop alleen, dat je je gezonde verstand gebruikt in plaats van allemaal hulpmiddeltjes. Het is niet voor niets, dat er zoveel mensen problemen hebben met het afstellen, en daarom je van advies voorzien die het alleen maar lastiger maken (lees: twijfel alom).

 

@gerard: Een T90 is misschien nog eenvoudiger af te stellen dan alle andere, omdat alles instelbaar is. Ook dat de lnb's verder uit elkaar staan maakt het nóg makkelijker.

 

Na jaren het forum gevolgd te hebben, ga ik er nu mee stoppen. Er zijn m.i. teveel 'leken' die onzin uitkramen die dus echt geen hulp bieden aan de mensen die problemen hebben, maar ze alleen maar onzekerder maken. Uitgerekend die mensen worden dan door onzekerheid aangespoord hulpmiddeltjes aan te schaffen met onbekend of ongewenst resultaat.

 

Ik ben klaar (met de schotel smile en dit forum crazy ).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast DreamSat06
Origineel bericht van: dishman_ex5020
Ik wens de TS veel succes toe bij het afstellen van z'n wok. Ik hoop alleen, dat je je gezonde verstand gebruikt in plaats van allemaal hulpmiddeltjes. Het is niet voor niets, dat er zoveel mensen problemen hebben met het afstellen, en daarom je van advies voorzien die het alleen maar lastiger maken (lees: twijfel alom).

@gerard: Een T90 is misschien nog eenvoudiger af te stellen dan alle andere, omdat alles instelbaar is. Ook dat de lnb's verder uit elkaar staan maakt het nóg makkelijker.

Na jaren het forum gevolgd te hebben, ga ik er nu mee stoppen. Er zijn m.i. teveel 'leken' die onzin uitkramen die dus echt geen hulp bieden aan de mensen die problemen hebben, maar ze alleen maar onzekerder maken. Uitgerekend die mensen worden dan door onzekerheid aangespoord hulpmiddeltjes aan te schaffen met onbekend of ongewenst resultaat.

Ik ben klaar (met de schotel smile en dit forum crazy ).


Ik hoop dat je het nog niet opgeeft. Het kan wel hoor smile

Misschien heb je aan deze uitleg iets.
Neem er wel even de tijd voor om het te bestuderen. Als je haast hebt kan beter stoppen.
Maar de T90 is prima af te regelen als wat tjd neemt.

Zie de presentatie "Afstellen van schotels (inclusief T90) " Deze installatie bestaat uit een combinatie van 2xT90's met 31 LNB's.

Hierin staat o.a. hoe je de T55/T90 het beste kan uitrichten en wat de resultaten hiervan zijn t.o.v. een draaibare schotel.
Veel trick & tips.

Zie http://www.***ongewenste_url***/Downloads.php.


Succes
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...